Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
manuela

manuela

16-04-2011 om 13:38

Peuter 2.5 blokkeert bij iets nieuws, hoe oplossen?

Sem gaat vanaf krokusvakantie naar school, halve dagen. Hij slaapt goed en eet goed. Maar zo enorm druk en
ook dominant (commanderen, grommelen)en stout. Als ik effe geen aandacht geef aan hem gaat hij hele tijd dingen uitsteken en zou ik hem constant in de gaten
moeten houden.terwijl ik hem op andere manieren dan probeer bezig te houden zoals kleuren ofzo, maar dat intersseert hem niet,ondanks dat ik hem beloon als hij goed bezig is.

Nu is er nog een probleem. Hij gaat op zaterdag naar de water gewenning(zwemles). waar kindjes van zijn leeftijd en jonger zijn. En zij doen allemaal

mooi mee met de oefeningen en Sem doet gewoon zijn goesting(anders schreeuwt hij of doet gewoon niks meer) en als de leraar hem een oefening wilt voordoen blokkeert hij helemaal en maakt zich gans stijf.

Nu was datzelfde deze week ook gebeurt met gewoon foto's te gaan laten maken. en ook toen ik met hem was gaan zwemmen. Hij heeft precies schrik om iets nieuws te leren of doen.

Hoe kan ik hem hierbij helpen? want ik weet echt niet meer wat aanvangen met hem. Of is dit gewoon weer een fase waar hij door moet omdat er op korte tijd zoveel gebeurt is?(baby 4maand, school, zwemmen)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geruststellen

Zo klinkt het wel. Dat hij veel nieuwe dingen heeft meegemaakt in zijn leven en dat het even teveel is.
Wat vind hij wel leuk om te doen? En kan hij daar wat meer van de gelegenheid krijgen? Met lego spelen. En mogelijk kun je hem veel bij je houden met werkjes als de wasmachine vullen en de droger, de was ophangen, opruimen. Allerlei kleine werkjes vinden ze vaak leuk om te doen en hij heeft mogelijk de geruststelling van jou nodig dat hij ertoe doet. Dan moet je wel je tempo aanmerkelijk verlagen maar het kan wonderen doen in de balans van je kind. Het verdrijft de onrust en je kind leert wat op een rustig tempo van iemand die hij vertrouwt en van wie hij de taal kent.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.