Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Merel78

Merel78

11-01-2011 om 20:01

Peuterpraat

Volgens dochter (3.5) aten we van de week: stampeispinazie (= andijviestampot)

Nog meer leuke uitspraken van onze dreumessen en peuters?

Merel


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mariska

Mariska

02-03-2011 om 19:10

Hahaha

Die ken ik als: Leuk he geile mama?

Perverse kindertjes

Kommekommers

Hier kommekommers (komkommers)

verder:

zing je mee allemaal in een klei gekke taal... (k3)

Waar krijg je een medaille op je speld... (opgespeld) K3

Ze gaat ook naar het ballet (toilet)

Massi Nissa

Massi Nissa

02-03-2011 om 20:11

Ha, die medaille

Die zin van K3 over die medaille zingt onze kleuter als: Waar krijg je indianen opgeteld... bij de politie!
Groetjes
Massi

Biene M.

Biene M.

02-03-2011 om 20:30

Waterplokjes

De eerste dagen had mijn zoontje het over waterplokjes, dat vond ik zo schattig klinken. Helaas zegt hij het nu goed.

Een tijdje terug had hij het opeens de hele tijd over Eloewa, wasjikor en titiwawa. Inmiddels zijn we erachter dat Eloewa een jongetje van de creche is (Eloi), maar wat zouden wasjikor en titiwawa toch betekenen?

Massi Nissa

Massi Nissa

02-03-2011 om 21:02

Biene (ot)

Had jij mijn krabbel nog ontvangen? Ik heb nog iets voor je liggen.
Groetjes
Massi

Valkyre

Valkyre

02-03-2011 om 23:06

Waterpokken

"Mamma, Lisa (crechekindje) zegt dat als je heel veel water drinkt, dat je dan waterpokken krijgt!"

Guinevere

Guinevere

03-03-2011 om 10:51

Dood

Zoon (bijna 4) ontdekte vanmorgen een platgetrapt lieveheerstbeestje voor de deur. "Oh nee! Hij is dood! Dat heeft Broer gedaan! Ik hou van lieveheersbeestjes, ze zijn lief. Oh, hij is doodgegaan van de kou, denk ik.".
Toen we terugkwamen: "Hij is nog steeds dood. Ik weet het, we brengen hem naar de dokter!".

Massi Nissa

Massi Nissa

03-03-2011 om 14:28

Berber (ot)

Wat voor onderzoek, meis?
Groetjes
Massi

Massi Nissa

Massi Nissa

04-03-2011 om 10:26

Berber (ot)

Ahaaaa, ja, er is bij mij nog maar een enkele hersencel actief. De rest staat op standby (hoop ik maar). Als je ons gevonden hebt, stuur maar een linkje.
Groetjes
Massi

Deurschuif

Bij het zwembad wilde mijn dochter (2,5) graag door de deurschuif (schuifdeur...)

Egel

Egel

07-03-2011 om 15:48

Ha!

Mijn zoon was rond de 2 en was niet heel vlug met praten. Hij lag op ons grote bed, zag me en zei met zo'n grote-baby-mond: 'Haaaa!!'. Dus ik ook: 'Ha!'. Zoon: 'Haaa!'. Ik: 'Ha Zoon!'. Zoontje, ongeduldig, maakt mond nogmaals wijd open, probeert nog eenmaal: 'Hhhhaaaaaaa !!!!'.
Het kwartje valt bij mij. Hij zegt niet Ha, maar 'haar'; er zit een haar in zijn mond en hij zoekt mijn hulp!

Tekening

Dochter van twee gaat met stoepkrijt in de weer. Zet wat krassen: "Klaa'!"
"O? Klaar? Mooi hoor! Wat is het?"
"Ehhh....Tekening!"

Groeten,

Temet

Biene M.

Biene M.

15-03-2011 om 06:57

Haha temet

Duh, domme Mama

Iets doen waar je geen zin in hebt.

Ik had net alle was opgevouwen en wilde het opruimen maar moest eerst even snel naar de wc. Toen ik terug kwam was de oudste (3) aan het verstoppen. En je raad het al. Alle was overhoop. Ik boos natuurlijk. En ging uiteindelijk met een zucht mar weer zitten om opnieuw te beginnen. Zegt j. Tut tut tut. Soms dingen doen die niet leuk is mama!!
Ach dat maakte het dan wel weer grappig. Haha. Het blijft dus wel hangen als ik het zeg als hij zijn speelgoed niet wil opruimen.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kiki

Kiki

15-03-2011 om 20:38

Hier zingt mijn zoon

Drie kleine keuteltjes die zaten op een hek

roompie

roompie

17-03-2011 om 18:19

Verspreeking

Ik was druk aan het knutselen op ons kdv en had geen nietjes meer dus hield ik met plakband een paar blaadjes bij een om zo meerdere mondjes tegelijk uit te knippen, ik werd gade geslagen door een 3 jarige knul en die zegt ineens , : wat ga je doen met dat klapband???

gr roompie

Andrea van Eeden

Andrea van Eeden

18-03-2011 om 14:47

Dreumes kookt vies

Dreumes van 2 voert mama en papa telkens fictieve hapjes door haar zelf klaargemaakt eten... Lekker?.. vraagt ze dan?... Dus wij telkens: .. Hmmm, wat heb je lekker gekookt hoor..

