Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
ayla

ayla

12-10-2010 om 10:22

Peuterdingen oefenen?

Aylazoon is nu 3,5. lekker slim mannetje, kan tot 50 tellen en misschien zelfs verder, herkent de cijfers tot en met 20 en kan al diverse letters lezen. Alleen de normale peuterdingen doet hij niet. Kleuren wil hij niet en als hij kleurt dan zijn het wat strepen. Puzzelen doet hij nog steeds de houten vorm puzzels. Duplo speelt hij niet mee, blokken ook niet, Hij kan wel alle automerken herkennen en benoemen. Zijn die peuterdingen die hij niet doet nou dingen die ik wel met hem moet oefenen. Ik weet nog wat voor drama het in groep 1 was met dochter omdat ze niet kon kleuren etc. Ik merk dat ze bij de psz hem onderschatten omdat hij de gewone dingen niet kan en wil doen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

12-10-2010 om 12:05

Hmm, dat zou ik niet durven zeggen. Als hij er gewoon geen interesse in heeft, wordt het toch lastig. Ik zou het bij mild stimuleren houden. Je kunt misschien uitleggen wat hij straks op school allemaal gaat doen? Wie weet heeft hij dan wel zin om af en toe te kleuren? En anders wat andere fijne motoriekzaken oefenen, want dát is tenslotte waar het ze om gaat. Knippen, plakken, plaatjes scheuren, met een prikblok iets doen....
Even oude zoon hier kleurt trouwens ook bijna nooit hoor. Tekenen kan hij gelukkig prachtig.

Guinevere

Guinevere

12-10-2010 om 12:19

En ik moet wel zeggen dat ik me ook al zorgen maak over onze eigen peuter, als ie straks naar groep 1 gaat. Hoewel hij de gewone werkjes best leuk vindt. Maar we vallen hier van de ene verbazing in de andere met hem, we krijgen ook heel veel opmerkingen over zijn (vermoede ) intelligentie, zelfs van jonge kinderen. Vermoedelijk gaat ie zich in groep 1 stilletjes en bescheiden opstellen, best kans dat het dan niet gezien wordt door de juf. Zowel bij jou als bij mij: typerend een gevalletje "vooraf bespreken met de leerkracht".

ayla

ayla

12-10-2010 om 13:00

Tja

Tja ook wij krijgen wel eens opmerkingen over aylazoon. De basale dingen van groep 1 beheerst hij ook al lang. Behalve het knippen, kleuren etc gedeelte. Stom genoeg doe ik dat ook nooit met hem. Zie hem echt nog als klein. Mag niet met een schaar spelen terwijl ayladochter op die leeftijd al drie keer haar pony had afgeknipt. Misschien moet ik ook gewoon meer tijd uittrekken om die dingen met hem te doen. En dan zorgen dat hij met de schaar uit de buurt blijft bij de barbies van ayladochter.

Guinevere

Guinevere

12-10-2010 om 13:34

Jongste kind

Ja, dat komt doordat hij het jongste kind is. Ikzelf heb ook altijd het gevoel dat oudste broer op die leeftijd al heeeeeeeeel groot was. En nu vind ik jongste nog heel klein. Zal wel komen omdat er nu een grote broer naastloopt en bij oudste was dat natuurlijk niet het geval.
In elk geval, jongste hier graait zelf de (kinder)scharen uit de la om er van alles mee te doen. Zelfs nagels knippen.

Tijgeroog

Tijgeroog

12-10-2010 om 14:20

Schaar

Mijn jongste van net 3 is juist veel sneller dan de oudste met dingen als knippen. Maar dat komt omdat ze de schaar van d'r broer afpakt als ik niet oplet en dan al vrolijk zit te knippen. Die heeft nu dus al een eigen metalen schaar, terwijl grote broer die vorig maar in z'n schoen kreeg, toen was ie ruim 4,5...

femmetje

femmetje

12-10-2010 om 16:03

Kleuren enzo

Onze zoon van 3 jr en 4 maand knip ook al een hele tijd met een schaar ook kleuren en tekenen gaat goed doet hij ook veel op het kdv en thuis ook. Met klei spelen en klei knippen met de schaar vind hij ook erg leuk.
Hij kan ook tellen en woordjes herkenen.

Wat hij erg leuk vind is BAMBINO LOCO kan je leuk mee oefenen en is erg leerzaam misschien is dat ook leuk voor je zoontje?

