Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Peuterpraat


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kiki

Kiki

03-09-2010 om 09:44

O guinevere

Dat had mijn zoontje ook.

Kijk mamma een rode Koraalbaars.

Uhm nee schatje, dat is gewoon een goudvis

Tja, ze leren nog wel eens wat van boekjes
Mijn zoontje kent echt alle dieren en de geluiden die erbij horen. Het wordt nu lastig als hij me vraagt.

Mamma, wat doet de giraf (niets geloof ik), wat doet de neushoorn, wat doet de toekan.

Allemaal geen idee

Tondeuse

Mijn kinderen heb ik t/m hun 6e of 7e ofzo altijd met de tondeuse geknipt.
Toen mijn oudste een jaar of drie was wilde hij blijkbaar weer eens gekortwiekt worden: "mama, wanneer doe je mij weer eens met de ondeugend?"

Gr. Poezie.

Irene

Irene

03-09-2010 om 13:48

Kiki: giraf (ot)

een giraf zegt inderdaad niks, ze hebben namelijk geen stembanden.

Kiki

Kiki

03-09-2010 om 21:17

Dat maakt voor zoontje helemaal niet uit

want ik laat een neushoorn snuiven en op de grond stampen (geen idee wat een neushoorn voor geluid maakt)

En een walvis doet bij mij "psssssht" (water dat door dat gat omhoog spuit)

Anna3

Anna3

03-09-2010 om 21:35

Nog meer dierenpraat

Wij gaan toch zeer regelmatig naar Artis, maar dochter (2 jaar en 1 maand) vergist zich nog wel een in de dieren. Gisteren pakte ze uit haar speelgoedkrat een zachte, bruine neushoorn.
'Dat is een leuke koe he?' zegt ze tegen mij.
'Nee schatje, dat is een neushoorn.'
Dochter: 'Neus?', 'oren?'

Kunstkenner

Wij waren laatste een week in een huisje op Centerparcs in Nederland. Zoon ligt op de bank en bekijkt eens wat er aan de muur hangt. Dan wijst hij en zegt "dat is geen schilderij, dat is gewoon een hele hoop blaadjes".

Het was een lijst met verschillende blaadjes. Hij had eigenlijk ook wel gelijk ook.

Bianca1969

Bianca1969

06-09-2010 om 14:34

Verhuizen

zoonlief vraagt: zullen we een keer gaan verhuizen?
terwijl ik uitleg over inpakken en verhuizen en dat dat zooooveel werk is, duur is etc en ik dat eigenlijk niet zie zitten, zegt hij: maar dan verhuizen we toch gewoon naar dit huis?

nubicula

nubicula

06-09-2010 om 22:59

Klein meneertje

Tijdens het eten werden de boodschappen bezorgd. "Oh, kijk eens, wat een klein meneertje!", riep jongste ontroerd toen de bezorger binnenkwam. Ik probeer mezelf wijs te maken dat hij het niet verstaan heeft. Zo klein was hij trouwens helemaal niet.

Kan nog niet praten

maar vandaag zat mandarijntje van 14 maanden mijn portemonnee leef te trekken en trof een ns poasje aan met mijn pasfoto erop, stopt opeens met wat ze aan het doen was, glimlach "mama" en geeft de foto een dikke kwijlkus.

ach, zo fijn !

Massi Nissa

Massi Nissa

07-09-2010 om 20:51

Aaaah

Manda, je smolt vast in een plas op de vloer. Wat ontzettend lief.
Groetjes
Massi

Malihu

Malihu

08-09-2010 om 12:10

Meisjeskaas

Dochters (3j9m) antwoord op de vraag van de kaasboer of ze een stukje jonge kaas lust: "Nee, ik lust alleen maar meisjeskaas". LOL

Kiki

Kiki

11-09-2010 om 22:20

Mamma's auto is niet flitsend genoeg

Aldus zoon van 2,5

Mamma auto niet mooi, mamma alpha mameo kopen (Alpha Romeo) en wijst een plaatje aan in een autotijdschrift. Hoe hij trouwens weet dat het een Alpha was is mij een raadsel.

Nou schatje, liever niet. Mamma heeft een auto en wilt geen Alpha. En deze auto is ook een beetje duur.

Even is het stil en hij lijkt het begrepen te hebben, maar daarna klinkt het vervolgens toch hoopvol.

'Een maserati dan?

Guinevere

Guinevere

11-09-2010 om 22:37

Cool

Haha Kiki, die zoon van jou kijkt zeker naar Top Gear??
Vanmiddag zaten wij in een café met de kinderen. Zegt jongste zoon (3,5): "Kijk mama, die meneer is cóóól!". Nadere inspectie van het publiek leverde me alleen een ongeveer 65-jarige doorsnee meneer in een ruitjesoverhemd op. "Ja, hij heeft zó'n buik! Cool!", daarbij gebaarde zoon met wijde armen hoe groot en cool die buik van die meneer wel niet was. Zo zie je maar, schoonheidsnormen varieren per persoon...
Daarna was hij elegant genoeg om met zijn armen aan te duiden hoe enorm cool de buiken van zijn eigen papa en mama wel niet waren.

Rembrand

Rembrand

11-09-2010 om 22:46

Kiki.

Waarschijnlijk herkend hij het merk aan het embleem ?
Onze jongste wilde altijd dat wij de auto's die we tegenkwamen op straat benoemden. Binnen de korste tijd kon hij tientallen merken herkennen en benoemen.
M.

dc

dc

11-09-2010 om 23:03

Auto's

ja, mijn oudste kent er ondertussen al meer dan ik

De jongste probeer ik te verwarren met drie verschillende talen!

Merel78

Merel78

16-09-2010 om 08:38

Luieren?