Gisteren kreeg ik weer een lepeltje met fictief eten aangeboden door dreumes.. ... Mama Proefe, zei ze.

Hmmm wat lekkere soep is dit, zei ik enthousiast. ... Nee hoor, zei Dreumes.. is niet lekker, is VIES.

hahaha. wat een heerlijke dreumes is ze toch .

Merel78

Merel78

19-03-2011 om 19:46

Bakfiets of?

Zoonlief heeft voor zijn eerste verjaardag een stoere houten bak(loop)fiets gekregen. Dochterlief, 3 jaar 10 mnd, vindt dat ding ook erg leuk, want zij pikt hem in (ok, zoon kan er nog niet echt op, dus het maakt niet zoveel uit nog). En dus racet zij er de hele kamer meer door: 'mama, het is een echte racefietsbak!!!"

Guinevere

Guinevere

19-03-2011 om 22:08

Toekomst kadaffi

Zoon van bijna 4 heeft het journaal gezien vanavond. "In Lydië woont een boef en ze gaan hem met straaljagers vangen. Dan vliegen ze hem naar de gevangenis en moet hij een streepjespak aan.". Zo, daar kan Kadaffi het mee doen!

Koffers

Mijn dochter heeft vandaag Koffertjes en Kozijntjes gegeten... (poffertjes en rozijntjes..)

Mama_Lynn

Mama_Lynn

25-03-2011 om 23:07

Wie stinkt er?

We fietsen richting de Ikea en komen onderweg langs een boerderij, waar het nogal heerlijk ruikt Papa maakt een grapje met dochter (bijna 4) en zegt: bah zeg...heb jij misschien een scheetje gelaten. Dochterlief heel serieus en beteuterd: nee hoor. Ik help haar een beetje en zeg: nee he, wie zou dat dan gedaan hebben? Dochter: T. (= broertje)!!!!!

Mama_Lynn

Tink

Tink

01-04-2011 om 13:20

Grijns, lisa76

Mijn dochter eet altijd Dozijntjes

Sanne

Sanne

02-04-2011 om 11:14

Sexie

Een leuke discussie vanochtend tijdens het ontbijt tussen mijn jongste dochter van 3 en een half (die 's nachts nog met een luier slaapt) en mijn oudste puberende dochter van 13 (die achter de jongens aanzit):
Lotte: Waarom kleur jij je vingers?
Maureen: Ik kleur mijn vingers niet, ik lak mijn nagels?
Lotte: Waarom?
Maureen: Omdat dat sexie is
Lotte: Het stinkt!
Maureen: Jij stinkt
Lotte: ik stink niet!
Maureen: Oh jawel want jij hebt jouw pamper nog aan, waar je vannacht in geplast hebt
Lotte: Pampeurs zijn ook sexie
Maureen: Pampers zijn absoluut niet sexie Lotte, jij vindt geen leuke jongen omdat je 's nachts nog een pamper draagt, met gekleurde nagels wel.
Lotte: Jij draagt een bril.
Maureen: Nou en, een bril is gewoon de bom weetje, dat is wel heel sexie
Lotte: Mamma! Ik wil ook een bril...

Valkyre

Valkyre

02-04-2011 om 11:26

Haha sanne!

Wat een leuke meiden

Sanne

Sanne

02-04-2011 om 12:26

Valkyre

Inmiddels is het al bijna half 1 en is Lotte nog steeds niet aangekleed, wel voorzien van nagellak en oogschaduw. En staat ze samen met Maureen continue voor de spiegel. Ben bang dat Lotte vroeg gaat puberen

Massi Nissa

Massi Nissa

02-04-2011 om 13:11

Sanne

Wat leuk, twee van die bijdehante zussen bij elkaar. Ik zou in een deuk liggen.
Groetjes
Massi

Sanne

wat een heeeerlijk begin van de dag! Mooi ook hoe je jongste gewoon de discussie aangaat met haar grote zus, wat nou 10 jaar verschil in leeftijd

Sunja

Sunja

03-04-2011 om 17:51

Sanne

Hihi, ik zie het helemaal voor me!

En het kan ook met een peuterzoon (die de oudste is), ging vrijdag naar het kinderdagverblijf met: oogcreme, creme op zijn wangen (een andere), lipgloss EN foundation (wel alleen op zijn neusje) En dat terwijl ik eigenlijk helemaal niet zoveel make up gebruik en nooit 'stinknagels' heb

Sanne

Sanne

09-04-2011 om 07:29

Babyfoon (vervolg op sexie)

Mijn jongste, lotte (3j7m), leert verbaal snel van mijn oudste, Maureen (13j4m), en slaapt 's nachts nog met de babyfoon:

Lotte: "de geit is gemolluken, ik herhaal de geit is gemolluken"

10 minuten later:
Lotte: "de beer is uit bed" ik herhaal de beer is uit bed"

30 minuten later:
Lotte: "de pempeur is los (plakker los) ik herhaal de pampeur is los"

Valkyre

Valkyre

09-04-2011 om 10:48

Haha sanne

Valt me nog mee dat ze niet zegt "over!" Misschien moet je ook "roger that" invoeren

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.