Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Peuterdrama


Mijn dochter heeft bijzonder weinig peuterbuien gehad. Ze is verbaal heel sterk, misschien dat dat hielp. 
Ik deed niet mee aan moeilijkdoenerij om niks. Als je iets wil en het daarna niet meer hoeft, jammer dan, je krijgt niks anders. Keuzes hebben consequenties.
Ik liet dochter ook veel zelf doen. Ze heeft wel ooit drama gemaakt bij mijn ouders. Ze wilde zelf een boterham smeren maar dat mocht niet van mijn moeder dus had zij die voor haar gesmeerd, maar toen weigerde dochter om die op te eten.

ik ben eigenlijk alles vergeten behalve het drama omdat mijn dochter de wc-borstel niet af mocht likken. Het ergste was dat het op mijn werk was. Ik moest even iets ophalen op mijn vrije dag dus ze was mee. Ik moest plassen dus nam haar mee naar het toilet. Het hele kantoor heeft ze bij elkaar geschreeuwd, m’n collega’s hebben het er nog over. 

Regendrup.

Regendrup.

26-04-2022 om 10:41 Topicstarter

MissBobby schreef op 26-04-2022 om 10:39:

ik ben eigenlijk alles vergeten behalve het drama omdat mijn dochter de wc-borstel niet af mocht likken. Het ergste was dat het op mijn werk was. Ik moest even iets ophalen op mijn vrije dag dus ze was mee. Ik moest plassen dus nam haar mee naar het toilet. Het hele kantoor heeft ze bij elkaar geschreeuwd, m’n collega’s hebben het er nog over.

Deze wint wel tot nu toe hahaha

Als mama de boterhammen met de rechte kant op de ronde kant had gelegd: nee, de "boteldammetjes" die moesten met zijn twee op elkaar en dan de zelfde kant op gelegd worden....

MissBobby schreef op 26-04-2022 om 10:39:

ik ben eigenlijk alles vergeten behalve het drama omdat mijn dochter de wc-borstel niet af mocht likken. Het ergste was dat het op mijn werk was. Ik moest even iets ophalen op mijn vrije dag dus ze was mee. Ik moest plassen dus nam haar mee naar het toilet. Het hele kantoor heeft ze bij elkaar geschreeuwd, m’n collega’s hebben het er nog over.

Ik weet dat het niet aan ons ligt (hoewel, mijn man en ik waren ook geen dramapeuters) maar in ieder geval ligt het niet aan de opvoeding maar onze kinderen hebben dit echt nooit gehad. Ook als pubers waren ze heel goed hanteerbaar. Het leek wel of ze met 18 wakker werden: oja ik moet nog even een beetje schoppen tegen de regels van mijn ouders. Op die leeftijd is het echt lachwekkend  

Die WC borstel op het werk. Hoe komt ze erbij? 

Afgelopen weekend.... zoon had een 10 eurocent muntje in z'n broekzak.
Na het eten gingen we nog naar buiten.
Eenmaal buiten bedacht hij ineens "muntje "

Tja die lag binnen op tafel, jammer dan straks maar weer. Draaaaaamaaaa omdat hij perse dat muntje moest hebben....!

Hier zijn er toch met regelmaat wel drama buien, en ja je vergeet toch ook wel snel waar het nou eigenlijk om ging haha 

Jillz schreef op 26-04-2022 om 07:54:

Hier een driftbui na het zien van een ijsje in een boek. Ze had besloten dat half acht in de ochtend een prima tijd is voor het eten van een ijsje.

Ik zie daar ook helemaal geen probleem in, wat is het probleem dan? Je mag mij ook wakker maken voor een lekker ijsje hoor. 

Aan een wc-borstel likken, veeg me op. Dat is wel het toppunt. 
Dochter vond het hier wel ooit oneerlijk dat ze altijd hetzelfde oog moest afplakken.
Zegt mij man 'nou dan plakken we toch op allebei een pleister'. Dochter moest lachen 'haha domme papa, dan zie ik toch niks meer'. 
In die 'is niet eerlijk'-fase deed mijn man dat wel vaker. Als ze haar ene knie kapot viel, stelde mijn man voor om dan ook haar andere knie van een pleister te voorzien, want anders was het 'niet eerlijk'. Het werd haar vrij snel duidelijk dat het leven lang niet altijd eerlijk is. 

Dochter is eens boos geworden omdat ze het oog van de vis niet op mocht eten. Ze wilde per se een 'vis met kop en staart' want vissticks zijn geen echte vis volgens haar. Haar meegenomen naar de markt en ze mocht bij alle viskramen kijken en er eentje uitzoeken die ze 's avonds wilde eten. Vond ze hartstikke leuk, totdat ik vond dat ze de ogen van de vis niet op mocht eten. Drama!

Regendrup.

Regendrup.

26-04-2022 om 15:16 Topicstarter

Apiejapie schreef op 26-04-2022 om 15:13:

Dochter is eens boos geworden omdat ze het oog van de vis niet op mocht eten. Ze wilde per se een 'vis met kop en staart' want vissticks zijn geen echte vis volgens haar. Haar meegenomen naar de markt en ze mocht bij alle viskramen kijken en er eentje uitzoeken die ze 's avonds wilde eten. Vond ze hartstikke leuk, totdat ik vond dat ze de ogen van de vis niet op mocht eten. Drama!

Wat 'n gekkies zijn die peuters toch haha.

Ysenda schreef op 26-04-2022 om 14:24:

[..]

Ik zie daar ook helemaal geen probleem in, wat is het probleem dan? Je mag mij ook wakker maken voor een lekker ijsje hoor.

Er waren twee problemen 1 we hadden geen ijs in huis en 2 ze moest naar de opvang.

Jillz schreef op 26-04-2022 om 15:21:

[..]

Er waren twee problemen 1 we hadden geen ijs in huis en 2 ze moest naar de opvang.

de eerste is een probleem, de tweede zou bij mij geen probleem zijn als probleem 1 er niet geweest was. Dan heb je een wat anders dan anders ontbijt. Nou eten wij regelmatig een restje rijst van de avond ervoor als ontbijt, dus hooguit vreemd voor opvang genootjes maar niet voor mijn zoon.

ok, ik was dus de bovenverdieping aan het schoonmaken en mijn 3 jarige was in de badkamer bezig. Tot het ineens te stil werd.. dus ik ging kijken. 'Ik leuk bekertje gevonden mama, drinken!' 

Ze had dus mijn menstruatiecup gevonden en dronk daar water uit!   

Toen dat niet mocht was het een dráma. Huilen, krijsen, gillen want mevrouw wilde het leuke bekertje hebben om uit te drinken!

Mijn peuter heeft een keer zich ingesmeerd met een volle pot sudocreme, ik heb daar nog een foto van waar de hele familie smakelijk om kan lachen. 
Een 1x had hij 'geverfd' met stroop in de keuken. Wat een verschrikking was dat om schoon te maken

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.