Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Opeens moeilijk slapen

Mijn zoontje van 2 jaar en 5 maanden is eigenlijk altijd een hele makkelijke slaper geweest. Nu sinds 1 week, krijst hij de boel bij elkaar als hij in bed gelegd wordt. In eerste instantie volg ik gewoon het ritueel zoals altijd gedaan,maar soms wordt hij echt hysterisch. Ik haal hem dan even uit bed om hem vervolgens een kwartiertje later weer in bed te leggen. Ook dan gaat hij weer vredelijk huilen, maar gaat dan meestal na een paar minuten wel slapen. iemand tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lampje?

proberen ? Misschien helpt het om op hoorafstand ergens mee bezig te zijn. Het verschilt ook nogal, mijn oudste sliep veel beter dan mijn jongste. Bij mijn oudste ging ik in dat soort periodes boven de was vouwen, dat vond ze dan geruststellend en viel dan wel makkelijk in slaap. Als ik dat nu doe dan valt mijn jongste niet in slaap, dan gaat ze rechtop zitten in bed en mij roepen ;-(

Primavera

Primavera

16-04-2011 om 12:55

Fase

Als kinderen ouder worden hebben ze soms opeens weer zo'n fase waarin ze slechter slapen, bang zijn om alleen in slaap te vallen, enz. Het voorstellingsvermogen wordt groter, dus ook de angsten die zo'n kind zich in kan beelden worden anders. Het gaat vanzelf over en ondertussen zou ik gewoon naar de voor jou en hem makkelijkste manier zoeken om deze periode door te komen of dat nou een lampje is, of zelf boven blijven met een één of andere activiteit of bij je nemen. Het maakt niet veel uit, over gaat het toch wel.
Groeten Primavera

42kippie

42kippie

16-04-2011 om 18:55 Topicstarter

Dank

Wij hebben vandaag een lampje gekocht voor op zijn kamer, zoon nachtlampje, dat gaan we dan maar eens proberen. Na 4 dagen ploeteren is hij wel erg moe en dan verwacht ik eigenlijk dat ie wel makkleijk zal slapen, maar we wachten af. Hij was vandaag heel de dag niet in zijn goede doen, ik heb het vermoeden dat er een kies aan het broeden is. We zullen strakjes met tandenpoetsen eens kijken.
bedankt voor jullie reactie

42kippie

42kippie

18-04-2011 om 05:32 Topicstarter

Waaah

het is nu half 6 in de ochtend en onze kleine man werd om 4 uur wakker. Ik heb er uitgehaald, ik heb bij hem gezeten,maar niets helpt hij gaat niet meer slapen. Als ik zijn kamer uit ga is het gillen. Ik word er een beetje kriegel van. Tips?

Roosje Katoen

Roosje Katoen

18-04-2011 om 16:26

Bij je in bed nemen en verder slapen.

42kippie

42kippie

18-04-2011 om 18:50 Topicstarter

Makkelijk

sorry roosje katoen, dat vind ik wel wat makkelijk gezegd, want dan slapen wij allebei niet meer, maar die kleine waarschijnlijk wel. Het ging tot 5 dagen geleden gewoon goed en nu opeens niet meer. Ik vind gewoon dat hij in zijn eigen bedje moet slapen.

Angela67

Angela67

18-04-2011 om 19:16

Paracetamol

. . . geef 'm een kinderparacetamol en kijk of het helpt. dan weet je dat ie ergens pijn heeft. Of ga eerst naar de huisarts en laat z'n oortjes controleren. Oorpijn wordt erger als je ligt.
Tevens: honger? koud?
Sterkte, en onthoud dat er twee dingen zijn die niet kunt afdwingen bij kinderen: eten en slapen . . . (been there etc)
groet,
Angela

Fianna

Fianna

18-04-2011 om 21:19

Tja

je kan een hoop willen, maar daar kom je niet ver mee, spreeak uit ervaring.
Slapen jullie werkelijk beiden niet meer als hij bij jullie in bed ligt.
Trouwens als dit pas iets is van de laatste 5 dagen heb je dikke kans dat het over een paar dagen weer over is. En dan weet je al niet eens meer waar je je zo druk om hebt gemaakt.

Maar weer valt me op dat je te veel methoden probeert, nu dus 2 dingen afgelopen nacht en dan werken ze beiden niet. Ik raad je toch echt aan om het bij 1 methode te houden en pas na enkele dagen oordelen of het werkt. En controleer idd of hij het niet te koud heeft, dan kan echt meespelen als kinderen op dat tijdstip wakker worden.

42kippie

42kippie

19-04-2011 om 22:03 Topicstarter

Dank je wel

Koud zal hij het echt niet hebben ,hij ligt in zijn slaapzak en op zijn kamer is het 21 graden. ook de luchtvochtigheid is goed. Dit houden we allemaal in de gaten. Hij heeft afgelopen nacht wel doorgeslapen, maar het gaan slapen is nog steeds niet leuk. Vanavond heeft mijn man hem naar bed gebracht en hij ging weer helemaal uit zijn plaat. Mijn man kan daar niet zo goed tegen en werd heel boor, gevolg.... hij was stil en ging slapen. Ik vind dit niet de beste methode,maar ja, ik bracht hem niet naar bed. We zullen over een weekje nog wel eens kijken hoe het gaat.

Fianna

Fianna

20-04-2011 om 13:02

42kippie

Sterkte er mee, ik weet hoe vervelend het kan zijn.
Kan het zijn dat hij honger heeft en daarom zo vroeg wakker wordt?
dat je man boos werd, kan ik me wel voorstellen, het kan soms zo frustrerend zijn!

42kippie

42kippie

21-04-2011 om 15:45 Topicstarter

Fianna

nee honger zal hij nog niet hebben. Hij eet op zich goed. Gisteren ging het gaan slapen iets beter. Hij moest wel huilen, maar was niet meer zo verschrikkelijk hysterisch. We hebben nu afgesproken dat we hem gewoon een half uurtje laten huilen en dan zien wat we zullen doen. Gisteren was hij met het half uur stil en hij heeft doorgeslapen tot 630.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.