Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Merel78

Merel78

11-01-2011 om 20:01

Peuterpraat

Volgens dochter (3.5) aten we van de week: stampeispinazie (= andijviestampot)

Nog meer leuke uitspraken van onze dreumessen en peuters?

Merel


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mama_Lynn

Mama_Lynn

14-04-2011 om 19:50

Borsten?

Geen peuterpraat, maar peuterdaad deze keer. Ik kom thuis uit het werk en dochter (bijna 4) zit op de gang (want wilde weer eens niet opruimen). Op de gang ligt nog speelgoed van kleine broer dat zij versleept heeft, een bal, een zacht telefoontje. Als ze even later weer binnen mag komen, komt ze trots paraderend...en mij kan je opvegen: ze heeft de bal (zo'n zachte nijntje bal) en het zachte telefoontje onder haar trui gestopt en komt supertrots binnen: kijk, mama, ik heb borsten!!!!!

Mama_Lynn

Piemeltje uittrekken...

in de slaapkamer is het nogal koud, ik verschoon baby broertje:

Peuterzus, 3,2 maand: "Ohhhh, zijn piemeltje is een bolletje geworden! Zal ik hem even uittrekken voor hem?"
Weer een belangrijke anatomische les geleerd.

Biene M.

Biene M.

18-04-2011 om 21:49

Lunamaya

Hihi, en zo behulpzaam ook

Mama_Lynn

Mama_Lynn

20-04-2011 om 21:15

Opvegen

Dochter van bijna 4 heeft zo geknoeid dat ze zelf de boel mag opvegen met stoffer en blik. Ik doe het voor en vertel wat een stoffer en blik is. Dochter is ongeduldig en vraagt: mama, mag ik nou de bliksemstof?

Mama_Lynn

Valkyre

Valkyre

21-04-2011 om 22:58

Elfjes

Laatst weer eens een verhaal verteld over opa E (mijn vader), die al heel lang geleden is overleden. Zegt zoonlief "opa E is dood, toch? Nu is hij een elfje!"

Tja, elfjes, engeltjes - alles een pot nat voor zo'n kind, toch? Straks gaat hij naar een Christelijke school, mogen zij dat even rechtbreien

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kiki

Kiki

25-04-2011 om 22:08

Zoonlief zit op de wc

en ik ben druk aan het inpakken, want we gaan morgen op vakantie.

Ik zeg afwezig tegen hem "Geen je een gil als je klaar bent" Kennelijk spreek ik gil uit als geel, want hij antwoord met "Nee, ik geef een rood als ik klaar ben"

hahahaha

Yaron

Yaron

26-04-2011 om 14:20

Maillot

Ik zeg tegen dochter van 3 jaar, pak je je maillot even?, zegt ze "nee, geen mayo dat lust ik niet, alleen een curry." Nu, nou ja in de winter, heeft ze dus geen maillot aan, maar een curry.

Yaron

Yaron

26-04-2011 om 14:21

Nog één

Dochter wil 1 staart in haar haar, ik zeg dat dat een paardenstaart heet, maar dat wil ze niet, ze wil alleen een koeiestaart.

Mama_Lynn

Mama_Lynn

28-04-2011 om 09:56

Moedervlek of?

Dochterlief (bijna 4) ziet een moedervlek op de rug van mijn man. Papa, is dat een moedervlek of een vadervlek?

Mama_Lynn

Marijke Verkade

Marijke Verkade

30-04-2011 om 12:03

Ander woord voor hetzelfde

Toen mijn zoon ruim 1,5 jaar was (nu ruim 3,5 jaar) zag mijn zoon vanaf de achterbank een vrachtwagen rijden. "Kijk papa, een vrachtwagenprullenbak!!" Wij nog vragen: Waar zie je die dan? Vervolgens zien we op de volgende kruising een vuilniswagen de bocht om gaan.....

Irene

Irene

19-05-2011 om 13:13

Billen

Dochter (2) wil achterop ipv voorop, maar dat gaat niet want zoon van 4 moet achterop. Ik leg uit dat zoon niet meer voorop past, want die heeft veel te grote billen voor in het voorzitje, en dat dochter kleine billen heeft en dat dat wel past. Uiteraard volgt hierop de rest van de weg naar school een gesprek over de billen van de hele familie ("en papa? Wat voor billen heeft papa?, enz). Altijd link zulke geprekken in de buitenlucht want ja hoor, even later worden we voorbijgefietst door een wat stevige mevrouw en roept dochterlief luidkeels: "EN WAT HEEFT DAT MENS VOOR BILLEN??"

Zwempak

Afgelopen weekend waren wij met het gezin in het zwembad. Ik stond met dochter van 2 in het kleedhokje en trok mijn bovenkleding uit, waardoor het zwempak tevoorschijn kwam dat ik thuis al had aangetrokken.
"Jij hebt ook lompe'tje!!"

Groeten,

Temet

Massi Nissa

Massi Nissa

24-05-2011 om 12:37

Temet

Wat schattig! Lompetje. Krijgt zo'n badpak ineens onvermoede glans.
Groetjes
Massi

Vic

Vic

24-05-2011 om 22:25

Ach wat lief!

(En ik heb eigenlijk niets te zoeken in peutertijd
Dat lompe'tje vind ik echt schattig. Mijn oudste noemde die dingen altijd joempertjes, die heb ik er in gehouden.

Oudste

crosst op loopfiets langs papa en mama die op de bank zitten. " Hallo lieve kijkers!" zegt ze dan.

Maartje

Maartje

03-06-2011 om 01:18

Hemelvaart

Mijn dochter van 5 bracht ik naar bed de avond voor hemelvaartsdag. Ik vertel haar dat ze dus niet naar school hoeft.
Op mijn vraag wat hemelvaart precies betekend, verteld ze dat de juf op school verteld heeft dat Jezus toen is 'opgetoverd' naar de hemel.
Wat zijn kinderen toch om op te vreten!

Massi Nissa

Massi Nissa

03-06-2011 om 13:40

Haha

Leuk, Maartje! Opgetoverd, dat zit er toch niet zo ver naast?
Groetjes
Massi (niet meer zo heel bijbelvast)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.