Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
eef!

eef!

02-10-2011 om 22:59

Peuterbuik

Weet iemand wanneer die bolle peuterbuik gaat verdwijnen? Mijn zoontje van 3.9 jaar heeft hem nog steeds. Maar kleuters hebben die over het algemeen toch niet meer? En klopt het dat het zijn houding is? Een holle rug, waardoor die buik zo opbolt? Eef.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hmm

Als hij redelijk gezond eet en niet moddervet is, zou ik me daar niet druk over maken trekt wel weg..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Geen idee meer

maar mijn dochter had ook een rond buikje en nu is ze al jaren zo mager als een plank.

dc

dc

03-10-2011 om 15:21

Gaat wel een keer weg

Die van mij van 3,5jr heeft hem ook nog steeds. De oudste van 5 al een tijdje niet meer (die is me toch gespierd...). Dus volgens mij gaat hij vanaf 4jr ongeveer wegtrekken.

Biene M.

Biene M.

04-10-2011 om 08:14

Nou...

Bij mijn oudste en bij mezelf ging die peuterbuik pas in de puberteit weg.

Zoon nog steeds

Mijn zoon (10) heeft nog steeds een peuterbuik, hij is verder slank. Hij heeft zelfs een beginnende sixpack (heel aparte combinatie met zijn peuterbuik). Bij hem komt het zeker weten door een holle rug. Als hij plat op de grond ligt is er best nog wat ruimte tussen zijn rug en de vloer, maar mogelijk is er dus nog hoop voor hem tegen de tijd dat hij in de puberteit komt. Hoewel het bij zijn vader nooit is weggegaan.

Valkyre

Valkyre

04-10-2011 om 20:11

Nerina (ot) en on topic

Misschien eens advies vragen aan zo'n Mensendieck- of Cesartherapeut? Mijn man heeft het ook, maar sinds hij oefeningen doet, is het een stuk minder. En belangrijker nog: hij heeft geen rugklachten meer.

On topic: ons Spruitje heeft alleen nog een bolle buik als hij net gegeten heeft. Hij is 4 1/2 jaar.

groet, Valkyre

Hier ook nog

Mijn zoon is 5,5 jaar en heeft ook nog steeds zo'n peuterbuik. Ik noem het ook vaak een biafrabuikje, kindjes in derdewereldlanden hebben ook vaak zo'n opgezette buik, maar dat komt dan door een tekort aan vitaminen.
Ik heb navraag gedaan bij de huisarts en die zei dat het aan zijn houding lag, ook een holle rug. Verder is hij heel slank.

Valkyra (ot)

Bedankt voor de tip. Ik denk niet dat ik mijn man zo ver krijg dat hij oefeningen gaat doen, hij heeft er namelijk geen last van, geen rugklachten ofzo. Bij zoon is het wel iets dat ik in de gaten houd, hoewel hij er ook totaal geen last van heeft. Ik kom met dochter regelmatig bij de fysio en ik zal het daar ook eens aankaarten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.