Blijft altijd lastig om te zeggen wat je kindje gaat doen als hij ook daadwerkelijk op school zit misschien ziet hij van anderen en gaat hij het ook ineens doen?
Of is hij echt zo slim en vind andere dingen veel leuker. Ik zou niet pushen maar soms gewoon aanbieden iets anders te proberen.

Succes.

angelina ballerina

angelina ballerina

12-10-2010 om 19:35

Wat doet hij zoal overdag

Ik ben wel benieuwd hoe hij zich overdag vermaakt. Waar speelt hij mee? en wat vindt hij leuk om te doen? De dingen die jij noemt zijn vooral dingen die hij weet zoals tellen, letters herkennen en automerken opnoemen maar je noemt niet wat hij doet en waar hij mee speelt.
Ik denk dat je het op een leuke manier wel kan stimuleren. Als hij auto´s leuk vindt laat je hem bijv. plaatjes van auto´s uit een speelgoedboek knippen en vervolgens opplakken. En ook kleuren of puzzelen kan je mischien leuk maken door zijn interesses hierbij te betrekken. En verder zou ik er geen probleem van maken, op school komt het vanzelf wel. Als je de juf van te voren informeert dan kan zij hier extra op inspelen.

ayla

ayla

12-10-2010 om 20:55

Wat hij doet

mij vervelen

met zijn auto's spelen, met zijn houten trein spelen, achter de kat aan rennen, in de tuin fietsen. af en toe een film van thomas zien en we gaan er regelmatig op uit.
het is nogal een actief ventje, absoluut geen stilzitter.
Hij zit alleen stil als ik hem voorlees.

vanavond heb ik de miniloco van grote zus er eens bijgepakt en wonder boven wonder snapte hij het idee wel. Drie bladzijdes met hem gedaan en toen was het genoeg geweest voor 1 avond. maar toch wel leuk dat hij begreep wat de bedoeling was.

Omdat hij qua spraak niet heel sterk is heb ik de neiging om hem wel eens te onderschatten, hij lijkt kleiner dan hij is. Met ayladochter deed ik op die leeftijd al veel meer knutselen, kleien en verven dan nu met hem.

liora

liora

12-10-2010 om 20:59

Ayla

Je zoon lijkt me volkomen normaal. Maar het lijkt wel alsof je alleen in termen van prestaties denkt.
Heb je zelf wel genoeg te doen? Misschien moet je wat meer met jezelf bezig zijn en minder met wat je kinderen wel en niet kunnen?

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

12-10-2010 om 21:09

Peuterdingen

Toen mijn jongste 3,5 was was ze ook niet zo bezig met kleuren, knippen of puzzelen. Omdat ze daarbij ook verbaal niet zo vaardig is, heb ik me wel eens afgevraagd of ze misschien van het minder slimme soort was. Lezen, schrijven of tellen deed ze ook niet, ze was vooral bezig met haar omgeving rond te struinen en met dingen slepen enzo. Ik heb nooit overwogen om dan thuis maar met haar te gaan knippen en kleuren (deed ze wel soms op het kdv). Dat vind ik dingen die ze mooi op school mogen leren. Voorlezen en letters benoemen deed ik natuurlijk wel. Inmiddels met 5,5 jaar kan ze redelijk kleuren, heel goed puzzelen en nog steeds niet knippen. Cognitief blijkt ze het toch allemaal op een rijtje te hebben, dus ook dat gaat goed
Mijn advies is dus om het lekker los te laten. Hij doet nu precies wat hij leuk vindt, en als hij op school komt gaan ze hem vast wel (proberen te) leren knippen en kleuren. En anders gaat hij gewoon lekker 2,5 jaar kleuteren

Asa Torell

Asa Torell

12-10-2010 om 21:29

Ayla

Ik stem ook voor loslaten . Zoon hier deed ook niks van dit alles, behalve dan bouwen met duplo. Op school hebben ze hem dat kleuren en knippen allemaal prima geleerd. En zo ken ik nog een heleboel kinderen. Niet van knutselen of puzzelen houden is echt heel gewoon!
En jouw zoon gaat niet naar diezelfde stomme school als waar je dochter eerst op zat, dus het is daar vast geen enkel probleem dat hij het nog niet kan. En als het geen kwestie is van niet kunnen, maar van niet willen omdat hij liever met tellen en lezen bezig is, komen ze daar hopelijk wel achter. Zonee, je kunt altijd nog aan de bel trekken als het op school slecht gaat.

