Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
myra

myra

13-08-2010 om 07:59

Over de luier

laatst kreeg ik commentaar, dat ik bij mijn dochters (2j4m en 3j6m) niets over de luier heen doe. nu vind ik dat de oudste zeker de rompers is ontgroeid, maar ik vind het ook niet nodig om een onderbroekje over de luier heen te doen, voordat de broek er over gaat. okee het ziet er altijd niet even charmant uit als de luier uitsteekt boven de jeans. ze zeggen dat je meer kans hebt op doorlekken, maar volgens mij is dat een broodje aap verhaal. In de reklame met de "gouden slaap" ligt dat kind toch ook gewoon in z,n luier. Laat ik mij nu gek maken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Werkelijk?

wie zeggen dat dan, wat een onderwerp om commentaar over te leveren zou ik zeggen.

Nou

waar houden sommigen zich mee bezig. Ook nooit gedaan en nee, het lekt niet eerder door. Nooit iets van gemerkt.

vlinder72

vlinder72

13-08-2010 om 11:15

Echt waar?

Zijn er mensen die daar commentaar opleveren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik soms ook geen gezicht vind als een meisje een zomerjurkje aan heeft en eronder alleen een totaal verzadigde luier die dan ongeveer op haar knieën hangt. Maar ja, dat is de keuze van de moeder/vader en ik zou echt niet weten waarom iemand daar commentaar op zou moeten leveren. Ha, ha, nu denk ik trouwens niet dat jouw dochtertjes er zo bij lopen hoor. Nee, ik zou mij er niet druk over maken. Mijn kinderen hebben trouwens ook nooit een onderbroek over een luier aan gehad. Het was of een rompertje of niets. Onderbroekjes heb ik juist bewaard tot het zindelijk worden. Mijn kinderen waren daar heel gevoelig voor. Als je groot bent (en op de w.c. probeert te plassen)dan mag je een onderbroek aan. Echt feest was dat.

myra

myra

13-08-2010 om 14:51

Onder andere

mijn ouders, die ergeren zich dood aan die wit/groene rand die boven de billen van de oudste uitsteekt, maar ook de buren die we op vakantie hadden. daar was het 28 graden, de meiden hebben daar maar 2 kleding stukken aangehad, een luier en een jurkje. en dat was al warm genoeg. grrr ik baal er van als (oudere) mensen zich met de opvoeding bemoeien

vlinder72

vlinder72

13-08-2010 om 15:09

Oooo, het is mij nu duidelijk

Het gaat waarschijnlijk alleen om de oudste hè? Het gaat waarschijnlijk helemaal niet om haar kleding of om die onderbroek maar om het feit dat ze eigenlijk vinden dat de oudste allang zindelijk had moeten zijn. En als je de luier ziet dan kan iedereen dat zien en dan weet iedereen dat zij nog niet zindelijk is. O, o, wat erg. Wat zouden de buren wel niet kunnen denken.

Wat denk je? Zit ik in de buurt?

Niets van aantrekken. Die onderbroekjes komen wel. Een rompertje is als het heet is te warm en geef gewoon aan dat ze voordat ze 10 jaar vast wel van die luier af is.

liora

liora

13-08-2010 om 15:09

Eens

Ahh ik vind het inderdaad heel erg een jurkje met een luier eronder. Ik zou daar even een broekje overheen doen.
Een randje luier boven een broek vind ik dan weer geen punt.

Ik zie het trouwens niet als bemoeienis met de opvoeding maar gewoon bemoeienis met kleding.

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ik vraag me af

Ik heb hier dus een aantal weken geleden een draadje gestart met de vraag 'waar vind ik broekjes die over een luier passen' omdat ik het idee had dat zo'n luier kapot gaat als zo'n kind op de grond zit. Gebeurt dat dan niet? Dat natuurlijk in het geval het kind een jurk aanheeft. Waarom je onder een jeans ook nog een onderbroek over een luier zou moeten doen ontgaat mij volledig, bovendien houdt die jeans dan ook de luier op zijn plek. Ik denk dat Vic het wel eens bij het rechte eind kan hebben.

