Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
ief

ief

09-02-2024 om 19:47

Peuter plast ineens heel vaak kleine beetjes


Gaan ze dan nog verder onderzoeken of moet je het even aankijken?

ief

ief

14-02-2024 om 17:09 Topicstarter

Urine is zojuist op kweek gezet, maar kreeg dit door via de assistente, dus weet verder niet wat er dan onderzocht gaat worden. Ze kon geen vragen beantwoorden helaas. 

ief schreef op 14-02-2024 om 17:09:

Urine is zojuist op kweek gezet, maar kreeg dit door via de assistente, dus weet verder niet wat er dan onderzocht gaat worden. Ze kon geen vragen beantwoorden helaas.

Dat vond ik altijd zo moeilijk bij die kleintjes: ze kunnen nog niet goed vertellen wat ze voelen dus je moet al gauw een medische check doen als er twijfel is. Hopelijk weet je snel wat er aan de hand is.

ief schreef op 14-02-2024 om 17:09:

Urine is zojuist op kweek gezet, maar kreeg dit door via de assistente, dus weet verder niet wat er dan onderzocht gaat worden. Ze kon geen vragen beantwoorden helaas.

Als de urine op kweek word gezet, dan gaan ze kijken naar eventuele bacterie groei. Als er mogelijk toch een ontsteking is dan komt het wel naar voren met de kweek. 

ief

ief

15-02-2024 om 14:11 Topicstarter

madee schreef op 15-02-2024 om 08:39:

[..]

Dat vond ik altijd zo moeilijk bij die kleintjes: ze kunnen nog niet goed vertellen wat ze voelen dus je moet al gauw een medische check doen als er twijfel is. Hopelijk weet je snel wat er aan de hand is.

Nee ik bedoel de assistente kon geen vragen beantwoorden

ief

ief

15-02-2024 om 14:11 Topicstarter

Maandagblues schreef op 15-02-2024 om 09:09:

[..]

Als de urine op kweek word gezet, dan gaan ze kijken naar eventuele bacterie groei. Als er mogelijk toch een ontsteking is dan komt het wel naar voren met de kweek.

Ik hoop bijna dat er toch iets uitkomt. Zodat het behandeld kan worden. 

Ze is helemaal niet ziek. 

ief schreef op 15-02-2024 om 14:11:

[..]

Ik hoop bijna dat er toch iets uitkomt. Zodat het behandeld kan worden.

Ze is helemaal niet ziek.

Huh? Waarom niet afwachten dan, misschien gaat het vanzelf over? Ik zou niet persé willen dat mijn kind behandeld wordt terwijl er misschien niets aan de hand is. 

ief

ief

15-02-2024 om 14:51 Topicstarter

troelahoep schreef op 15-02-2024 om 14:21:

[..]

Huh? Waarom niet afwachten dan, misschien gaat het vanzelf over? Ik zou niet persé willen dat mijn kind behandeld wordt terwijl er misschien niets aan de hand is.

Omdat ik me zo’n zorgen maak. Wat kan dit nou zijn??

ief schreef op 15-02-2024 om 14:11:

[..]

Nee ik bedoel de assistente kon geen vragen beantwoorden

Haha ja dat begreep ik wel, maar ik bedoel dat het zo lastig is om aan je jonge kind te vragen of en wat er aan de hand is. Bijvoorbeeld buikpijn kan van alles betekenen, en dan hoeft de buik niet eens het gebied te zijn waar het kind last van heeft. 

ief schreef op 15-02-2024 om 14:51:

[..]

Omdat ik me zo’n zorgen maak. Wat kan dit nou zijn??

Nou dat proberen ze nu uit te sluiten, het kan namelijk ook een ingesleten gewoonte zijn waar je dan als ouder weer aan moet werken om het uitteslijten. Door haar dan dus niet naar dat potje te laten gaan. 

Het is een lastige en kinderen komen helaas zonder gebruiksaanwijzing. Ik heb bij zoon nog gevraagd of de verloskundige kon kijken of de gebruiksaanwijzing in de placenta zat, of dat hij een mooi displaytje in zijn nek had, maar helaas. QR codes waren er toen nog niet.

ief

ief

15-02-2024 om 19:49 Topicstarter

Ysenda schreef op 15-02-2024 om 16:52:

[..]

Nou dat proberen ze nu uit te sluiten, het kan namelijk ook een ingesleten gewoonte zijn waar je dan als ouder weer aan moet werken om het uitteslijten. Door haar dan dus niet naar dat potje te laten gaan.

Het is een lastige en kinderen komen helaas zonder gebruiksaanwijzing. Ik heb bij zoon nog gevraagd of de verloskundige kon kijken of de gebruiksaanwijzing in de placenta zat, of dat hij een mooi displaytje in zijn nek had, maar helaas. QR codes waren er toen nog niet.

Nee denk niet dat het ineens een gewoonte is. Ze heeft inmiddels op drie verschillende momenten verhoging gehad, waarvan ook een keer bij de dokter. 

is er wat uit de kweek gekomen?

ief

ief

18-02-2024 om 00:50 Topicstarter

Ysenda schreef op 17-02-2024 om 11:19:

is er wat uit de kweek gekomen?

Ja, ondanks twee keer een negatieve test bij de dokter bleek uit de kweek dat het toch een blaasontsteking is. 

ief schreef op 18-02-2024 om 00:50:

[..]

Ja, ondanks twee keer een negatieve test bij de dokter bleek uit de kweek dat het toch een blaasontsteking is.

Goed dat je het hebt laten nakijken dan. En nu? Antibiotica of nog even afwachten met veel drinken? Ik geloof dat ze bij kinderen al meteen overgaan op behandelen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.