Ik zou hem wel een schaar geven

en verder lekker laten imiteren, dus met jou meekeutelen. Lijkt me afdoende op deze leeftijd.

Guinevere

Guinevere

12-10-2010 om 22:12

Ontwikkeling

Zo'n peuter ontwikkelt zich natuurlijk ook niet op alle gebieden even snel. Bij Aylazoon gaat het tellen etc. duidelijk sneller dan zijn creatieve uitingen. Zelf vind ik dat je die "achtergebleven" gebieden (excusez le mot) best wat kunt stimuleren. Maar niet dwingend. En ach, hij heeft nog een half jaar voordat hij naar de kleuters mag! Wie weet gaat hij er straks als een volleerd kunstenaar naar toe.

Grove motoriek

Wat ik wel erg bewust met mijn cognitief voorlijke peuters heb gedaan, naast dat ze dus bij alles mochten helpen in de keuken en in huis, was het stimuleren van kleien, verven op grote vellen met dikke kwasten, en verder in ruime zin troep, zooi, modder, viezigheid... dat werk.

Dat vind ik wel heel nuttig.

Bijvoorbeeld vellen aanelkaar plakken en allemaal potten vingerverf (was vervelende verf, ik wilde dat ie snel opging). Zoon in onderbroek... dikke pret.

Op school werken ze veel te weinig naar mijn smaak met grote gebaren.. het geeft daar te veel troep.

En die schaar, daar kan ie idd plaatjes van auto's mee uitknippen maar je kan hem ook een hele stapel zaterdagkranten laten vernietigen. Heerlijk toch?

Ik zou dus minder in termen van leerdoelen denken en meer in de weg ernaartoe, oftewel, met welke ervaringen kun je je kind uitdagen en mooie belevenissen geven. Niet dat ie er iets van moet opsteken.

Kiki

Kiki

12-10-2010 om 23:12

Kinderen ontwikkelen zich niet op alle punten even snel

Mijn zoon van 2,5 en een beetje durft niet op de glijbaan, niet op de schommel, kan niet klimmen, durft niet trap te lopen. Kortom doet niets waar hij eventueel wel eens bij zou kunnen vallen. Allemaal veel te eng.

Knippen heb ik nog niet eens geprobeerd. Vingerverven word je vies van, dus dat doet hij niet en wil hij niet. Peutergym was een ramp, zwemmen is eng, dus dat doe ik allemaal niet.

Tekenen heeft hij net de eerste kop-voeter getekend en hij tekent al wat letters.
Hij kent alle letters van het alfabet, kan tot 20 tellen en tellen hoeveel stukjes brood hij op zijn bordje heeft.
Hij kent de automerken, (in tegenstelling tot zijn moeder) de kleuren en kan supergoed praten en puzzelen.

Mag het kind aub ook ergens traag in zijn. Ik zou er niet mee zitten, met vier lopen ze toch allemaal min of meer gelijk.

*bella*

*bella*

13-10-2010 om 00:17

Peuterdingen oefenen

Wat jammer zo´n zin Ayla, en ik krijg er een beetje een treurig gevoel bij. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit aan oefenen gedacht heb toen mijn kinderen peuters waren, en ik geloof ook niet dat ik wist wat precies peuterdingen waren. Toch heb ik heel wat geverfd, geknutseld etc met ze. Maar volgens mij was ik er vooral mee bezig een leuke tijd met ze te hebben, en daar zullen ze vast een hoop van leren, dat gaat meestal wel vanzelf. Maar ik deed vooral wat ze leuk vonden, en die van mij verfden nu eenmaal graag.
Het verhaal van de psz, daar zou ik wel wat mee. Heeft hij er last van? Kun je er iets mee? Moet/wil hij naar psz?

Massi Nissa

Massi Nissa

13-10-2010 om 08:14

Ik volg het kind

Hier ook een grote peuter in huis. Ik volg haar gewoon. Ze heeft van die bevliegingen - dan wil ze ineens dagenlang bijna alleen maar puzzelen. En koop ik er wat puzzels met meer stukjes bij. Dan zijn de puzzels weer uit en moet ze kleien. Ook goed. Op het moment speelt ze heel veel met haar My Little Pony Huis (met dank aan Lou, haha) en verzint daar hele verhalen omheen. Tot nu toe merk ik eigenlijk dat dochter dingen vanzelf leert, als ze eraan toe is. Ze komt dan zelf met vragen. Ik hobbel daar achteraan.
Ze heeft trouwens al heel lang een schaar. En ja, ze heeft wel eens een stukje van haar haar afgeknipt. Groeit wel weer aan. Daar zijn speldjes voor uitgevonden, haha.
Ayla, maak je vooral niet druk. Dat gekke idee dat alle kindjes in een mal moeten passen als ze naar de kleuterschool gaan, wie heeft dat toch bedacht?
Groetjes
Massi