Groeten,

Temet

Onderbroek

Ik deed altijd een onderbroek over de luiers van mijn zoons. Geen idee eigenlijk waarom, ik geloof dat ik het idee had dat het dan allemaal wat beter bleef zitten. Maar het (non)probleem van een randje luier boven een broekband los je daarmee niet op hoor! Een luier zit een stuk hoger op het ruggetje dan een onderbroek.

En daarbij: wat een onzin dat iemand zich opwindt over zo'n luierrandje...

myra

myra

13-08-2010 om 21:03

Spijkers op laag water

Op de oudste krijg ik het meeste commentaar inderdaad. Het nadeel is namelijk dat ze al vrij laat is (beetje vertraagd door een ziekenhuis opname) en ze erg groot is voor haar leeftijd en daarnaast ook mondig en een wildebras is. Dat alles bij elkaar lijkt ze meer 4 of 5 dan 3 en half. Thuis zijn we hard aan het oefenen voor de zindelijkheidstrofee en de wil is er gelukkig. Ze draagt nu ook luierbroeken ipv luiers, echter tijdens de vakantie heb ik het gemak genomen om voor beide dames 1 jumbopak te kopen dan allerlei verschillende pakken. Daarnaast verwachtte ik niet dat mijn oudste dochter erg veel zin had om tijdens de vakantie zindelijk te worden. Ik heb niet ondervonden dat de luiers of luierbroeken stuk gaan als ze een jurk aan hebben, die zij draagt zijn lang genoeg en bedekken de luier volledig (ook als ze volgeplast zijn). Een ding valt dan wel weer op. als ze een redelijke plasluier heeft/had en ze zat een tijdje, dan had ze een platte bips, en als ze opstond bleef het jurkje er aan hangen, nu weet ik niet of dat minder geweest zou zijn als ze een broekje er over aan had.
Rompers zijn ook meer voor babies en voor de oudste, die net de grootste maat past, is het ook niet echt prettig meer. Paar weken geleden heeft ze die voor het laatst aangehad toen bij de trouwerij van een nicht van mij en even goed voor de dag moest komen.
Verder beschouw ik een luier als "gewoon" ondergoed, zeker als ze zindelijk gaan worden dan is zo'n extra onderbroek alleen maar een extra belemmering als ze ineens naar de wc moeten.
Ik begrijp het ook niet waarom sommige mensen zich zo druk maken, wees blij dat het een luier was en geen string bij een 3 jarige.

angelina ballerina

angelina ballerina

13-08-2010 om 22:10

Geen gezicht

Ik vind het bij een jurkje of rokje geen gezicht als er geen onderbroekje over de luier zit. Ik maak me er niet druk om en zou iemand er nooit op aanspreken maar zelf vind ik het gewoon niet leuk staan en zelfs een beetje vies als het een volle luier is. Mijn meiden hebben er ook best af en toe zo bijgelopen net zoals ze regelmatig helemaal niks aan blijken te hebben onder luier of jurk maar persoonlijk zou ik er een onderbroekje overheen doen.
Bij mijn zoontje doe ik dat meestal ook, dat is denk ik vooral gewoonte want dat randje boven de broek daar stoor ik me niet aan en nut heeft het natuurlijk verder niet

myra

myra

14-08-2010 om 20:16

Begrijp mij niet verkeerd

Als het straks wat kouder wordt zal de jongste gewoon weer een romper dragen en nu dat de oudste ook een gedeelte van haar plas achter laat op de wc zal haar luier ook niet meer zo verzadigd zijn

Wel een romper

Ik zou er nooit over beginnen tegen ouders, maar ik vind het eerlijk gezegd geen gezicht, zo'n luier die daar zo in het zicht zit. Als het warm is zou ik dan kiezen voor alleen een romper ipv geen romper en wel een jurk. Vooral omdat die luier dan wat beter blijft zitten, anders zakt ie zo af. Dat lijkt me voor het kind ook niet fijn, zo'n luier tussen de knieen, dus ook in een broek doe ik graag een romper aan.

