Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Peuterpraat in de herhaling

Zoon (2 jaar en 4 maanden) heeft een nieuw spelletje waarbij hij op de gang een boodschap doet, we uitgebreid afscheid moeten nemen, hij binnen tien seconden terug is met zijn boodschappenmandje en zegt 'heb jou mist mama'. Ach, zo schattig... Gewoon gekopieerd van mij omdat ik op de terugweg van het kinderdagverblijf vaak zeg dat ik hem gemist heb en hem heel veel kusjes ga geven.

Iets minder schattig is dat hij alles wat hij niet hoeft/wil hebben op het gebied van eten (zijn beker melk, fruit en brood met hartig beleg) bij de babyspullen wil zetten. 'Nee mama, baby bloodje wort eten' of 'nee mama, baby melk dinken'. Waarschijnlijk doordat we zijn speelgoed hebben uitgezocht en alle babyspullen bij elkaar hebben gezet.

Ik vind het dagelijks genieten van die taalontwikkeling, waar soms elke dag nieuwe woorden bij lijken te komen. Jullie nog leuke peuterpraat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sneeuwitje

Sneeuwitje

28-01-2013 om 19:58

Bij een grapje

Mama maakt een grapje en zoon (bijna 3) zegt haha mama dat vind ik lachig!

Sneeuwitje

Maanve

Maanve

29-01-2013 om 11:25 Topicstarter

Sneeuwwitje

Haha, heel lachig van je zoon .

Sneeuwitje

Sneeuwitje

29-01-2013 om 12:56

Maanve

Haha, ja ze zijn heel lachig en schattig op die leeftijd. Die van jou ook trouwens.

Sneeuwitje

Hombre

Hombre

29-01-2013 om 20:39

Kerstboom zgan

Zoon (3): (we hebben de avond ervoor de kerstboom weggegooid) Oh, die hadden we net nieuw gekocht! (verontwaardigd)

Hombre

Hombre

01-02-2013 om 13:58

Vooruit, nog eentje dan:

Zoontje(zelfde van 3) na de zwemles in onder de vrouwendouche tegen een andere moeder:

Jij hebt geen piemel. ...en ik lekker wel!.

Auto opeens in de rem

gelukkig geen botsing, hoor ik een vrolijk stemmetje van af de achterbank "dat was een buiging !"

Ik moest even denken, maar vond hem geniaal.

Ely

Ely

09-02-2013 om 09:06

Geweldig manda

Idd geniaal

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ely

Ely

09-02-2013 om 09:06

Geweldig manda

Idd geniaal

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.