Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Peuterpraat

Maar eens een nieuw draadje met peuteruitspraken. Zoon van 2 komt goed los de laatste tijd met praten, erg leuk!
- Zoon is nogal op mama. Ik zeg tegen hem 'wat ben je toch een papegaai'. Hij zegt 'nee, niette papagaai. Ikke mamagaai, mama lief!'.
- Over de nieuwe baby die volgend voorjaar komt 'nee, mama niette baby buik, mama olifant buik, olifant zand hooien'. Ik denk dat hij hoopt dat de baby een olifant is, omdat de zandgooiende olifanten veel indruk hebben gemaakt. Ik hoop toch op een gewone baby .
- En verder zegt hij graag 'naast jou'. Gewoon altijd als hij naast iemand zit. Gisteren aaide hij de onbekend buurvrouw (een lieve oude dame) naast ons in de bus over de arm en zei 'naast jou'. Zowel de dame als ik smolten.

Heerlijk een pratende peuter!
Maanve

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

18-11-2012 om 23:58

Ach maanve

Wat een schatje!

Maanve

Maanve

19-11-2012 om 09:21 Topicstarter

Ginny

Ja, dank je, dat vind ik ook . Het is een heel lief en zachtaardig kind!

Een heel kleintje

De allereerste van onze 2e zoon van 14 maanden. Ik verschoon zijn luier en bij het zien van de inhoud zeg ik: 'holy cow!', waarop zoon braaf antwoordt met 'moooooo'.

Die honderden dierenboekjes per dag doen toch hun werk.

dc

dc

19-11-2012 om 15:05

Lol petal!

Fijn dat we die dierengeluiden niet voor niets doen

Tessa Valstar

Tessa Valstar

19-11-2012 om 20:46

Onze oudste(2 jaar) heeft ook mooie uitspraken

We wandelden in het bos en door de wind waaide de blaadjes van de bomen. Zegt ze:" magge niet duwen, blaadjes regen

Sinterklaas en zwarte piet maken dit jaar veel indruk. Overal ziet ze wel Klaasje en zwarte pippe!

Maanve

Maanve

20-11-2012 om 09:30 Topicstarter

Leuk!

Leuk Petal de dierengeluiden van je zoon. Dat is het begin van praten, toch? Ook leuk trouwens dat Nederlandse koeien 'boe' zeggen en Engelse koeien 'moo' .
Tessa, hier ook in de Sint-stemming hoewel zoon er nog niets van snapt. Hij kreeg dit weekend een auto in zijn schoen en is er helemaal blij mee. Herhaalt ook steeds 'auto kregen klaas schoen'. Maar het hoe en waarom is hem natuurlijk verder niet duidelijk.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

21-11-2012 om 13:43

En hier

Onze zoon is twintig maanden en zat vanochtend zijn blokken te sorteren (rond, vierkant, anders). Ik hielp mee door elke keer een blokje aan te geven, en elke keer zei hij "Dakkiejoo".
Maanve, "naast jou", oooo je zou me kunnen opvegen. En Petal, wat een alert kereltje heb jij! Tessa, ook al zulke schattige uitspraken.
Van Sint en Piet snapt zoon ook nog niets, maar autootjes in de schoen zijn hier ook zeer welkom.

Sunja

Sunja

24-11-2012 om 00:55

Jij

Mijn zoontje van twee noemt zichzelf 'jij'. Hilarisch! Ik geef de oudste (4) een taaipopje, zeg tegen mijn peuter: jij ook? Hij: jaa, jij! Ik: nee liefje, ik hoef niet. Hij: jij! Jij! Etc.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Filmpje kijken in matras...

Zoontje, in augustus twee geworden haalde ik uit bed. Hij ging liggen op zijn buik met gezicht in het matras gedrukt met daarbij de woorden: filmpje kijken in matras! Daarna kwam er een heel verhaal over hoe hij was gevallen en had gesprongen, en hoe leuk het was. Begint dus flink te dromen hier!

Maanve

Maanve

30-11-2012 om 11:39 Topicstarter

Grappig wat er verder voorbij komt!

