Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Esc

Esc

25-02-2010 om 09:35

Orenvraag, niet geschikt voor gezondheid volgens mij :)

Vanmorgen werd mijn kind (3,5 jaar) wakker met oorpijn aan één kant. Ze moest heel hard huilen en kon goed aangeven aan welke kant het zat. Ze was ook een beetje warm. Paracetamol hielp goed, ze zat binnen no time weer te zingen. Crèche afgebeld, dokter gebeld, die zei dat ze niet hoefde te komen zolang ze geen hoge koorts had of zolang er geen troep uit het oor kwam. Nu is het net doorgebroken, paar druppels troep eruit, en de ervaring leert dat het nu over is (want dit gebeurt ook wel eens 'snachts en dan bel ik 'sochtends de dokter ook niet). Ik snap dat het nu een soort van open is en dat de dokter moet controleren of dat goed sluit, maar het is dus ook heel vaak gebeurd dat ik ineens wat troep zag en dacht: o, daarom huilde ze wat meer de laatste dagen! Maar volgens de 'regels' moet je dán dus de dokter bellen. Wat is nu wijsheid?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MariaV

MariaV

25-02-2010 om 09:54

Even bellen

Ik zou even bellen en vragen wat ze willen dat je nu doet. Meestal doen ze niets. De ergste pijn is nu achter rug, gelukkig!

Maria

marie

marie

25-02-2010 om 10:01

Kno-arts

Hallo
Je kunt het ook eens door de KNO-arts na laten kijken. Probleem met steeds doorbreken van trommelvliezen is dat er littekenvorming ontstaat op het trommelvlies, wat weer tot gehoorverlies kan lijden. Buisjes plaatsen kan dan helpen.
Hoe gaat het trouwens met de taalontwikkeling? Als ze vaak last heeft van vocht achter de trommelvliezen, kan ze slechter horen en dat heeft weer invloed op de spraakontwikkeling.
Mijn advies is dus ga dus wel naar de dokter en dan het liefts de KNO-arts.
Succes

Hier

deden ze er niets aan..... paracetamol geven en neusspray. En als het eenmaal is doorgebroken dan is de pijn inderdaad weg.
Wat hier werd uitgelegd was dat als ze 3 keer oorontsteking hebben gehad in één seizoen, dan komen ze in aanmerking voor buisjes.
Maar geen idee waarom je nu nog naar de huisarts zou moeten bellen. Alleen voor een eventuele verwijzing misschien. Ze doen er toch verder niets mee.

Esc

Esc

25-02-2010 om 14:31

Dank!

Dank voor de reacties! Hier inderdaad ook 6x achterelkaar neusspray van de huisarts (meer voor hoesten eigenlijk, dit soort looporen gingen altijd ongemerkt voorbij) en toen (ivm snurken!) door naar KNO-arts die zich een hoedje schrok. Meteen alle amandelen eruit, plus oren doorprikken. Sindsdien geen klachten meer gehad, tot vandaag dus. Bij de controle bij de KNO-arts is de herfst, bleek inderdaad dat één van oren nog steeds niet dicht was, terwijl ze al in april waren geprikt. Ik snap er eigenlijk helemaal geen biet van. Taalontwikkeling en gehoor is gelukkig prima, of soms helaas , alleen vandaag dus wel de hele tijd: 'wat zeg je?' (omdat ik de laatste keer met een dril-methode het irritante 'Hè??' eruit gekregen heb ). Als ze nou weer vaker klachten krijgt, ga ik inderdaad meteen naar de KNO, dat had ik me al voorgenomen na de operatie, maar was dat dus alweer glad vergeten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.