Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
floor derks

floor derks

09-01-2009 om 16:32

Peuter wil trap thuis niet op

Hoi,

Mijn peuter wil nooit de trappen op als we thuiskomen. Wij wonen drie hoog, dus het is een eindje om bij ons huis te komen. Maar mijn peuter is 3,5 en kan prima trappen lopen, hij weigert het alleen. Elke keer, ook al heeft hij een prima bui, is het zo gauw we thuiskomen en hij moet die trappen op , een drama. En alle buren genieten mee.
Wie heeft er suggesties hoe ik hem ZELF LOPEND die trap op krijg? Ik heb ook een baby die ik moet tillen. Ik heb werkelijk alles geprobeerd. ook soms hem maar laten liggen, maar dan gaat hij keihard krijsen en komt niet naar boven , zelfs na een uur niet. bovendien hebben de buren het daar ook wel mee gehad. hij wil altijd een handje, maar dat kan niet altijd want ik heb ook de baby en bovendien kan hij prima zelf. hij diet het gewoon om dwars te zijn... wie heeft tips dit gedrag te doorbreken?? Het is echt zo irritant, elke dag en dan drie trappen omhoog moeten......

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Beloning?

Kan je hem niet verleiden door hem een beloning te geven als hij zelf naar boven loopt? Of heb je dat al geprobeerd? Beloning kan van alles zijn waar hij van houdt: boekje lezen, lievelingsfilmpje kijken, snoepje, ..

Rembrand

Rembrand

09-01-2009 om 20:49

Floor.

Misschien de baby in de draagzak en de peuter een handje ?
Scheelt heel veel drama. Als je toch steeds toegeeft weet hij dat drama loont. Dus dan kan je de strijd beter niet meer aanknopen tot het moment dat je wel je poot stijf kunt houden.
M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.