Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Ontdekkingsreiziger in de dop?

Mijn dochter van drie tekent geen koppoters, maar landkaarten! Met meertjes, wegen, steden en bos. En in de hoek een zon (dat dan weer wel
Vind het een beetje vreemd...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hmmm

Ik moet gelijk aan Dora denken..... kijkt ze dat wel eens?

jeanette01

jeanette01

30-05-2011 om 14:21 Topicstarter

Nee

nee, ze heeft Dora nog nooit gezien (ik ook niet trouwens). Hoezo? Tekent die ook landkaarten?

Guinevere

Guinevere

30-05-2011 om 21:45

Leuk toch

Dat is toch leuk, bewaren in een doosje die tekeningen! Zeker leuk wanneer ze later inderdaad iets gaat doen dat met reizen of geografie te maken heeft.
Mijn zoon tekende iets voor zijn 3e ook geen koppoters, maar spoken en auto's. Inmiddels is ie 4 en kennelijk in regressie (krassenkrassenkrassen).

ayla

ayla

31-05-2011 om 09:27

Guinevere

kleuterzoon hier krast ook nog, ik heb hem echt nog niet op iets kunnen betrappen dat maar enigzinds op een koppoter lijkt. Als hij een goede bui heeft wil hij wel iets maken wat op letters lijkt maar dan moet je met veel fantasie kijken

Kiki

Kiki

31-05-2011 om 09:38

Ook hier lijkt het nergens op

een keer heeft hij een kopvoeter getekend, daarna nooit meer.

Ik doe het talloze keren voor, hij kijkt mee en dan zeg ik dat hij het nu moet doen en dan zegt hij heel hard nee

Hij kan wel een aantal letters tekenen (de makkelijke, de o, de i, de p, dat soort dingen) maar de rest is het krassen, krassen, krassen en dan vertelt hij wat het voorstelt

Ach ik ben ook geen held in tekenen. We waren in Amerika en ik zorg altijd voor wascokrijtjes en een tekenblok in de luiertas. Dus ik teken een krokodil voor mijn oudste. Kijk kind, wat is dat. "ooo mamma echt knap, een zwaardvis"
En toen kwam de serveerster en die complimenteerde mijn zoon met zijn mooie tekening. "Wow, heb je een hagedis getekend, wat knap zeg"

Dus mijn tekeningen zijn zo goed dat ze denken dat mijn peuterzoon ze gemaakt heeft

Irene

Irene

31-05-2011 om 12:24

Haha kiki

Hier tekende zoon van toen 6 heel ijverig een paashaas voor zijn broertje van toen 3. Zegt kleine broer: "teken je een vuilniszak?"

ayla

ayla

31-05-2011 om 12:29

Kiki

Hier hebben ze het niet tekentalent ook van geen vreemde mijn tekeningen zien er ook nog steeds uit alsof ze een 9 jarige zijn gemaakt. Hoewel ik wel ooit 3e ben geworden bij een stoepkrijtwedstrijd op Koninginnedag. Maar kleuter ‘tekent’ ook letters, de Q, M, P, A, O etc. Ik zie aan zijn beweging welke letter het moet worden maar verder is het echt moeilijk ontcijferen

mijk

mijk

31-05-2011 om 13:27

Op de creche moest zoon altijd tekenen

maar hij had er een hekel aan. Uiteindelijk tekende hij op een dag een soort van vierkant. Pakte tien potloden in een hand en ging daar rondjes mee krassen in het vierkant. Toen de juf vroeg wat het was zei hij: Kleren in de wasmaschine!

Hij heeft maanden wasmaschines getekend. Lekker makkelijk en volwasssenen vinden het altijd heel erg knap bedacht en dat was het natuurlijk ook...

Mijk

Snor drukken

Geweldig, Mijk, die wasmachine.
Mijn zoon is ook geen tekenwonder, al is dat sinds hij naar school gaat wel wat beter geworden, en tekent hij nu af en toe zelfs spontaan

Maar als peuter deed hij het zelden, en als hij tekende was het gras (verticale streepjes) in de regen (stipjes).

Groot was mijn verbazing toen hij zei dat hij een tyrannosaurus ging tekenen. Nou, doe maar jongen, laat maar zien.

Een serie verticale streepjes:"dit zijn z'n boventanden""
Daaronder weer streepjes "dit zijn z'n ondertanden"

...

"Jij moet de rest tekenen"

Groeten,

Temet

Rond de 4 jaar

Was zoon ook nog niet erg van het tekenen. De eerste tekening die hij meebracht uit groep 1 herinner ik me nog goed. Ik vroeg enthousiast wat hij had getekend. Hij zei "krassen, dat zie je toch" Niet veel later kregen we hier de plattegrond fase. Heel veel lijnen waar ik dan op aangewezen plaatsen huisnummers mocht zetten. Die van ons, die van opa en oma, etc.
Later is hij best goed gaan tekenen. Grappig is dat hij toen juist heel erg op details lette. Hij heeft wel altijd een hekel aan kleuren gehad.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.