Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
rowan

rowan

03-06-2009 om 13:11

Peuter speelt niet met kinderen

Hallo allemaal,

Ik heb een hele lieve dochter van net 3 jaar oud. Het valt mij op dat ze nog helemaal niet gericht is op andere kinderen. Als we visite hebben of op de creche speelt ze bijna altijd alleen. Ze kan zich trouwens heel goed alleen vermaken, want ze vraagt ook weinig aandacht van mij. De enige waar ze wel mee speelt is haar oudere zusje. Het geeft tot nu toe geen problemen, maar ik vind het wel vreemd, want mijn oudere dochter trok al wel naar andere kinderen op die leeftijd. Wat zijn jullie ervaringen?
Groetjes Rowan

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pippie

Pippie

03-06-2009 om 15:31

Geen zorgen

Ik zou me zeker geen zorgen maken. Voor deze leeftijd heel normaal. Het ene kind is natuurlijk niet het het andere. Ik zou er ook de kwaliteit van zien juist .

Pippie

Rafelkap

Rafelkap

04-06-2009 om 08:57

3,5

Met 3,5 begon mijn oudste echt samen te spelen. Tot die tijd speelde hij met kindjes meer naast elkaar. Dat is normaal voor die leeftijd. Geen zorgen dus.

Andersom..

is het hier..
De oudste was hier nooit zo samenspelerig.. tot ze een jaar of 3 was idd..toen pas begon ze echt met andere kindjes te spelen... en nu nog wil ze wel spelen, maar ze gaat ook rustig iets anders doen zonder het kindje waar ze dan mee aan het spelen was als ze het even genoeg vind..

De jongste is nu 18 mnd en zoekt soms echt bewust de kindjes op die met haar zus spelen om ook mee te doen en ook haar zusje komt ze soms echt halen om te spelen..
En ook buitenshuis zoekt ze andere kindjes op.
Niet altijd maar soms is ze heel bewust met andere kindjes bezig..

Het is wel grappig om te zien hoe kindjes verschillen..
Ik denk dat het vanzelf wel goed komt.. het ene mens is ook veel opener dan het andere mens natuurlijk...en misschien is zij wel meer een op-zich-zelf mensje..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.