Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Opeens niet meer eten

Mijn zoontje van 2,5 jaar wil opeens bijna niet meer eten. eerst dacht ik dat gaat met een paar dagen wel over,maar inmiddels zijn we 2 weken verder en hij eet echt minimaal. Halve boterham in de ochtend, manderijntje, paar rozijntjes. In de middag weer eenhalve boterham en in de avond bijna niets, tenzij we pasta eten met ragout.

iemand tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
kaboutertje

kaboutertje

15-05-2011 om 13:32

Herken het

hallo 42kippie

bijna 2 maanden gelden ging mijn zoontje van 2/11maanden
ook opeens niet meer of heel weinige eten.
heb hier toen ook draadje over gestart...mischien kan je nog vinden in het archief.
nog steeds gaat eten heel erg slecht..en is bijna 2kilo afgevallen...er zijn dagen dat hij niks meer eet..om vervolgens een dag goed te eten ..en vervolgens weer dagen niks te eten....daar bij moet ik wel zeggen dat mijn zoontje naar het kabouterhuis gaat voor kinderen met gedrags problemen.... waar hij dus behandeling krijgt...en daar ze geven heel veel aandacht aan het eten.....
ik heb me in het begin heel veel zorgen gemaakt..want kind moet gewoon eten....3weken gelden toen het zo warm was in het weekend heeft hij het gepresteerd om het hele weekend niks te drinken...terwijl het buiten bijn a 30 graden was.... at wel klein beetje ..waardoor hij niet uitdroogde....hij wordt goed in de gaten gehouden door de artsen van het kabouterhuis en elke week gewoge ik zou met hem naar de huisarts en na laten kijken of het
niets medisch is ......en prboren om er niet te veel aandacht aan te besteden en wat hij wel eet zoals die pasta..gewoon geven ..
want bij mij zoontje weleens helpt is bordje met eten geven en zelf iets anders gaan doen beter nog de kamer uit?
ga geen strijd aan die verlies je bij voorbaar al.

ik wil je niet ongerust maken met mijn verhaal...maar hou hem goed in de gaten .ik weet hoe wanhopige je je kan voelen als je kind niet meer of weinige eet
zolang hij nog helder en actief is en genoeg plast ...zo ik proberen niet al te druk maken.....

ik hoop voor jullie dat het alleen weer een van de fases is waar peuters door heen gaan?!.....

groetjes kaboutertje

42kippie

42kippie

15-05-2011 om 18:21 Topicstarter

Kaboutertje

Tuurlijk maak ik me als moeder ongerust. Hij was een hele goede eter, maar opeens wil hij niets meer. Hij wil alleen maar appelmoes en worteltjes. Zelf vanvond wilde hij al geen worteltjes meer. Drinken doet ie wel. Mijn zoontje heeft voor zover we weten geen gedragsproblemen,maar hij zal toch moeten eten om de energie te vinden om te groeien. Hij heeft al wel een groei en ontwikkelingsachterstand vanuit zijn geboorteland China meegekregen. Eigenlijk tot een aantal weken gelden was het een voorbeeldig kind, goed slapen goed eten etc. Nu gaat hij slecht slapen ( hij zit in de fase verlatingsangst) en eet hij ook slecht.

We blijven wel volhouden, vandaar dat ik ook even de kamer uit gegegaan ben voordat ik boos ga worden. Mijn man is nu met hem beneden in de hoop dat hij wat bereikt.

Ook

Zoon is 2jr 4 maanden en eet alleen wat hij blieft: vegaburgertjes, erwtjes, snoep
we negeren het maar, als hij zijn avondeten niet eet gaat hij dus zonder toetje naar bed. Voordeel: dan eet hij smorgens zijn broodje eens op.

Hij is wel lekker stevig dus ik maak me geen zorgen, zal wel een fase zijn. Als jouw zoon verder actief is en zichzelf, zou ik me geen zorgen maken hoor..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Zelf doen

