Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
liora

liora

16-12-2012 om 09:50

Peuter zo moe

Hallo allemaal,

Mijn peuter van 3,5 is zo vaak moe. Hij gaat vier dagen naar de creche. Als ik hem daar ophaal is hij vaak erg moe, huilerig en lastig. Zaterdag is hij eigenlijk de hele dag doodmoe. Gisteren heb ik hem bijv om 17.45 naar bed gebracht en heeft hij geslapen tot 7.30.

Ik ga sowieso even naar de huisarts maar ben benieuwd naar andere ervaringen. Op de creche slaapt hij soms 's middags, thuis nooit. In de auto valt hij vaak in slaap.

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liefdevollemama

liefdevollemama

16-12-2012 om 11:14

Peuter slaapt niet veel

Mijn peuter slaapt niet meer smiddags maar is wel donderdagochtend helemaal gebroken na 4 dagen peuterspeelzaal.
Ze heeft logo om half 12 sochtends op donderdag en is dan niet te genieten doet niet mee huilt en is lastig.
Maar ze slaapt niet meer dan normaal dus aan mijn antwoord heb je vrij weinig:-s
Ik zou er inderdaad mee naar de huisarts gaan..
Vrijdagochtend slaapt ze wel wat meer nadat ze de hele week op school is geweest aan 12 uur slaap heeft ze eigenlijk wel genoeg.
Succes ermee

Roosje Katoen

Roosje Katoen

16-12-2012 om 11:31

Iets onder de leden?

Ik denk dat hij iets onder de leden heeft, zou idd even bij de huisarts langsgaan. Mijn peuter is iets jonger en gaat drie dagen naar de creche, maar ik merk eigenlijk geen verschil met een crechedag of een thuisdag. Meestal slaapt hij overdag nog wel een uurtje, maar dat is vooral omdat ik dat wel lekker vind. Hij kan ook zonder, en gaat dan rond half acht naar bed tot een uur of zeven de volgende ochtend. Slaapt jouw zoon nog overdag?

liora

liora

16-12-2012 om 11:42

Is al heel lang zo

Het is al heel lang zo dus het is niet een griepje of zo. Nou wel belangrijk om te weten dat het niet herkend wordt.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

16-12-2012 om 12:13

Langer slapen overdag?

Of doet hij dat al? De zoon van een vriend van mij is ook zo oud en slaapt elke dag nog drie uur, misschien is het gewoon slaapgebrek?

Marie

Marie

16-12-2012 om 13:07

Kdv is vermoeiend

Hoi
Kdv is gewoon vermoeiend voor kinderen. Onze meid sliep destijds elke middag (thuis en 3 dagen kdv) minstens twee uur en lag er 's avonds om 19.00 uur weer in (opstaan om 6.30 uur). En toen ze naar school ging, sliep ze eerst ook nog elke woensdagmiddag op de bso en na 2 maanden niet mee rop de bso, maar wel elke vrij-, za- en zondagmiddag. Ze moest dan echt "bijtanken".
Pas toen ze met 7 jaar de keelamandelen eruit kreeg, werd ze helemaal fit en kon ze ook eens opblijven....
Het zou dus kunnen zijn dat ze als peuter/kleuter meer energie had gehad, als de keelamandelen toen gepeld zoude zijn.
Dus het zou inderdaad zo kunnen zijn dat je peuter wat onder de leden heeft. Misschien verlaagd HB? Want dat schiet me ineens te binnen, heeft onze oudste ook wel gehad.

