Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Peuterdrama


Jojoju schreef op 26-04-2022 om 16:50:

ok, ik was dus de bovenverdieping aan het schoonmaken en mijn 3 jarige was in de badkamer bezig. Tot het ineens te stil werd.. dus ik ging kijken. 'Ik leuk bekertje gevonden mama, drinken!'

Ze had dus mijn menstruatiecup gevonden en dronk daar water uit!

Toen dat niet mocht was het een dráma. Huilen, krijsen, gillen want mevrouw wilde het leuke bekertje hebben om uit te drinken!

Oooooh, die was nog wel uitgekookt na gebruik hoop ik....

Suusje. schreef op 26-04-2022 om 11:37:



Die WC borstel op het werk. Hoe komt ze erbij?


die van ons thuis was bevestigd aan de muur en als je dan de steel optilde ging het klepje open en kwam de borstel eruit. 
Op mn werk stond gewoon zo’n bakje met borstel op de grond. Denk dat ze thuis gewoon nooit bedacht heeft dat ze daar iets mee kon doen. 
vorig jaar kwam ik een keer een collega tegen toen ik met die dochter op stap was (ze is inmiddels 14) en toen vroeg collega of zij het meisje van de wc-borstel was, haha 

Leuk topic! Hier geen drama, die fase zijn we gelukkig wel voorbij nu (6yo), maar veel herkenbare situaties 😆
Wij zitten nu in de genante fase; 
Een keer zat ik met dochter aan een vijver. Het was als een scène uit een zoetsappige film: blauwe lucht, groen gras, een kalm briesje, een zwanenpaar zwemt in het water, verderop zaten een paar vissers en lag een stelletje lieflijk op een kleedje en op dat moment zegt dochter op vol volume 'Mooi hè, mamma, die zwanen. Ik zou ze wel open willen snijden om te kijken hoe ze er van binnen uit zien!'
Of het moment dat ze eindelijk uitvogelde hoe kinderen gemaakt worden. We hebben haar al wel verteld over zaadjes en eitjes, maar ineens realiseerde ze zich wat dat dan betekent. Dus midden op een verjaardag roept ze 'Mamma, heeft pappa jou aangeraakt met zijn piemel?!?'
Kleuters zijn fantastisch. Ze krijgen door hoe de wereld werkt, maar hebben nog geen filter. Hilarisch en gênant tegelijk

Saga schreef op 26-04-2022 om 17:08:

Mijn peuter heeft een keer zich ingesmeerd met een volle pot sudocreme, ik heb daar nog een foto van waar de hele familie smakelijk om kan lachen.
Een 1x had hij 'geverfd' met stroop in de keuken. Wat een verschrikking was dat om schoon te maken

Oh herkenbaar mijn dochter heeft als baby eens de sudocreme in een onbewaakt moment gepakt. Zat er heerlijk van te eten met volle handjes tegelijk.

De meltdown van vandaag: hij mocht zijn krijtjes niet opeten.

Peuters/kleuters kunnen overal een drama van maken. Ik was ooit met mijn nichtjes bij oma, en oma had limonadeglaasjes voor ons met kaboutertjes erop. Op het ene glaasje een kaboutertje in een rood pakje, op het andere geel, op weer een ander groen, op weer een ander blauw, enz. En dat je dan allebei persé dat glaasje met het groene kaboutertje erop wil, en het helemaal vreselijk is als jij dan het gele kaboutertje krijgt... terwijl er gewoon dezelfde limonade in zit.

Oh en nog een bonus meltdown: hij mocht geen doosje bonbons bij zijn afscheid op de babygroep en de juffies wel 

Millie91 schreef op 26-04-2022 om 19:36:

Oh en nog een bonus meltdown: hij mocht geen doosje bonbons bij zijn afscheid op de babygroep en de juffies wel

Zou ik ook boos om worden. Geen krijt, geen bonbons, arme kind heeft honger 😜 

Dochter is pas een baby, maar ik verheug en vrees alvast  
Vorige week wel een grote krijsbui toen ze de kassabon niet mocht opeten. 

Meesje schreef op 26-04-2022 om 19:58:

Dochter is pas een baby, maar ik verheug en vrees alvast
Vorige week wel een grote krijsbui toen ze de kassabon niet mocht opeten.

Ook al zo'n honger!

Regendrup.

Regendrup.

26-04-2022 om 20:30 Topicstarter

Millie91 schreef op 26-04-2022 om 19:36:

Oh en nog een bonus meltdown: hij mocht geen doosje bonbons bij zijn afscheid op de babygroep en de juffies wel

geef hem eens ongelijk! Haha

Regendrup. schreef op 26-04-2022 om 20:30:

[..]

geef hem eens ongelijk! Haha

 

Ik zou het absoluut hebben begrepen als het ging om de chocolade, maar daar heeft hij totaal geen boodschap aan. Hij wilde ook een doosje vasthouden geloof ik.

Regendrup.

Regendrup.

26-04-2022 om 20:36 Topicstarter

Millie91 schreef op 26-04-2022 om 20:35:

[..]

Ik zou het absoluut hebben begrepen als het ging om de chocolade, maar daar heeft hij totaal geen boodschap aan. Hij wilde ook een doosje vasthouden geloof ik.

Hahaha heerlijk!

Heerlijk herkenbaar al dit peuterdrama. Ik heb hard gelachen om het wc-borstel aflikken verhaal. Hier momenteel peutertweelingdrama. Alles lijkt een wedstrijd. Wie het eerst de voordeur aanraakt, wie aan welke kant aan tafel mag zitten, wie het eerst gepoept heeft? Totdat ze samen iets kunnen doen wat niet mag. Dan kan je prima samen wegrennen van mama in de speeltuin, of op elkaar staan om op een kast te klimmen, of samen voor het rek in de supermarkt gaan liggen omdat je echt iets lekkers wil. Ik heb meer ervaring met peuters, maar dit is voor mij weer nieuw. 

Ik heb vroeger als kind ooit mijn beer ingesmeerd met sudocreme terwijl mijn moeder mijn zusje in bad deed. Daarna ging in de wasmachine het hoofd van de beer er af. Met recht en reden een drama. Gelukkig wel weer er aan genaaid.

De peuter van een collega heeft laatst haar haar gewassen met schenkstroop. Kind heeft dikke donkere krullen. Collega heeft de hele avond haar levenskeuzes overdacht.

Mijn zus kon ook wel drama maken van dingen als per se een bepaalde kleur beker willen. Ze lustte ook geen kapotte koekjes, ook al bijt je ze in je mond al stuk.
We hadden vaak van die verpakkingen met twee liga's of zo er in en dan kregen we er allebei eentje mee naar school. Als er eentje kapot was, moest ik die altijd, want zij lustte die niet. Ze maakte ook overal een wedstrijdje van, alleen deed ik dan niet mee, want waarom zou ik me overal voor gaan haasten? 
Ze wilde ook altijd graag zand eten. Mijn moeder elke keer roepen 'nee niet doen, is vies'. Mijn vader zei 'probeer maar'. Heeft daarna nooit meer zand gegeten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.