Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Peuter blijft snachts spugen

Hallo allemaal, 

Hier een totaal radeloze en machteloze moeder. 

Sinds vorige week woensdag is mijn 3 jarige zoon snachts aan het spugen, het begint met hoesten en dan gaat het mis. Het blijft dan ook altijd bij 1x spugen.
Overdag is er niks aan de hand, eet en drinkt gewoon goed. 

Nu sinds eergisteren (6 dagen verder) heeft hij ook waterdunne diarree. Verder alleen verhoging, geen koorts gehad in de afgelopen 7 dagen.

We gaan vandaag naar de huisarts toe maar ik vraag me toch wel af of er meer ouders ervaring mee hebben. Wellicht dat er wat handige tips uit komen..

Onze twee kleinkinderen hebben precies dezelfde klachten gehad. 
Juist ook met dat s’nachts spugen terwijl er overdag niets meer aan de hand was. 
Schijnt echt bij het virus te horen. Enige tip die ik je kan geven is met lang haar eenknotje  maken, zodat je s’nachts geen haren hoeft te wassen, en zorg dat je alles bij de hand hebt liggen zodat ene niet bij andere nog slapende kinderen bijvoorbeeld beddengoed moet pakken. Sterkte, ze zijn hier er bijna twee weken zoet mee geweest. 

Onze peuter heeft dat ook gehad. Het hoesten werd erger als ze ging liggen en door het gehoest moest ze overgeven. Zelf heb ik ook wel eens bij hele erge hoest overgeven. Volgens de huisarts was er niks aan te doen. Haar longen waren verder schoon. Op deze leeftijd pakken ze virus na virus op helaas. Helemaal hoest vrij is ze nu na maanden nog steeds niet, maar gelukkig is het niet meer zo erg dat ze er van moet overgeven. 

Eventueel kun je het hoofdeinde hoger maken, maar met een kind dat bijna elke nacht om haar as draait was dat ook niet echt handig.

Mijn puber had vorige week dit virus.  Duurde een week

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

17-03-2022 om 11:20

cola en naturel chips zei mijn ouwe huisarts vroeger 

Ja, dst virus hebben de mijne ook gehad. Elke dag dacht ik: nou, die kan morgen wel weer naar school. En dan 's nachts gewoon doodleuk weer de boel onder kotsen. Duurde wel 1.5-2 weken geloof ik. Beterschap! 

wat zei de huisarts? Ben benieuwd hier ook zoiets gehad

herkenbaar, dat virus. Hier 3 nachten koorts waarbij de eerste nacht 1 keer overgeven. Na de koorts begon het hoesten en de loopneus. Inmiddels iedereen verkouden in huis

james30 schreef op 11-04-2022 om 10:55:

-quote verwijderd wegens spam-

It is not a very good idea James30 to respond to a topic written in a language you do not understand. Your answer makes no sense at all since no one is writing about a child spitting. Obviously google translate didn't work very well. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.