ayla

ayla

13-10-2010 om 09:09

Oefenen

is een groot woord. Alle twee de kinderen zijn geen knutselaars en tekenaars, en ik trouwens ook niet. Klei (bevat vaak gluten) hebben we niet en vingerverf ook niet. Zo'n dingen worden dus gewoon nooit gedaan. Ik zat me gewoon af te vragen of je die dingen voordat ze naar school gaan een beetje moet stimuleren.
Niet dat ze dadelijk 4 zijn en op school komen en daar voor het eerst van hun leven een schaar vasthouden. Want hij heeft echt nog nooit een schaar vastgehouden. Idem voor de lijm. Hij pakt hem zelf niet en ik denk er niet aan.

Ik vermeld de dingen die hij kan erbij omdat een duidelijker beeld schept. Duidelijk maken dat het denk ik niet een kwestie is van niet kunnen maar van minder interesse e niet aanbieden vanm mijn kant. Daarom zeg ik ook dat ik de interesse misschien wat moet aanwakkeren.

Liora, ik heb zat dingen te doen, heb jij andere dingen te doen dan op mijn draadjes te letten?

Ayla

Ja, als ik jouw verhaal zo hoor dan blijf ik bij mijn eerdere advies. Het aanbieden van grofmotorische dingen is belangrijk. En het aanbieden van ervaringen waar kinderen zelf van leren.. en waarbij ze dus ook zelf uitmaken WAT ze ervan leren.

Die schaar zou ik dus sowieso geven, met een handleiding erbij wat wel en niet mag. En hoe je ermee moet lopen.

Verder bevat rivierklei geen gluten. Ik ging rustig met de kinderen bij de Waal van die klonten halen als we daar in de buurt waren. Bij de Maas weet ik niet of er klei te halen valt.

Sowieso kan je met zand ook goed troep maken. Liefst met water erbij. Koud water was voor mij geen rem, dan zorg ik gewoon voor goede kleding. Naar het bos gaan vind ik daarom ook heel belangrijk. Ze vinden daar altijd wat te spelen. Laatst hebben ze een uur lang met kastanjes gegooid. Heerlijk. (Je kan ze vervolgens ook nog gaan tellen .

Dan de keuken. Glutenvrije broodmix kan je ook door de kinderen laten kneden. Er zijn zat glutenvrije koekjesrecepten. Hazelnootschuimpjes bijvoorbeeld, hmmm... ben in staat om ze nu meteen te gaan bakken!

Lijm, is dat alleen de oude Gluton waar gluten in zit? Dat weet ik eigenlijk niet zo goed. Op de opvang smeren ze een blad in en laten ze de kinderen dingen erop plakken. Op school gaat het omgekeerd geloof ik, dan mogen ze juist lijm smeren op wat ze gaan opplakken.

Ja, ik zou ze dus echt veel meer met de vingers in de troep en de rommel zetten. Niet omdat ik dat Goed En Belangrijk vind, of omdat er zo'n lading op zit. Maar gewoon omdat ik bij mijn kinderen heb gezien dat er een soort rust over ze heen komt, dat ze er iets uit halen. Bij lange treinreizen bijvoorbeeld heb ik ook altijd klei bij me (wasklei uit Duitsland, ook glutenvrij trouwens). Die klei maak je eerst warm tussen je handen, dan kan je hem pas kneden. We hebben dan allemaal een stukje, ook de volwassenen, en iedereen geniet er van om zelf iets te maken. Laatst hebben we zelfs aan een onrustig jongetje van 3 in onze coupé wat klei gegeven die hij ook mee mocht nemen voor de rest van zijn reis. Ze gingen van Groningen naar Amsterdam op en neer in 1 dag, pittig voor zo'n kleintje.

Uiteindelijk doe ik het dus omdat het ze andere ervaringen oplevert dan het bekende, en omdat ze kanten van zichzelf kunnen aanboren waarop ze kunnen terugvallen als dat nodig is. Ze ervaren dat hun hoofd tot rust komt door dingen met hun handen te doen.