Hanne.

Hanne.

18-08-2010 om 13:52

Hangt van de leeftijd af

Dat vind ik dan wel van de leeftijd af hangen.

Bij een baby vind ik alleen een romper prima, maar een kind dat al bijna 4 is zou ik niet snel in alleen een romper rond laten lopen.

Dan zou ik toch gaan voor de jurk met alleen een luier.

(overigens zal het me een zorg zijn wat iedereen doet romper, luier doe lekker wat je zelf wilt)

myra

myra

20-08-2010 om 07:20

Romper

Zover laat ik het in ieder geval niet komen


http://www.youtube.com/watch?v=2MOB_1zVArw

Overigens gebruik ik wel rompers (afgelopen week was het ook niet zo warm), de oudste alleen dan 's nachts omdat ze geen pyjamabroek aan wilde, wel in combinatie met een normale luier i.p.v. een luierbroek, want dat is wel een beetje kansloos (romper over een luierbroek)

Yaron

Yaron

20-08-2010 om 11:33

Hier

Mijn kinderen hebben altijd iets over de luier (gehad), tot een jaar of 2 een romper en later geleidelijk aan een onderbroekje. Ik heb er nooit over nagedacht, maar ik maak me ook niet druk om hoe een ander dat doet, dat is toch iets wat je zelf moet beslissen. Na hun tweede heb ik de romper steeds vaker uitgelaten en vervangen door een onderbroekje, omdat ze dan gingen oefenen op de wc en dan is een romper erg onhandig.

liora

liora

20-08-2010 om 12:01

Myra

Jeetje dat filmpje! Mooi voorbeeld dat wat je zelf grappig en leuk vindt aan je eigen kind, voor anderen soms wanstaltig is.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Romper

ik laat me dchter zoizo een legging of een kortje broek over de luier of onderbroek dragne ze zit vaak met der benen iopen en het is niet zo fijn als iedereen tussen der benen kan kijken

daantje

daantje

28-08-2010 om 20:20

Onzin

Hier ook niks over de luier zodra ze groot genoeg waren. Mijn oudste twee waren snel zindelijk, en dan natuurlijk wel een onderbroek, en evt hemd (zoon wilde nooit hemd, dochter altijd). Maar een luier staat wat mij betreft gelijk aan een onderbroek, dus iets erover heen is nogal dubbelop! En dat argument van "iets zien", volgens mij bedekt een luier meer dan een onderbroek!

Jongste zoon van nu 16 mnd doe ik wel een romper aan, tegen "koude ruggetjes" en ook vooral omdat hij niets liever doet dan zelf zijn luier uittrekken!

Cindy Bakker

Cindy Bakker

03-09-2010 om 07:00

Luierbroekje

Myra jij gebruikt toch luierbroekjes voor de oudste? Voor mij is dat vergelijkbaar met ondergoed, zeker als je bezig bent om zindelijk te worden, lijkt het mij juist hinderlijker om nog iets extra's om de luier heen te hebben. die spijkerbroek met zo'n strakke stiek over de luierbibs is al lastig genoeg voor die kleintjes. Ik heb het 1 keer meegemaakt op de peuterspeelzaal dat een moeder riep: "ze wordt maar niet zindelijk" terwijl ze een romper over een luierbroekje(!) bij haar bijna 4 jarige dochter had omgedaan

Waar bemoeien ze zich mee?

Het is toch jouw kind? En als dat het allerbelangrijkste op de wereld is........
En dat argument dat het "geen gezicht" is.... Tja, hebben die mensen wel eens in de spiegel gekeken?

Gr. Poezie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.