Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Irene

Irene

18-03-2009 om 21:51

Peuterpraat

Kan oude peuterpraatdraadje niet vinden, dus maar weer een nieuwe!
Anders (net 2 jaar) stort een grote bak vol speelgoed leeg op de vloer, kijkt er eens even tevreden naar en zegt dan: "zo! omkiepert staat netjes"
Het volgende is dan wel geen uitspraak, maar wel een sterk verhaal (waargebeurd!):
Anders (toen nog net geen 2 jaar) speelt met grote broer Ids (bijna 5) in de tuin. Op een gegeven moment komt hij naar het huis lopen waar ik binnen bezig ben. Hij houdt een stuk hout in zijn handen en snift een beetje. Ik vraag wat er is, maar in plaats van een antwoord te geven buigt hij zijn hoofd naar mij toe. Omdat ik denk dat hij zijn hoofd bezeerd heeft, geef ik hem een kus op zijn haar. Meteen daarna vertrekt hij weer. Echter niet naar achter in de tuin (waar ze bezig zijn een hut te (ver)bouwen) maar naar de garage. Even later komt hij de garage uit met een fietshelm (van nog grotere broer) op zijn hoofd en nog een fietshelm onder zijn arm en loopt zonder op of om te kijken naar de hut achter in de tuin.
Later vertelt Ids dat er een stuk hout op het hoofd van Anders was gevallen, dat hij moest huilen en wegliep en na een poosje terug kwam en hem een helm gaf...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja peuters geweldig

Hier een peuter van 3. En ja geweldig die uitspraken. Zijn vriendje heeft 4 maanden geleden een zusje gekregen. Gaat onze peuter naar zijn vader toe, pappa wanneer ga jij mijn zusje maken ? (hahaha we hebben al vier kinderen). Onze tweede was ooit aan het fietsen nog met zijwieletjes bij oma (stoep beetje ongelijk) opeens roept hij : Oma hij doet het niet meer (bleek : fiets stond beetje scheef op de tegels waardoor het achterwiel geen grip had, ronddraaide).
Ja Peuters zijn leuk.
Gr. Rymcke

Cea

Cea

21-03-2009 om 10:09

Groot

Peuterzoon (bijna 3,5): Als ik groot ben...
Mama: Wat wil je dan worden?
Peuter: Dan wil ik papa worden!
Geen praatjes maar zooo lief: Ik kwam thuis van een hele drukke dag op m'n werk, had het helemaal gehad. Komt zoon bij mij op schoot zitten en overlaadt me met kusjes. Mijn dag was gelijk weer goed.

Malihu

Malihu

21-03-2009 om 20:48

Frietjes

Vandaag aten we frietjes met een broodje shoarma. Op een gegeven moment heeft dochter (2j3m) genoeg gehad en duwt bord naar mama toe. "Noeg, noeg" (genoeg gehad). Terwijl papa de resten van haar broodje aan het verorberen is blijft ze wel telkens frietjes van haar bordje pikken en in haar mond stoppen. Wel meld ze na elke hap dat dit "Noeg" was. Uiteindelijk heeft ze nog een tweede portie frietjes gegeten ook

Zo moeder zo dochter, ik blijf ook maar dooreten als er een schaal frietjes voor mijn neus staat, ook al zit ik al propvol

Malihu

Malihu

21-03-2009 om 20:50

Poesje mauw

We zijn dochter poesje mauw aan het leren. Maar in plaats van: "Poesje mauw, kom eens gauw." Zingt zei: "Moesje mauw, mauw, mauw, mauw." Zooooo schattig.

Massi Nissa

Massi Nissa

21-03-2009 om 21:05

Per ongeluk

Gisteren liep ik buiten met dochter (2j4m). "Kijk, mama," zei ze, "Twee mevrouwen, twee hondjes. Vier!" Dat was natuurlijk gewoon een lucky guess, maar ik genoot van de blik van die dames: kan zo'n purk al tellen??
Groetjes
Massi

mama van twee

mama van twee

22-03-2009 om 20:35

Liever de kinderen kwijt

Bij dochter op psz zingen ze altijd een liedje als peuter kleuter is geworden en naar de basisschool gaat: Wat jammer dat je nu weggaat en ons nu alleen laat.
Dochter zingt echter altijd:
Wat jammer dat je ons NIET alleen laat.

Ilona

Ilona

26-03-2009 om 20:17

Niet naar bed

Gisterenavond zitten manlief en ik op de bank. Dochter (3jr) ligt net op bed. Ineens staat ze boven aan de trap (gelukkig een uitzondering) en zegt met een heel zielig stemmetje: "Ik word zo chagerijnig van mijn bedje..."
Heerlijk gelachen.

Worst

Dochter (bijna 3) kreeg een boterham, en ik vroeg wat ze er op wilde. Ze wilde "griezelworst". Chorizo, dus!

Maranmat

Maranmat

29-03-2009 om 14:44

Bruin meisje...

