Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Peuterpraat


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ach zoon heeft extra oren

hij is slechthorend en heeft twee oorhangers. Nu hij naar de doven en slechthorenden psz gaat noemt hij het zijn oren.

Oei

Vandaag vertelde een leidster van het kdv dat zoon aan een andere leidster (die inderdaad nogal stevig is) had gevraagd of zij een baby in haar buik had.

Ben blij dat ik er niet bij was!

Guinevere

Guinevere

02-10-2010 om 11:05

Fijne boodschap

Ik kreeg vanmorgen een fijne boodschap van onze 3,5 jarige zoon: "Mam, jij wordt later ook een jongetje hoor....". En dat dan uitgesproken met enig medelijden in zijn stem, want ik was kennelijk nu wel héél zielig, als meisje.

Fianna

Fianna

02-10-2010 om 13:05

Roze

Mijn dochtertje van 3 wil allerlei roze dingen. Vanmorgen noemde ze haar verlanglijstje op:
mam, ik wil een roze nintendo, een roze pen en een roze piemel...

en volgens haar kun je die roze piemel gewoon bij Albert Heijn kopen

eef!

eef!

05-10-2010 om 13:39

Deodorant

Vandaag in de winkel zag ons zoontje (2,9) de deodorant die papa altijd gebruikt. Vrolijk riep hij: "he, die is voor papa." Daar naast stond dezelfde maar dan een kleine bus: "en deze is voor heeeele kleine papa's"!

Cda congres

dochter 2 jaar en 8 maand; (zaterdag CDA conges op tv dus de tv staat de hele tijd aan)

"ik vind dit helemaal geen leuk filmpje!"

Tink

Tink

07-10-2010 om 10:01

Gooise r

Onze uk (bijna 3) kan sommige woorden echt met zo'n Gooise r uitspreken. Taajjjt, en paajjjs, bijvoorbeeld. Grote zus van 15 vindt dat erg grappig en probeert het uit te lokken. 'Kijk eens Pip, wat is dit voor kleur?' 'Paajjjjs!' En dat dan een keer of wat achter elkaar. 'Wat zeg je?' 'Paajjjs!' 'Zeg dat nog eens?'
Maar na de 2e keer vond Pip het wel genoeg, keek met een ondeugend grijnsje naar mij en zei toen tegen zuslief: 'Roze!'
Hahaha ik lag in een deuk.

Massi Nissa

Massi Nissa

07-10-2010 om 17:57

Paleis

Wij hadden een Franse vriend te logeren. Dochter (bijna 4) komt naar me toe: "Mama, Gautier is een prins!". "O ja, hoe weet je dat?" "Hij woont in Paleis!".
Groetjes
Massi

Tink (ook 'spraakgebrek')

Haha Tink, doet me denken aan iets wat mijn zus en ik vroeger altijd bij mijn zusje deden. Zij was toen denk ik ongeveer 3 jaar. Ze kon heel lang de 'gr' klank niet zeggen, maar zei in plaats daarvan altijd 'kl'.
Onze leukste grap was dat wij altijd zeiden ' Jij hebt een kleine papa, he?'. Zij zei dan heel verontwaardigd 'neee, ik heb een klote papa!'. En dat dan het liefst twintig keer achter elkaar tot mijn ouders en echt genoeg van hadden .

Carolien

Carolien

09-10-2010 om 12:00

Dansen op het graf....

Jongste van net drie is gek op honden. Kan niet wachten tot er hier een hond komt. Maar... die komt er hier niet in verband met astma en allergiën van een van de oudere kinderen.
Gisteren ging het na een knuffelpartij met buurhond als volgt: Mama, mag ik een hondje, aah toe nou Mama, mag ik alsjeblieft een hondje? Nee schat, jij krijgt geen hondje, want daar wordt ... ziek van. Toen zei mijn schatje tegen mijn grote schat: nou, als jij nou dood gaat, dan kan ik tenminste wel een hond.... Tja, voor ieder probleem is een praktische oplossing, nietwaar!!!
Groetjes,
Carolien

Kiki

Kiki

10-10-2010 om 18:34

Auto's

We reden op de snelweg en daar zag ik een mooie flitsende sportbak rijden.
Dus ik attendeer mijn oudste op die auto 'Kijk schat een race-auto"
Het is even stil en toen klonk er een verontwaardigd "Is geen race-auto mamma, is een Ferrari"

Ook auto's

Hier ook zo'n autofreak. Ik rij een parkeerplaats op en zie een zwarte Touran staan en zeg: Hé is dat de auto van XXXX? Zegt zoon meteen: Nee mam, andere velgen!

Kan nog niet praten wel dansen

ik vind het zo schattig dat Mandarijntje van 15 maanden nog niet kan praten maar wel kan dansen. Helemaal uit zichzelf (want wij hebben het haar niet geleerd) gaat ze op een vrolijk muziekje heen en weer wiegen, met de armpjes draaien en buigen door haar knietjes. Dat zit dus blijkbaar in de mens zelf, de oermens danst dus.

Verder knikt ze momenteel over ja op, terwijl een paar maanden geleden ze alleen maar nee schudde, we wachten nu op de combinatie van beide

Kiki o.t.

Op die leeftijd wist onze zoon ook alle automerken, maar die interesse was gauw over, toen hij dino's ontdekte, pffff al die moeilijke namen :o). En nu als volwassen man kent hij de dino's nog wel en auto's interesseren hem helemaal niets.

