Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Bea2

Bea2

10-03-2013 om 22:57

Peuterpraat

Het wordt tijd voor een nieuw peuterpraat-draadje!
Ik zet zoon (2jr 3mnd) zijn muts op en trek hem per ongeluk over zijn ogen. Hij schrikt.
"Mijn muts moet niet in mijn ogen. Dan ben ik kwijt!"

Bij zoon klinkt dat nog leuker: "Mij mut moet niet in mij ote. Tan ben it tijt!"

En in de vrieskou op de fiets, wie kan deze mooie vertalen?: "It heb pijn aan mij tottebel. Mij tottebel it hejemaaj tout (g)ejojde."

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bea2

Lief he, die woorden die je wel kan verstaan maar die ze nog niet goed kunnen uitspreken.

Zei hij iets over dat zijn neus pijn deed en dat die helemaal koud was geworden?

Hanne.

Hanne.

11-03-2013 om 12:02

Snottebel

Volgens mij zegt hij:
"Ik heb pijn ana mijn snottebel. Mijn snottebel is helemaal koud geworden'.

Doe mij denken aan mijn jongste die van de week ineens riep 'wat komt er nou uit mijn neus? Zou dat water zijn?"

Bea2

Bea2

11-03-2013 om 12:42

Snottebel

Hanne mag door voor de ijskast
Ik vind het inderdaad een leuke fase: dat ze al zo veel zeggen maar nog zo verhaspeld.
Mijn oudste 2 kinderen hadden dat minder: de oudste was sowieso wat later met praten (en toen meteen wat beter gearticuleerd), de middelst was erg vlot en bijna zonder verhaspelingen. Dus ik vind dit extra schattig!

Leuk, bea!

Grappig van die koude snottebel. En ik vind het ook zo gezellig dat ik zoon altijd (nou ja, bijna altijd) versta met al zijn verhaspelingen en anderen het nog wel wat lastiger vinden soms.
Hier is verstoppen met muts over de ogen helemaal zoons (bijna 2,5 jaar) favoriete bezigheid. En dan zelf steeds heel hard roepen 'ben je nou, ikke (ver)stopt'.
Wat ik schattig blijf vinden is het verwisselen van mijn en jouw. Als ik hem ophaal bij het kdv zegt hij elke keer verzaligd 'jouw mama' terwijl hij naar mij wijst.
En gisteren zei ik 'oh ok, liet jij een boertje'. Zegt hij 'nee, niet boertje, zusje!'.
Genieten hoor als je je eigen kind zo leuk vindt, haha...

anoniem

anoniem

15-03-2013 om 09:18

Oma

Staan we gisteren te wachten op mijn zoon komt er een oma langs in een rolstoel zegt me dochter van 3,5 wie is dat?ik zeg dat is een oma waarop zij zegt nee hoor dat is sinterklaas die heeft ook een baard!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.