Niet zo gek

Ik weet niet beter of mijn kinderen (4 stuks) waren moe en op als ze van de opvang kwamen. En de dag na 1 of 2 dagen opvang was ook altijd behoorlijk rampzalig (qua humeur van de kinderen). Vooral nummer 2 t/m 4 hadden hier erg veel last van. Dus ik vind het vrij normaal klinken...
Wel moet ik erbij zeggen dat mijn kinderen nogal 'gevoelige' types zijn. En dan is zo'n prikkelrijke omgeving als een kdv (of school) natuurlijk ook best heftig. Juist al die sociale interactie is vreselijk vermoeiend voor zulke kinderen. Ik ben zelf ook zo dus ik herken het wel. Het gaat wat beter naarmate ze ouder worden...
En verder is het ook virusjes tijd natuurlijk, dus ook dat kan zomaar meespelen...

Mea Proefrok

Mea Proefrok

16-12-2012 om 19:55

Nou

Mijn kinderen vonden/vinden kdv/bso geweldig. Nooit gezeur met afzetten, alleen bij het ophalen. En echt vervelender na een opvangdag vind ik ze ook niet. Die vlieger gaat dus niet universeel op. Ik dacht, misschien heeft Liora's peuter toch nog structureel een middagslaapje nodig? Mijn oudste sliep nog 's middags toen ze al moest wennen op de basisschool. Om heel eerlijk te zijn zou ik zelf best 's middags een dutje willen doen, maar dat staat zo raar tussen de puberleerlingen .
Het is natuurlijk ook wel de tijd van het jaar voor kinderen die halfziek en doodop zijn, maar het speelt al langer, dus dat kan het niet (alleen maar) zijn.
Hoe is hij buiten het kdv om, krijgt hij meestal energie van uitstapjes of wordt hij er moe en jengelig van?
O ja, en vwb de auto: mijn kinderen slapen meestal voor we bij het eerste stoplicht zijn.

Josha

Josha

16-12-2012 om 20:23

Eten en vitamines?

Hij is inderdaad wel heel moe. Zeker als hij af en toe nog wel slaapt op de creche. Mijn zoontje van 3,5 slaapt zo'n 4 dagen per week nog een paar uur 's middags. De andere dagen niet. Maar hij is nooit zo moe als jouw zoontje.
Eet hij goed en geef je hem ook vitamine D?

liora

liora

16-12-2012 om 21:11

Slaapje

Thuis weigert hij 's middags te slapen. Met vitamine D ben ik erg laks geweest, ga ik nu weer dagelijks geven.

Hij eet wel goed fruit en groente maar verder soms erg veel en soms erg weinig.

Liora

Liora

Ik dacht meteen wat Mea ook al opperde: misschien moet-ie eigenlijk nog slapen tussen de middag. Ze hebben mijn zoon destijds op het kdv gedwongen afgekickt van zijn middagslaapje, en toen hij eenmaal op de basisschool zat heb ik hem meer dan eens slapend aangetroffen op de bank bij de BSO. Overigens sliep hij thuis in principe ook niet, al viel hij soms in slaap op de bank. Dat gebeurt trouwens nog wel eens, hij is nu 7.

Verder weet ik niet hoe het bij jullie is, maar hier merk ik - bij de kinderen en bij mezelf - dat er in de winter gewoon meer geslapen moet worden. Je zegt dat het al heel lang zo is, maar hoe lang is dat? Een half jaar? Of zes weken? Want in dat geval zou het ook met het seizoen samen kunnen hangen.

Het kan ook nog wel degelijk iets anders zijn, bijvoorbeeld bloedarmoede (dat heb ik zelf gehad op mijn 6e, zodoende denk ik daaraan - dat werd toen met pilletjes verholpen). Dat zou de huisarts moeten constateren.

Groeten,

Temet

Logisch

als je 4 dagen naar kv gaat dan ben je moe. Mijn peuter is ook moe en moeilijk als ze naar kdv is geweest en de volgende dag ook maar dan in mindere mate.

Ik zou hem gewoon proberen te bieden waar hij behoefte aan heeft, vroeg eten en vroeg naar bed. Vandaag hebben we onze pyjama's niet uit gehad en heeft de jongste alleen met haar zus gespeeld, was gezellig, terwijl we vrijdag elkaar alleen maar in de weg liepen hier thuis.