Dit is wel de tijd dat ze het ook leuk vinden om samen met jou eten te maken, vooral eten dat er fleurig uitziet en op een hanteerbare leuke manier gegeten kan worden. Cakejes maken, inclusief versiering te vinden in de supermarkt. Worteltjes wassen en in de pan doen. Stukjes meloen op een bordje leggen met een prikkertje erin. Druifjes in een schaaltje doen. Brood versieren met op elk stukje verschillend beleg.
Mijn moeder maakte zich toen we jong waren nooit druk om eten en dat heb ik ook niet gedaan. Weleens bezorgd naar de huisarts geweest maar er zijn altijd kinderen die nog minder eten en dan liet ik het maar weer gaan.
Ik houdt zelf van eten en probeerde uit wat ze leuk vinden en lekker om te eten en dat ging goed. Vooral raum fruit en groente voor het eten ging er al goed in, en dan maakte ik me verder ook niet zo druk. Er is zelfs een periode geweest dat dochter snackte met gesneden diepvriesgroente in een bakje.
En als ze dan niet zo goed hadden gegeten kregen ze nog een droge boterham voor ze naar bed gingen bij hun beker karnemelk met fruit.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

16-05-2011 om 15:40

Huisarts

Ben je al met hem naar de huisarts gegaan? Heeft hij geen oorontsteking oid?

"We blijven wel volhouden, vandaar dat ik ook even de kamer uit gegegaan ben voordat ik boos ga worden. Mijn man is nu met hem beneden in de hoop dat hij wat bereikt"

Eten is een machtstrijd die je niet kan winnen. Heb je al geprobeerd om het spelenderwijs aan te pakken? Laten helpen met eten koken, zodat hij ongemerkt vast wat kan snoepen ofzo?

Als hij wel drinkt, kan je ook smoothies enzo maken, met yoghurt en/of banaan erin. Is ook weer wat voedzamer.

42kippie

42kippie

22-05-2011 om 06:09 Topicstarter

Roosje katoen

VAn de week is mijn zoontje erg hard gevallen en heeft er waarschijnlijk een hersenschudding aan over gehouden, hij is er ziek van geweest en uiteraard zijn we naar de huisarts gegaan. Hij heeft inderdaad weer een loopoor, maar wat toen nog niet zichtbaar was.
Nu heeft ie druppels en gaat het beter. Het zijn allemaal wel periodes waar hij door heen gaat, maar ik heb af en toe het idee dat de periodes en fases wel heel snel gaan. Nu eet hij opeens weer wel heel goed , maar gaat het slapen weer minder. We zullen er door heen moeten. momenteel is mijn man ziek, zoon voelt zich ook niet fit. Ze liggen samen in ons bed te tukken, maar ik kan dan dus niet slapen. Man snurkt enorm en zoon is heel bewegelijk. Ik ben al vanaf 3 uur vannacht wakker en ben om 5 uur maar achter de computer gekropen om een beetje te surfen. Ik hoop vandaag op de dag even de kans te krijgen om te gaan slapen.

Loopoor

Dat was een rake gedachte van Roosje Katoen. Maar ook hier doe je het alweer helemaal goed.
Dat kun je van tevoren echt niet bedenken dat het ouderschap zoveel van je vraagt, zeker met kleine beweeglijke kinderen. Inderdaad hoop ik dat je even bij kunt slapen. Mijn ervaring is dat je na hun 4e jaar weer zelf wat beter kunt slapen.

42kippie

42kippie

23-05-2011 om 06:28 Topicstarter

Fijn

na hun 4e , das fijn, dan hoef ik nog maar 1,5 jaar te tobben.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

23-05-2011 om 10:26

Kippie

Het triggerde me dat je vertelde dat hij ineens slecht sliep. Mijn jongste heeft ontzettend veel ooronstekingen gehad en dat ging altijd samen met doorwaakte nachten.

Fijn dat het beter gaat! Heb je geen logeerbed waar je in kan slapen als je zoon bij jullie in ligt? Dat slaaptekort is slopend, wat mij betreft is alles geoorloofd voor een goeie nachtrust. Hier nog 2,5 jaar tot hij 4 is...

42kippie

42kippie

30-05-2011 om 07:52 Topicstarter

Roosje katoen

Hier gaat het eea beter.Hij is echt goed ziek geweest en inderdaad een loopoor. We mogen as woensdag naar de KNO arts om te kijken of het buisje in zijn linkeroor teruggeplaatst moet worden. Eten gaat al weer wat beter. je merkt eigenlijk dat ie weer lekker in zijn vel begint te zitten. Ik zal er aan moeten wennen dat niet alles gaat zoals ik dat verwacht en me niet te snel druk moeten maken over dingen.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

30-05-2011 om 15:06

Mooi

Fijn dat het beter met hem gaat. Ja dat is een goeie tip: er vanuit gaan dat niet meer alles gaat zoals je verwacht!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.