Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Peuter 2j 4 mnd slaat en schopt mij regelmatig

Hoi
Ik heb een heel lieve dochter maar ze is ook heel heftig. Van héél erg knuffelig tot behoorlijk agressief. Meestal gaan die twee ook samen, in periodes. Ik krijg de volle laag, bij mijn man is ze veel makkelijker. Ik denk dat ik de veilige persoon ben bij wie ze 'los' kan gaan. Maar wat ik moeilijk vind, is dat ze er nauwelijks in te corrigeren is. Boos worden maakt geen indruk, haar vastpakken (fysiek overwicht) ook niet, en uiteindelijk in de hoek zetten ook niet. Laatst heb ik haar uit wanhoop maar even in de donkere gang gezet. Krijsen krijsen, ik vond het ook wel heftig (alsof ik haar in een donkere kast opsluit) maar met licht aan maakt ze het zich gewoon gemakkelijk en gaat spelen met wat ze kan vinden. Geen straf dus.
Een tik geven doe ik niet en negeren kan niet, want ik moet bijvoorbeeld toch haar luier aandoen, of haar pyama aan (ja op de commode kan ze er bij, met schoppen en slaan). Vaak is het ook erger als ze moe is ofzo. Maar ik vind momenteel het naar bed brengen geen feestje meer op deze manier. Het is niet elke dag raak, maar toch al wel bijna een jaar regelmatig, met tussenpozen.
Heeft iemand een idee wat ik hiermee moet? Is het tijd voor de supernanny, of hoort dit er gewoon bij (maar dan in die mate???)?
Groetjes
Jeanette

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

23-02-2010 om 20:24

Weglopen

Onze dochter (nu ruim drie) doet dit ook al tijden bij mij (en niet bij haar vader). Ik troost me ook met de gedachte dat ik Veilig Uitprobeerfiguur Numero Uno ben, maar het is soms een schrale troost als je weer met een blauw scheenbeen rondloopt.
Ik heb maar een tip die werkt: consequent, altijd, weglopen. Je zegt dat het pijn doet en loopt weg. Dit maakt op dochter altijd veel indruk, want ze wil er juist aandacht mee krijgen. Ik loop dan de keuken in of desnoods sluit ik me op in de wc. Een minuutje later ga ik onderhandelen en maken we het weer goed.
Sterkte hoor, het wordt wel minder naarmate ze ouder worden - hier wel tenminste. Het uitproberen niet, hoor, maar wel het slaan en schoppen.
Groetjes
Massi

seilram76

seilram76

27-02-2010 om 10:49

Zou ik ook doen

Hier ook een leuke en energie rijke peuter van bijna 2.5. Wanneer hij gaat schoppen of slaan loop ik ook weg. Dan komt hij direct achter je aan rennen om het goed te maken. Ook wanneer hij geen luier aan wil of niet wil komen aankleden, laten zien dat je stopt en weg gaat.
hoop dat het voor je gaat werken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.