Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Ontlasting ophouden/ in de broek poepen

Sinds ongeveer twee maanden is onze dochter van 3 jaar en 4 maanden zindelijk qua plassen. Geen ongelukjes meer met plassen, ze geeft het keurig aan.
Poepen blijft echter een moeilijker verhaal, het liefst nog in dr onderbroekje of als ik het broeken spoelen beu wordt in haar luier. Of ze houdt het gewoon op, ik zie haar persen om het op te houden of te verbloemen dat ze moet. Als ik haar op zo'n moment oppak en op het potje zet dan lukt het soms om op het potje te poepen. Ik prijs haar dan natuurlijk de hemel in, maar zelf aangeven doet ze niet. Als ik haar vraag waarom niet zegt ze: Ik wilde spelen....
Ik ben ook al wel eens "boos" geworden maar heb niet het idee dat ze daar van onder de indruk was, of dat dat hielp.
Iemand hier ervaring mee, of tips, want wordt het broeken spoelen beu en helemaal terug naar luiers/broekjes is ook zo zonde.....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Primavera

Primavera

11-07-2011 om 16:38

Omkopen

Soms werkt en beloning in het vooruitzicht stellen voldoende stimulerend om die angst om zomaar met niks onder je billen te moeten poepen te overwinnen. En dat niet zoiets sufs als stickers (dat werkte hier nooit) maar iets wat ze echt willen hebben. Het heeft me hier twee bionycle legokastelen gekost, maar daarmee waren nummer Terzo en Quinto wel ineens zindelijk.
Ik vond dat toch een goede deal tegenover het in de weer zijn met laxatiemiddelen en zetpillen bij Terzo omdat de ontlasting door het ophouden te hard en pijnlijk werd en het poep verwijderen uit broekspijpen en kledingkasten wat de weg van Quinto was om het maar niet op het potje of de wc te hoeven doen.
Op het potje met de doos voor hun neus en als ze dat een week vol zouden houden dan was het kasteel voor hen. Werkte geweldig. Ze waren trouwens wel wat ouder dan jouw dochter omdat het zindelijk worden met plassen ook later kwam.
Groeten Primavera

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.