Neweve
27-02-2026 om 17:24
Om welke (suffe) reden werd jouw kind vandaag boos?
De titel zegt het al maar om welke reden werd jouw kind vandaag boos (misschien zelfs tot tantrum aan toe).
To begint:
Mijn oudste was vandaag boos omdat ik haar haar shirt te snel had aangetrokken. 
Kampeerder
27-02-2026 om 17:33
Mijn kind is boos dat ze een forse woz aanslag moet betalen voor haar in aanbouw zijnde flat waar ze nog niet kan wonen en ook iets moet betalen voor haar huurwoning.
thinkso
27-02-2026 om 17:36
Mijn kind werd vandaag boos omdat het zelf de stoel wilde aanschuiven. Ik deed dat en dat was natuurlijk niet de bedoeling. Dat werd een serieuze tantrum. 
Yumi
27-02-2026 om 17:45
Kampeerder schreef op 27-02-2026 om 17:33:
Mijn kind is boos dat ze een forse woz aanslag moet betalen voor haar in aanbouw zijnde flat waar ze nog niet kan wonen en ook iets moet betalen voor haar huurwoning.
Dat zou ik als dreumes/peuter ook zijn
Je kind heeft een andere leeftijd dan de bedoeling is,(in dit topic) maar ik snap haar ergernis... ook al klopt het dat ze een aanslag krijgt, voor beide.
Kampeerder
27-02-2026 om 17:50
Yumi schreef op 27-02-2026 om 17:45:
[..]
Dat zou ik als dreumes/peuter ook zijn
![]()
Je kind heeft een andere leeftijd dan de bedoeling is, maar ik snap haar ergernis... ook al klopt het dat ze een aanslag krijgt, voor beide.
Uh, dat staat nergens hoor.
Yumi
27-02-2026 om 17:52
Kampeerder schreef op 27-02-2026 om 17:50:
[..]
Uh, dat staat nergens hoor.
Dat staat er wel 
Om welke (suffe) reden werd jouw kind vandaag boos? In Dreumes- en Peutertijd
Je ziet het ook als je helemaal naar boven scrolt
Kampeerder
27-02-2026 om 18:33
Yumi schreef op 27-02-2026 om 17:52:
[..]
Dat staat er wel
Om welke (suffe) reden werd jouw kind vandaag boos? In Dreumes- en Peutertijd
Je ziet het ook als je helemaal naar boven scrolt
Oh niet gezin in welke pijler het stond 😊
Alice12
27-02-2026 om 18:34
Mijn kleindochter stortte zich gister woest ter aarde nadat ze zei tegen mij: “ Nijn”. Ik pelde een mandarijntje voor haar, maar ze bedoelde haar knuffel Nijntje.
MMcGonagall
27-02-2026 om 18:35
Met al die halve bejaarden hier, zullen er weinig moeders met peuters zijn. Lijkt me wel leuk hoor, ik vond dat een heerlijke tijd. Zelfs de boze buien om suffe dingen, die kleintjes kunnen zo echt helemaal opgaan in hun boosheid, maar daarna is het weer over en hebben ze weinig zorgen.
Mijn kind is vandaag niet boos geweest, al heeft ze wel even gemopperd over de regen en vervolgens mijn auto gepakt om naar haar werk te gaan.
troelahoep
27-02-2026 om 19:15
Mijn kinderen zijn nooit van die temperamentvolle wezens geweest die zich boos ter aarde storten... ook niet als peuter.
ToetieToover
27-02-2026 om 19:29
troelahoep schreef op 27-02-2026 om 19:15:
Mijn kinderen zijn nooit van die temperamentvolle wezens geweest die zich boos ter aarde storten... ook niet als peuter.
Niet? Wow. Ik had een kind dat zó kwaad werd dat haar banaan afbrak, en de helft daarvan op de grond viel, dat ze de rest van zich afsmeet en ging liggen hoofdbonken op de grond. Harde plavuizen. Ik legde een yogamat onder kind (die mij ondertussen probeerde te slaan, bijten en schoppen omdat ik haar optilde), gooide de banaanrest naar buiten alwaar de eenden al snel kwamen om het op te vreten. Toen kind wat bedaarde en vroeg waar ‘naan’ was en ik wees en ze de eenden zag, ging ze over op kotsen van kwaadheid. Hop die halve banaan er weer uit. Duurde eventjes tot ze was bedaard hoor. Ik weet het nog. Het maakte grote indruk op mij. Daarna hebben we samen opgeruimd. Gebadderd. En zijn we naar de winkel gelopen voor nieuwe ‘naanen’.
Aviendha
27-02-2026 om 19:51
ToetieToover schreef op 27-02-2026 om 19:29:
[..]
Niet? Wow. Ik had een kind dat zó kwaad werd dat haar banaan afbrak, en de helft daarvan op de grond viel, dat ze de rest van zich afsmeet en ging liggen hoofdbonken op de grond. Harde plavuizen. Ik legde een yogamat onder kind (die mij ondertussen probeerde te slaan, bijten en schoppen omdat ik haar optilde), gooide de banaanrest naar buiten alwaar de eenden al snel kwamen om het op te vreten. Toen kind wat bedaarde en vroeg waar ‘naan’ was en ik wees en ze de eenden zag, ging ze over op kotsen van kwaadheid. Hop die halve banaan er weer uit. Duurde eventjes tot ze was bedaard hoor. Ik weet het nog. Het maakte grote indruk op mij. Daarna hebben we samen opgeruimd. Gebadderd. En zijn we naar de winkel gelopen voor nieuwe ‘naanen’.
Zo'n psycho heb ik hier ook in huis. Heb serieus overwogen hem een helmpje op te doen vanwege het bonken. Gelukkig is het overgegaan.
Marit!
27-02-2026 om 20:51
nou hier ook geen peuter meer maar mijn 18 jarige was behoorlijk pissed dat ze voor een afspraak met een uitzendbureau 3x mailen, belden èn sms'jes stuurden om te checken of ze echt wel wist waar en hoe laat ze moest zijn. Om vervolgens zelf de afspraak verkeerd (lees een kwartier later) ingepland te hebben dan wat in de mails stond en dus er niet op tijd te zijn...
Nehalennia
27-02-2026 om 21:29
ToetieToover schreef op 27-02-2026 om 19:29:
[..]
Oh my dit is toch wel next level..🤣