Kiki (o.t.)

"met vier lopen ze toch allemaal min of meer gelijk"

Euuhh... heb jij een school uitgekozen met een goed beleid op het gebied van differentiatie en dat andere H-woord wat we hier niet meer noemen? Let daar op, even een raad van mijn kant.

Helaas merken wij nu dat het bestaat dat een kleuter twee jaar voorloopt.. en dat het bestaat dat een school geen idee heeft wat daarmee te doen. Ik zeg het verkeerd, hij is natuurlijk in mijn ogen gewoon normaal, lekker sociaal ook, en hij heeft nog heel veel kleutertrekken. Maar school stop de kinderen in een mal en als er te veel stukjes uitsteken dan ligt het probleem toch echt niet bij school.. dat wordt dan bij die leerling gelegd.
Dat een slim kind ook nog sociaal handig is vindt de kleuterjuf ook raar, heeft ze met zoveel woorden ook gezegd. Dat ze meestal wel socemo achterblijven. WHAAAH

Nou ja. Ik laat mezelf even gaan nav jouw veronderstelling dat de kinderen op hetzelfde niveau instromen. Zoon had leeftijdsgenoten in de klas die dolgraag met hem willen spelen, maar het lukt gewoon niet. Als ze dan toch afspreken wordt er alleen maar parallel gespeeld, omdat ze zulke andere dingen doen met hetzelfde materiaal.

Interesses

Geen idee wat kinderen op school moeten kunnen maar dat laat ik aan het kdv over.

Thuis volg ik zoon's interesses. Hij wil graag voorgelezen worden, werken met woorden/letters/lezen, rekenspelletjes (liefst met smarties , gezelschapsspelletjes, duplo, lego.

Knippen, plakken, tekenen, kleuren, verven gebeurt maar weinig. Ik stel het wel eens voor en dan doen we het ook wel eens maar het is niet zoon's favoriet. Prima. Hij krast dus ook nog gewoon, tekent nog amper kop-poters, en binnen de lijntjes kleuren kan ie wel maar hij heeft slechts zin in een heel klein beetje.

Het zou best kunnen dat wanneer hij naar school gaat dat hij "achter" is in die dingen. OK, mogen ze daar aan werken.

Ik zou dat soort dingen af en toe aanbieden voor de variatie maar me er verder niet druk om maken.

Oh die schaar

Dat is wel handig ja. Hoe te gebruiken, waarvoor te gebruiken, en hoe mee te lopen.

Zoon zei laatst heel meester-achtig: "Mama, hoe lopen we met een schaar?" tegen me, toen ik op blijkbaar niet verantwoorde manier met een piepklein nagelschaartje liep.

Vic

Vic

13-10-2010 om 15:45

Hoeft toch niet?

Hij zit toch op een psz? Leren ze daar niet knippen en plakken? Ik heb (bijna) nog nooit geknutseld met mijn kinderen en toch waren ze niet helemaal blanco toen ze op school kwamen. Die knutseldingetjes deden ze op het kdv. Overigens komen hier op school ook kinderen die niet op een kdv/psz zijn geweest en ook thuis niet knippen. Die leren ook allemaal op school hoe het werkt.

Vic

Vic

13-10-2010 om 16:44

Pelle

Ja en? Denk je dat je kinderen die nog nooit een schaar hebben vastgehouden niet in een middagje kunt uitleggen dat je met een schaar niet moet rennen of je klasgenootje prikken? Net als bijvoorbeeld een prikpen. Vreselijk enge dingen dus die hoef ik niet in huis, en hadden ze volgens mij ook niet op het kdv. Toch kunnen mijn kinderen prikken hoor, hebben ze gewoon in de kleuterklas geleerd.

Vic

Vic

13-10-2010 om 19:00

Niet zo letterlijk

Maar je vindt het wel iets wat je thuis moet aanleren. Dat vind ik dus een beetje onzin (als in, ach het is niet zo nodig). De leerkracht heeft snel genoeg door dat een kind niet bedreven is met een schaar, en legt dan even de do's en don'ts uit (hopelijk nog net op tijd

Zoon volgen

Doe ik ook, hij wil iedere 5 minuten toch iets anders doen. 'klutselen' doet hij graag (klei, knippen, prittstift overal opsmeren, zooi maken) en momenteel met stukjes wol een denkbeeldige kerstboom versieren, maar nooit op verzoek. Als hij eens alleen speelt, ben ik allang blij en laat ik hem lekker!