Asa Torell

Asa Torell

17-12-2012 om 21:43

4 dagen naar het kdv

Dat gaat dreumes hier sinds een tijdje ook. En hij is er, na een korte wenperiode de eerste paar weken, niet meer speciaal moe van. Hij gaat op de crechedagen bijna even laat naar bed als op andere dagen en ook op zaterdag is hij even energiek en onbesuisd als altijd. Nou moesten zijn oudere broer en zus van 3 dagen kdv wel altijd een beetje bijkomen maar toch. Ik denk dat het daar niet per se aan hoeft te liggen.

Hanne.

Hanne.

17-12-2012 om 22:14

Tijd van het jaar

Ik vraag met af of het niet de tijd van het jaar is. Vanaf begin november is het al druk met sintmaarten-sinterklaas-kerst. Ik merk dat mijn 3 jarige de draad inmiddels een beetje kwijt is en van gekkigheid niet meer weet welk liedje ze nu weer 'moet' zingen.

En inderdaad MOE met hoofdletters. Waar we normaal om 19 uur eten is 18 uur nu eigenlijk al te laat. Overdag slapen lukt hier helaas (bijna) nooit meer. Maar ik probeer met een filmpje en een verhaaltje toch een rustig moment in te bouwen.

liora

liora

17-12-2012 om 22:23

Huisarts

Ik ga woensdag naar de huisarts, maar zal aandringen op verder onderzoek. Hij gaat soms op de creche wel slapen. Maar hij is echt de gehele zaterdag doodmoe. Had afgelopen zaterdagnacht dus bijna 14 uur geslapen en viel begin van de middag in de auto weer in slaap.

Ik vertrouw het niet helemaal maar hoop dat het niks anders is dan wintermoeheid.

Liora

Mama_Lynn

Mama_Lynn

19-12-2012 om 13:34

Liora

Zit er nog verschil in eerder? Is hij altijd al zo moe geweest of is het ineens een lange periode nu weer dat ie moe is. Ik heb niet het hele draadje gelezen, dus wellicht heb je dat al een keer genoemd. Kan natuurlijk aan van alles liggen: tijd van het jaar, lange week, veel naar het KDV, maar het kan natuurlijk ook iets zijn. Mijn zoontje van ruim 2.5 sliep in september ineens ook weer 's middags (terwijl hij dat al zeker 8 maanden niet meer deed), ging zonder mokken naar bed om half 7-7 uur (na 's middags ook 2 uur geslapen te hebben). En dan lag hij tussentijds ook nog op de bank te hangen. gezien het feit dat ik zelf pfeiffer heb en alle signalen die hij liet zien, vermoeden we dat hij het ook heeft gehad. Geprikt hebben we niet, we konden toch verder niks doen en een peuter laten prikken vonden we te belastend.

Bottomline, het kan heel normaal zijn, er kan ook iets aan de hand zijn. Volg je gevoel ook denk ik nav hoelang dit al gaande is en of zijn gedrag daarin anders is en ga naar de huisarts, maar volgens mij ging je dat al doen las ik in je laatste bericht.

Groetjes, Lynn

liora

liora

19-12-2012 om 15:52

Prik

Hoi,

Dank allemaal, ook mamalynn voor de laatste reactie. Zoontje is vanmorgen geprikt op ijzer, vrijdag de resultaten.

Groeten,

Liora

Asa Torell

Asa Torell

19-12-2012 om 20:58

Goed

Goed dat er naar gekeken wordt. Ik hoop dat het meevalt en vooral dat het weer minder wordt met de moeheid.

Asa Torell

Asa Torell

23-12-2012 om 21:19

Weet je al meer?

Ik ben benieuwd naar de prik-uitslagen. Hopelijk niks om van te schrikken. En een niet al te moeie zoon dit weekend, hoop ik ook.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.