Leuk hoor, die verdere peuteruitspraken.
Zoon is zo lekker aan het stoeien met de ontkennende vorm. De mooiste zin vanochtend 'pepernoten ja ja ja, pap niet niet'. En dan bij dat niet heel hard met zijn hoofd schudden. Eeeh, toch maar begonnen aan de pap en dat ging best goed .

Leuk he

Grappig Maanve, drie keer ja en twee keer nee.

Hier hield ik gister zoon van 15m een cracker voor zijn neus met de woorden 'wat zeg je?'. Waarop hij 'ja' zei. Niet wat ik bedoelde maar het klopte wel

Kleur

Ik ben er altijd tegen als mijn dochter van 3,5 zich van top tot teen in het roze wil hullen "dan ben je net een marshmellow" (of zuurstok)

Vandaag wilde ze haar nieuwe zwarte rokje aan (met kleine roze stipjes). Ze koos een zwarte legging erbij uit, maar ik opperde dat het misschien vrolijker stond als ze een roze legging aan zou doen.
"Ja, anders ben ik helemaal zwart. Dan ben ik net een....(peins, peins)... barbecue!"

Groeten,

Temet

Maanve

Maanve

13-12-2012 om 14:47 Topicstarter

En hier...

Grappig Temet, van je dochter. Ik vind BBQ ook mooi gevonden!
Zoon (2 jaar) wordt steeds meer een wijsneus. Iemand, ik denk opa, heeft hem verteld dat hij een bril heeft om beter te zien. Nu zegt zoon tegen elke brildragende bejaarde die we op straat tegenkomen 'bril, beter zien'. En dan knikt hij er heel wijs zijn hoofd bij.
En de kerstman, die opeens overal opduikt, is gewoon Sinterklaas. 'Nee mama, sinnerklaas niette spanje, sinnerklaas auto heven'. Hier brengt de kerstman helaas geen cadeau's, dus ooit moet hij daar toch van af stappen.

Limi

Limi

13-12-2012 om 14:59

Maanve

" Nu zegt zoon tegen elke brildragende bejaarde die we op straat tegenkomen \'bril, beter zien\'. En dan knikt hij er heel wijs zijn hoofd bij. "

Haha, zo herkenbaar! En nog wijzen erbij. Het oplepelen van recent opgedane kennis iedere keer als hij eraan herinnerd wordt.

Overigens is de jongste hier 3;3, maar hij ziet ook geen onderscheid tussen Sinterklaas en de kerstman. Als ik hem corrigeer wordt hij boos

Maanve

Maanve

13-12-2012 om 16:47 Topicstarter

Limi

Ja, inderdaad dat wijzende vingertje erbij! En dan zit ik weer vast aan een bejaarde die om een praatje verlegen zit. Soms heb ik de neiging om hem in de buggy te zetten, naar de grond te kijken en heel hard door te sjezen .

Limi

Limi

13-12-2012 om 17:08

Ja, kijk uit met die bejaarden

Een oud stel dat onderweg naar de supermarkt woont sprak mijn oudste eens aan toen de jongste net geboren was. Die man wilde zijn rollator wel ruilen tegen de kinderwagen. TWEE JAAR lang was het toen "niet langs 55!" / "niet daarheen! daar loopt 55!" Ik had wel uitgelegd dat het een grapje was en dat ze niet echt zijn broertje wilden hebben, maar het hielp niet.

En het waren zulke vriendelijke mensen. Ze wilden iedere keer een gezellig praatje maken met de peuter, die ze van kidnapneigingen blééf verdenken...

Scajtyige babies

Zoon van bijna 4: 'mama, wil jij eens een keer zo een schattige baby hebben?'
En terwijl hij tik tak kijkt in zijn uppie: 'ik ga raden wat het wordt.. Een hondje!.. Jaaa goed gedaan!, jeeeee!'
Hij vermaakt zichzelf goed vandaag

Schattige moet dat zijn.

..

Schattige moet dat zijn.

..

Uitkleden

mandarijntje ging zich vandaag "ontbloten" want ze had het erg warm na een potje ADHD+partypil/gek uurtje met grote zus samen.

Overigens eindigt dit soort gekke uurtjes altijd met een bult, peuter die slaat, een jankbui of alle 3 tegelijkertijd.

zeg ik het nog verkeerd na ook, het was uitbloten

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.