Volgens mij is hij niet heel snel qua ontwikkeling. Hij heeft wel oog voor detail en kan heel grappige dingen zeggen. Vinden wij

En kleuterschool-eisen.. Pff, jammer dan. Een bevriende kleuterjuf baalt van de toetsen doe ze nu al moet afnemen en laat ze liefst lekker spelen. Ze moeten al zoveel als ze 'groot' zijn !

Maarja hier gaat ie nog niet naar school met 4 wegens buitenland. Geen idee hoe ze het hier op de garderie verwachten

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Simpel en met resultaat

ik zou gewoon dan die schaar en papier, stiften en prittstift eens introduceren, want was er niet iemand toevallig jarig ?

gewoon hem zijn handjes laten omtrekken, dus handjes plat op het papier en met een stift een omtrek maken. Je weet wel, dat vinden ze enig. Nou dan laat je hem die handjes dus uitknippen op de lijntjes en dan kan hij het daarna opplakken op een ander gekleurd papiertje.

Als hij dan ook nog eens rondom de handjes dingen tekent zoals sterretjes, cirkels, dingen etc dan is het al helemaal mooi.

Leer hem dan ook meteen even hoe zijn naam geschreven moet worden dan kan hij dat bij de volgende keer enigzins zelf.

Verder: ik liet mijn dochter altijd haar verlanglijstje tekenen voor sinterklaas en dan schreef ik er in haar woorden bij wat het was. Later ging ze dat zelf erbij schrijven. Dat zijn hele leuke dingen om te bewaren.

Je kan toch gewoon simpele dingetjes verzinnen die snel klaar zijn ? Melkpakken, wc rolletjes etc etc.

Knutsels

ook zoiets. Je koopt een spuitbus zilver en goud, busje glitters en een rolletje touw in een kerstigkleurtje.

Nou dan laat je ze op papier een engel, een kerstboom en een kerstbal tekenen. Die knippen ze uit. Dan pak schoon gespoelde melkpakken en dan trek je die dingen op over. Die laat je ze dan weer uitknippen. En dan hup spuit jij de boel aan 1 kant goud of zilver en dan voordat het helemaal droog is gooien de kinderen er glitters op. Gaatje in maken, touwtje er door heen.
En dan stop je de opgedroogde 'kerstballen' in een leuk klein tasje en dan heb je meteen een mooi kadootje voor oma of de buurvrouw etc.

Echt ik verzin dit even ter plekke, ik kan nog wel meer dingen zo verzinnen als iemand daar behoefte aan heeft.

Bijvoorbeeld: een kleurplaat zelfportet. Je pakt een foto van je kind, gooit hem in de computer en zet hem op extreem contrast en zwart/wit. Nou dan heb je dus een kleurplaat en het is dan grappig om jezelf in te kleuren.

Andere knipoefening: een stapel tijdschriften pakken en hem alle kleuren die hij mooi vindt uit laten knippen, al die stukjes leg je dan op een groot placemat of zoiets als een ovenplaat en met spuitlijm af en toe zodat het op elkaar vast zit. Dan breng je dat ding naar de copierwinkel en laat het insealen. Dan heb je dus een zelfgemaakt placemat.

Kiki

Kiki

13-10-2010 om 20:28

Rodebeuk (ook ot)

Is er trouwens wel eens een draadje waar jij niet vanaf wijkt

Maar goed, je moet hier bij de geboorte van je kind gelijk de school uitgekozen hebben.

Dus nee, ik heb geloof ik niet zo'n moderne school op het gebied van differentiatie, plusklassen en verdiepen en verrijken. Mocht het voor mijn kind aan de orde komen, vecht ik die strijd dan wel uit. Vooralsnog ga ik er vanuit dat kinderen met 4 min of meer gelijk lopen en anders ren ik gillend naar OOL

Maar nu zou ik Ayla gewoon willen aanraden om haar peutertje gewoon een peutertje te laten zijn.

Ik ga niet oefenen met peuters, ze mogen best ergens traag in zijn.

Massi Nissa

Massi Nissa

13-10-2010 om 20:46

Manda

Wat een leuk idee met die gouden glitterengeltjes. Op zoiets zou ik dus zelf nooit komen. Mijn dochter kan trouwens nog geen handjes uitknippen, hoor, ik moet bij zoiets enorm assisteren, anders liggen er vier vingers af (van het papieren handje dan, he).
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.