Shonagh (ot)

En wat is je zoon geworden? Mijn zoon is ook bezeten van dino's (en andere uitgestorven dieren. Levende dieren vindt-ie maar eng). Nu is dat gebruikelijk voor kleuterjongetjes, maar bij hem gaat het tamelijk ver. Hij roept nu steeds dat hij paleontoloog wil worden, en ik vraag me af hoe lang dat stand houdt. Hoe is het met jouw zoon gegaan?

Groeten,

Temet

Guinevere

Guinevere

12-10-2010 om 13:31

Broer

"Mama, mijn broer heet Pietje he? Heb jij ook een broer? Hoe heet jouw broer?", zegt zoon van 3,5 jaar. "Ja, ik heb ook een broer hoor. Die heet Herman." "Nee! Zo heet ie NIET! Jouw broer heet Papa!".
Toch nog even een lesje geven in familieverhoudingen...

Temet (ot)

Deze zomer afgestudeerd als computer programmeur en werkt nu bij een grote internationale investeringsbank in Londen.
Ik heb het onlangs nog ergens hier gepost, maar toen hij pas zijn kinderspullen aan het opruimen was, zuchtte hij: "Ik had nu ook paleontoloog kunnen zijn......."

Berber (ot)

Nee hoor, zoon 2 die 5 jaar jonger is en dus met dozen vol dino's kon spelen, heeft deze nooit aangeraakt.

Tink

Tink

13-10-2010 om 23:37

Hahaha maanve

De verleiding was te groot natuurlijk

Guinevere

Guinevere

14-10-2010 om 16:19

Goede hulp

Mijn zoontje van 3,5 begeleidt een vriendje van 4,5 jaar bij het plassen. Ter info: zoon is 93 cm, 12.5 kilo en zijn vriendje het tegenovergestelde, die is een kop groter en weegt ongeveer 20 kilo.
"Zal ik je even optillen?", vraagt mijn zoon behulpzaam, als zijn oudere vriend de w.c. wil beklimmen...

Merel78

Merel78

22-10-2010 om 17:54

In het bos

we hebben hier een dochter van 3.5 en een zoontje van 8 maanden. Dochterlief houdt erg van zingen en is gek op het sprookje van roodkapje. Dus die zingt voortdurend uit volle borst: zeg roodkapje waar ga je heen en alle volgende coupletten, zoals in het bos zijn de wilde dieren...

Net had ze een nieuwe variant:

in de box zijn de wilde baby's... (uh jaaaa babybroertje gaat kruipen en maakt lawaai in de box....hij zat te huilen dat ie eruit wou)

Merel

esdoorn

esdoorn

25-10-2010 om 09:48

Buikgriep

Mijn dochter van 3 was een poosje terug ook creatief met taal. Ze had buikgriep en een 'grote boodschap' op de w.c. gedaan, die er een beetje raar uit zag nu... Ze keek er een beetje verbaasd naar en zei: "Ik heb uit-elkaar-val-poep!"
Een paar dagen later was ze weer beter en had weer een 'grote boodschap'. Nu weer een normale... Haar enthousiaste commentaar: "Poepje zit weer in elkaar!"

Woutje

Woutje

26-10-2010 om 15:07 Topicstarter

Stikken

Ik doe de sjaal bij dochter (net 4) te strak naar haar zin om. " Mama, niet zo strak doen, ik word verkeeld..."

Heerlijk die kindertaal

Massi Nissa

Massi Nissa

27-10-2010 om 18:21

Mama heeft een ritsje

Dochter (3) tegen tante: "Mijn mama heeft een baby in haar buik."
Tante: "O ja? En hoe komt die baby daar dan?"
Dochter: "Dat heeft papa gedaan."
Tante: "Wat knap van papa, en hoe heeft hij dat gedaan?" (Ik ben als toehoorder zeer benieuwd wat hieruit komt, ik heb nog niets uitgelegd over bloemetjes en bijtjes)
Dochter: "O, dat was heel makkelijk. Mijn mama heeft een ritsje in haar buik."

Massi

Handig!! En nu maar hopen dat het er in maart nog steeds zit, wel zo makkelijk.

Groeten,

Temet

Guinevere

Guinevere

28-10-2010 om 11:21

En bedankt

Zoon (3,5): "Mama, ik weet hoe jij heet! Jij heet.... Oma!".
En bedankt weer.

Tamar

Tamar

28-10-2010 om 14:46

Grijs?

We doen een spelletje "ik zie, ik zie... wat jij niet ziet" en de kleur is grijs. Zoonlief (3,5) kijkt een poosje de kamer rond, zegt nog een keer "grijs he, mama?" en op mijn "ja, schat" wijst hij enthousiast naar mijn haar!!

Ik ben helemaal niet grijs!!! (denk ik, terwijl ik angstvallig in de spiegel kijk)

Massi Nissa

Massi Nissa

28-10-2010 om 20:41

Temet

Haha, dat was ook de reactie van mijn moeder: goh, als ik toch van dat ritsje had gehoord voor ik negen keer natuurlijk was bevallen.

Merel78

Merel78

29-10-2010 om 21:38

Lol massi

haha, hier een dochter van 3.5 die sinds een tijdje om een zusje vraagt (haar broertje is 8 maanden en nu wil ze wel een zusje heeft ze bedacht). Vanmorgen begon ze weer over ' toen er een baby in je buik gekomen was'...haar verklaring was een klep die open en weer dicht ging hahahaha

(als het zo makkelijk allemaal was dan kwam dat zusje er misschien nog wel haha)

Merel

Onderbroek

Gister waaide het lekker hard en wij lopen buiten. Er waait natuurlijk van alles weg en wij hebben het soms ook zwaar tegen de wind in.

Zegt dochter: als ik geen broek(legging) onder mijn jurk aan heb, waait mijn onderbroek dan weg? )))

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.