Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Mayte*

Mayte*

06-01-2012 om 14:15

Peuter klimt steeds uit autostoeltje


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

09-01-2012 om 13:07

Dirksmama (ot)

Kinderen mogen wel in de lease-auto hoor, daar betalen we namelijk voor. Lager salaris en elke maand een flink bedrag (bij de vorige auto 350 euro per maand, de auto die gaat komen een stuk minder) naar de belastingen.
Als we ervoor zouden kiezen om dat niet te betalen mag er alleen zakelijk mee gereden worden, en dan inderdaad geen kinderen in de lease-auto.
Mijn jongste zat ook lang in de maxi-cosi. Dat is ze altijd prima blijven vinden. Ik vond het wel grappig, als ik ergens kwam en de gordeltjes losmaakte liep ze er zelf uit weg, dat leverde vaak erg verbaasde reacties op.

liora

liora

09-01-2012 om 20:45

Veilig

Kind mag in zitje voorin maar het lijkt me zeer onveilig om een kind voorin te hebben die zelfvuit een zitje klimt! Straks trekt hij aan het stuur of trapt op de rem!

liora

liora

09-01-2012 om 20:45

Veilig

Kind mag in zitje voorin maar het lijkt me zeer onveilig om een kind voorin te hebben die zelfvuit een zitje klimt! Straks trekt hij aan het stuur of trapt op de rem!

So wie so gevaarlijk

Een rondzwalkend kind in een auto lijkt me so wie so niet bevorderlijk voor de veiligheid. Maar met kind voorin kun je sneller ingrijpen dan wanneer kind achterin zit. En bijvoorbeeld eens probeert de ramen open te draaien of zo.
Met kind naast je kun je voordat de houdinitruc voltooid is al even met één hand de goede kant op meppen of zo. Zit kind achterin dan zul je een houten lepel mee moeten nemen en beter kunnen mikken.

dc

dc

09-01-2012 om 22:31

Lol dirksmama!

Ik mag jouw opvoedtechnieken wel, morgen gaat er een grote houten pollepel in de auto!

Dat ik daar nooit eerder op was gekomen, echt super!

(En dat mikken, ach, een van de 2 zal ik toch moeten kunnen raken?)

Ely

Ely

10-01-2012 om 19:11

Nou dat scheelt

Mijn leaseauto heeft geen raampjes die je open kunt draaien

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Australisch

De houten lepel is een beproefd Australisch opvoedhulpmiddel voor moeders met lastige kinderen in auto's.
Gelukkig heb ik het op de fiets niet nodig

Mayte*

Mayte*

11-01-2012 om 10:43

Het werkt inkie!

Stoeltje is gisteren gearriveerd. Het is een stoeltje met verstelbare hoofdsteun, waardoor zelfs mijn dochter van 1.40m er nog in past. Voorlopig gebruik ik m met de 5 puntsgordel en als mijn zoontje groter wordt, kan ik het harnasje eruit halen en hem met de 3 puntsgordel gebruiken. Probleem opgelost, geen pollepels nodig of andere afleidende manoeuvres.

Mayte

super! ben blij dat ik je heb kunnen helpen...
ja inderdaad ik heb nu ok het harnas er uit en vervoer er nu een groter kind in (drie jaar) maar ook die van vijf passen er prima in... zolang de onderkant van de hoofdsteun maar op hun schouders rust zeg maar..
en als ze in de driepuntsgordel zitten kunnen ze ook niet heel makkelijk bij de knop das ook weer fijn

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.