Dochter van 3 jaar vraagt: mam, mag ik ook een keer een bruin meisje zijn met een wit rokje aan? Ik moest even denken, maar toen begreep ik het..... een bruidsmeisje!

Malihu

Malihu

29-03-2009 om 19:25

Eitje bakken

Dochter (2j3m) was in haar keukentje aan het spelen en zei de hele tijd: "eitje bakken, eitje bakken, eitje bakken". Dus ik zeg: "Ga jij een lekker eitje bakken?". Antwoord dochter: "Neehee, kóken!". En echt op zo'n toontje van, wat stel jij nou een domme vraag....

Nou moe

Cea

Cea

30-03-2009 om 11:00

Grammatica

is natuurlijk heel lastig voor een peuter. Een paar maanden geleden zei zoon van 3 en half: Opgepeten en opgepruimd, van de werkwoorden oPeten en oPruimen.

Engeland

Laatst hadden we het over Engeland en mijn zoontje van net 3 begon heerlijk mee te praten, want ja, in dat enge land daar hadden ze heel veel wolven....

groetjes van Charlotte

Massi Nissa

Massi Nissa

31-03-2009 om 21:06

Geluk

Vanmiddag gingen man en ik nog even met dochter op de fiets naar de stad. Ik dook even de AH binnen, man zou een rondje fietsen en dan weer bij de ingang op mij wachten. Ik reken af, loop naar buiten en zie man met dochter net aan komen fietsen. Dochter krijgt mij in het ook en roept: "Kijk papa, daar is mama! O wat een geluk!". We lagen helemaal dubbel en de lokale straatkrantverkoper ook.
Groetjes
Massi

Niet meer slapen

Mijn dochter zou haar middagslaapje hebben maar dat lukte vanmiddag duidelijk niet (he, wat jammer!).
Ze vertelde me dat ze niet kon slapen want 'haar dromen waren op'!

Vonda

Talia

Talia

07-04-2009 om 19:27

Verkeerd verstaan

Dochter van 2j10mnd luistert mee als ik vertelt dat een collega van me gisteren is bevallen van een zoon. Even later vraagt ze: mama? Uit welke boom was ze nu gevallen?
Het duurde even voor het kwartje bij me viel!

Groet, Talia

amk

amk

07-04-2009 om 20:44

Bananenbloemen

een forsythia dus. Want gele bloempjes.

Angela

De frietjesbus

Gisteren met dochter van 3 onderweg. Er komt een vrachtwagen van een aardappelfabrikant voorbij met een enorme foto van een bord frieten op de zijkant. Mijn dochter riep enthousiast: "Kijk mama, de frietjesbus!"

MLN

MLN

09-04-2009 om 22:33

Zaadjes

Zoontje (2,5 jaar) had op psz zaadjes geplant. Thuis het bakje op de vensterbank gezet. Op een gegeven moment loopt hij er naar toe en zegt: daar zand in. Ik zeg: ja, daar zit aarde in. Hij: daar water in. Ik zeg: ja, dat klopt. Hij zegt: daar ballen in. Ik zeg: nee, dat is zaad. Hij: BALLENZAAD!!!!!

snippie

snippie

14-04-2009 om 15:40

Kniebeschermers

mams kreeg van de paashaas lingerie, dochter (3), roept verheugd, oo kniebeschermers.
( die kent ze van het skeeten)

na het eieren verstoppen en zoeken met de kinderen trekt de paashaas zijn pak uit en legt het over een stoel, dochter ( 6), o jee paashaas is dood, daar ligt alleen zijn vel nog maar.

amk

amk

17-04-2009 om 14:59

Zachtjesweg

als je in de file op de snelweg staat.

S@s

S@s

17-04-2009 om 15:28

Poepwap

is een wipwap.
"Otata" is olifant, en "nonana" is een koala. (als ik zijn "nonana" herhaal, kijkt 'ie me raar aan en zegt: Neeeeh!!)
Saskia

S@s

S@s

17-04-2009 om 15:29

Poepwap hoort in lieve versprekingen

sorry, de draadjes lijken een beetje op elkaar! Mag verplaatst worden hoor.

MLN

MLN

20-04-2009 om 14:35

Navels en meer

Gisteren zat zoontje van 2,5 jaar in bad en spotte ineens zijn navel. Kijk mama, ik ook tietie! Ik zeg dus dat dat zijn navek is en dat iedereen er eentje heeft. Heb ook de mijne laten zien. Navel dus. Nee hoor, kind houdt stug vol dat hij ook tietie heeft.
Vanmiddag in de tuin zei hij: spiegel in de tuin. Ik keek en keek, maar zag niets wat enigszins verklaarbaar was als zijnde spiegel. Tot ik wat beter keek en onze twee schaduwen op het gras zag...... Ja schat, idd een soort van 'spiegel' in de tuin!

Mp3

Onze jongste van 3 zit even, liedjes te luisteren op de mp3 van onze tweede zoon. "mamma", roept hij opeens (bijna paniek), "mijn oren vallen er steeds uit". Haha moest ik effe om lachen.
Gr. Rymcke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.