Paar dagen geleden:
ik bekijk wat foto's op de laptop die opa en oma gemaakt hebben destijds bij hen thuis en op vakantie. Dochter, 3 jr, 4 mnd. kijkt mee want ze is gek op foto's. Bij 1 foto ligt opa lekker op de bank, dus ik roep: ah kijk, daar ligt opa te luieren op de bank.
Dochter: nee mam, opa heeft geen luiers!!!

Merel

Kiki

Kiki

19-09-2010 om 23:12

Vandaag op de verjaardag van mijn oma

het beste mens is 96 geworden en man en ik hadden het op de fiets erover dat ze al zo oud was en hoe goed het nog gaat.

Dus zoonlief rent op de verjaardag naar mijn oma toe en roept luid door de hele zaal.

"Gefeliciteerd Omi, jij bent echt oud!"

Je kon de rest van mijn familie opvegen

Stempel

Samen met zoon van net 3 was ik in de supermarkt, toen we aan de kant moesten voor een hele grote, kale man met enorme spierballen en dito tatoeages. Zoontje: kijk mam, die meneer heeft een boel stempels!

Haha, was die kerel meteen een stuk minder 'stoer'!

Als ik later groot ben

Mama, kan ik ook volwassen zijn als ik later groot ben? Misschien wil ik ook wel een stoom man zijn (bestuurder van stoom treins). Mama, kan ik het allebei zijn?

Merel78

Merel78

23-09-2010 om 13:32

Stipleeuw

Dochterlief (3 jr 4 mnd) bekijkt het playmobilfoldertje waar een safarihuis in staat met allerlei kleine diertjes. Ik wijs het babyluipaard aan en zeg, heee...wat is dat voor beest: dochterlief: mama, dat is een stipleeuw!!!

Merel

Klokhuis

We zitten in de auto en dochter zegt dat zij een klokhuis ziet, ik vraag waar ze die dan ziet en dochter wijst naar buiten en roept kijk daar! Ik sta stil voor het stoplicht en kijk ook naar buiten en ze wijst naar...

een kerktoren!!!

Ik vond het goed gevonden!

Massi Nissa

Massi Nissa

23-09-2010 om 20:06

Collecte

Dochter van bijna vier is dol op mevrouwen met collectebussen. Ze krijgt van ons dan een handvol muntjes en mag die allemaal een voor een in die bus stoppen, een waar feest natuurlijk. En als ze klaar is, kijkt ze altijd stralend naar de mevrouw en roept: "Dank u wel!". Ik moet er elke keer weer om lachen - alsof die mevrouw speciaal aan de deur komt zodat dochter muntjes in de bus kan doen.
Groetjes
Massi

Merel78

Merel78

24-09-2010 om 13:44

Haha massi

heeeeeeeeeel herkenbaar! Hier sparen we het kleingeld en dat mag ze dan eens in de zoveel tijd in haar spaarpot en die van haar kleine broer. Dikke pret verzekerd

Drie poeten

Ik ben vanmorgen zoonlief van 2,8 maanden aan het verschonen. Zegt hij dat hij drie poeten heeft. Mhhh....ik tellen....1 voet....2 voeten. Ik tel 2 voeten.
Neeheee en haalt zijn slof erbij. Isse drie poeten.

Kiki

Kiki

25-09-2010 om 23:36

Peuter in de multicultisamenleving

Mijn zoontje vind tramreizen helemaal geweldig. Dus gaan we af en toe gewoon een ritje met de tram maken.

Hij ziet alles en roept alles door de tram heen.

Dus stapte er een Afrikaanse man in en hij kijkt echt vol bewondering naar die man en roept 'soooo dat is een mooie bjuine meneer'
Heel de tram in een deuk en de Afrikaanse meneer het hardst.

Cindy

Cindy

25-09-2010 om 23:45

Pempurrrrrrrrr

Tijdens een gesprek met mijn schoonzussen hadden we het over de zindelijkheid van onze kids. Al duimend volgde het gesprek. Toen we het over haar luier dragen hadden, haalde ze als een adele dame haar duim uit haar mond en sprak:"Ik draag geen luier, ik draag een pempurrrrrrrrr" Onze mond viel open

myra

myra

26-09-2010 om 11:27

Hier ook pempeurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

zo spreken mijn dochters het ook uit, met nadruk op die laatste "R". Mijn 2 oudste dochters (13 en 17) zijn de pampers allang ontgroeid, maar hun jongste zus van bijna 6 draagt ze nog steeds, en iedere avond voor bedtijd gaat het zo: "Hey Lotte heb je je Pempeurrrrrrrrrrrrrrr al aan?" en vervolgens antwoord Lotte"Jahaaa ik heb mijn Pempeurrrrrrrrrrrrrrrr al aan" En het meest ergste is dat op dat moment op tv al die Pamper reklames komen en dat ze die letterlijk na kan doen.

Kiki

Kiki

26-09-2010 om 23:10

Mijn zoontje zag een dikke bromvlieg in huis

oooo mamma kijk, een brommervlieg.

Je kon me opvegen.

Loentje

Loentje

27-09-2010 om 22:36

Kiki

Mijn dochter was vier toen er op de bus een 'bruine meneer' instapte, zegt ze toch wel: "Dat is niet mooi hè, die bruine meneer!" (of zoiets). Niet superluid, maar in mijn oren klonk het héél luid en zo rood als een biet zei ik dat ik dat wèl heel mooi vond, veel mooier dan saai wit ;o(

Guinevere

Guinevere

28-09-2010 om 12:49

Doof

Mijn 3,5 jarige zoon kwam zojuist naar me toe. "Mama, ik ben een beetje doof. Mag ik een vitaminepilletje?"

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.