Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Ochtendhumeur!

Hallo
Mijn dochter van 2 jr 10 mnd heeft regelmatig een MEGA ochtendhumeur! Krijsen krijsen krijsen, ze wil niks, we krijgen haar niet eens een luier om! Niet aankleden, niet douchen, niet in bad, niet gewoon wassen, niet staan, niet zitten, niet op schoot, niet van de schoot af, niet eten, niet drinken... Ik word er moedeloos van. En uiteraard uitgerekend als wij allebei moeten werken en zij naar de opvang moet. We nemen al ruim de tijd (anderhalf uur bijna) maar het is op deze maner zo'n gestress!!! Ik moet er niet aan denken dat ze over een jaar vijf ochtenden per week 'op tijd' moet zijn voor school!
Hebben jullie hier ook ervaring mee?

Doeg
Jeanette

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja!

Zie ook mijn net ingezonden stukje.....Hier ook een dochter met een ochtend- en vaak avondhumeur. Hoe veel tijd we er ook voor nemen, ik kom altijd te laat op mn werk en dan hoef ik haar niet eens weg te brengen!
Er is altijd wel een reden om alles niet te willen waardoor we met het zweet op de rug eindelijk weg kunnen.Nu is mijn dochter dus wel bijna 4 en gaat ze over een maand naar school (nog wennen) dus ik houd mijn hart nu al vast omdat het dan iedere dag is.
Het kan bij ons echt nooit gewoon, gezellig en leuk gaan en daar baal ik zo van. Als ze eens per week vrolijk is met aankleden en leuk meedoet, moeten we al blij zijn.
Dus ja, herkenning en nee, geen tips. Sorry.....maar heel veel sterkte!
Chris

Guinevere

Guinevere

18-08-2010 om 10:47

Bloedsuiker

Ja, ik herken daar wel iets in. Het bleek te maken te hebben met een lage bloedsuikerspiegel zo na het wakker worden. Dus wellicht kun je gelijk na het wakker worden iets te eten geven, een klein lekker hapje, desnoods een reepje ontbijtkoek of een klein slokje ranja (daarvoor gaat elk kind toch overstag na het wakker worden denk ik?). Daarna verbetert het humeur vaak snel!

Pap

Ze krijgt meteen na het wakker worden pap, dus de bloedsuiker kan het niet zijn.
Misschien een schep suiker erbij gooien

Guinevere

Guinevere

18-08-2010 om 12:22

Jammer

Jammer, dat helpt dus niet...
Neeeeeeh, geen koolhydraten geven he! Zie het 2 voor 12 draadje...

Pap in bed geven

dan kunnen ze nog even liggen en rustig wakker worden. Mijn oudste heeft tot haar 3e elke ochtend in bed ontbeten met een fles pap. Verder alles aan kleding en spullen al klaar leggen en ik zou er zeker geen 1,5 uur voor uit trekken want dan liever nog een half uur extra echte slaap.

Manda rijn

Ze krijgt ook pap in bed (al is ze dan bijna 4......) eigenlijk direct na het ontwaken en als ze gezellig naast me ligt.
Maar goed, in oktober gaat ze naar school en dan wilden we eigenlijk wel eens van die fles pap af.......
Wij zijn zelf niet van die ontbijters (ik kon als kind al geen hap door mn keel krijgen 's morgens) en dan was dit altijd wel een fijne oplossing, dat we niet al om 7 uur beneden moesten zitten om te eten, maar nog even konden blijven liggen. Erg he!

Hmm

ja het is misschien wel een idee om dan met die papfles te stoppen inderdaad en toch beneden gaan ontbijten ?

Oh dat gaat nog een pittige tijd worden, zeker als ze net naar school gaan kunnen ze nogal moe en gefrustreerd thuis komen. Verder geen tips, gewoon er maar door heen

jeanette01

jeanette01

24-08-2010 om 10:56 Topicstarter

Niks

Bedankt voor de tips dames.
Maar ze wil echt niets. We geven haar altijd al een plakje ontbijtkoek. En als we er geen anderhalf uur voor uittrekken moeten we alleen maar meer haasten en dat werkt averechts. Nu kunnen we nog even rustig aandoen, dat werkt soms wel.
Maar alles dat we voorstellen is NEE! Koek? Nee! Geen koek? Ook niet goed. Er uit? NEE. Nog even sudderen? NEE!
Vanochtend weer zo'n stress! En weer te laat op het werk, terwijl we toch tijd genoeg zouden hebben. Het zal wel overgaan hoop ik. Mijn man en ik hebben beiden absoluut geen ochtendhumeur. Waar heeft ze dat van vraag ik me af! Maar wat een gedoe steeds!
Groetjes
Jeanette

Mama van Femke

Mama van Femke

24-08-2010 om 11:22

Misschien een tip

Mijn draakje (2 jaar 6 maanden) wil soms ook niet doen wat ik vraag: dan maak ik er precies het omgekeerde van : "ik wil niet dat je je brood opeet hoor! Laat ik het niet zien!"
Het vliegt dan naar binnen...
Zo ook met aankleden: je mag je niet aankleden enz enz...

Misschien werkt het?
succes!

Hanne.

Hanne.

24-08-2010 om 15:54

Beetje rust geven

Ik herken het helemaal (vooral dat niets goed is). Wat hier wil helpen is hem rustig de tijd te geven om wakker te worden.

Dus ik ga doe eerst de gordijnen open en zeg dat ze wakker moet worden. Dan ga ik douchen. Na het douchen doe ik het licht aan en zeg ik nogmaals dat het tijd is om op te staan. Dan ga z'n zusjes aankleden, en daarna pas naar hem toe. Tegen die tijd zijn we dus een half uur verder, en dan gaat het meestal redelijk.

En 's morgens geen keuzes laten maken. Dus kleren worden 's avonds al klaar gelegd, en discussies daarover worden afgekapt. Scheelt me minstens 10 minuten per ochtend.

Mocht hij dan toch nog tegen gaan werken werkt het meestal prima om te zeggen. Als jij niet wil dat ik het doe (aankleden) dan doe je het toch lekker zelf. Meestal wordt ik in no time terug geroepen en kan ik het toch nog snel zelf doen.

Hanne.

Hanne.

24-08-2010 om 15:58

Nu ik er over nadenk

Nu ik er over nadenk. Misschien is mijn methode voor jou toch geen oplossing. Je wilde nl tips om het sneller te laten gaan, en als ik eerlijk ben ben ik ook 1-1.5 uur bezig voordat ik vertrekklaar ben. (sta om 6.45 op en ga om 8.10 de deur uit)

Half uur douchen, wassen, aankleden
Half uur ontbijten, lunchpakketten maken en tandenpoetsen
Half uur voor uitloop (waarvan ik meestal al 10 minuten kwijt ben om te zorgen dat iedereen een jas en schoenen aan heeft.)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.