Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
mamma van Sky & Star

mamma van Sky & Star

16-11-2010 om 14:07

Peuterpuberteit

hallo !!

mijn zoontje van bijna 3 zit volgens mij in de peuterpuberteit....pff hij is ontzettend druk en amper te corrigeren , heel vervelend tegen zijn zusje ( 1.5 jaar )

hebben jullie hier ook ervaring mee ? en wat deden jullie eraan ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Schotje voor de boeg

Ik heb hier geen ervaring mee, mijn zoon is de peutertijd redelijk vlekkeloos doorgekomen, we hadden mazzel.

Maar het valt me wel op dat je zegt dat hij zo vervelend is tegen zusje van anderhalf. Mijn zoon is nu 5 en heeft ook een zusje van anderhalf, en zusjes van anderhalf zijn ook gewoon heel lastig en vervelend, want ze zitten voortdurend aan je spullen, trekken je bouwwerken omver en lopen in de weg. En mijn vijfjarige (Mama!!! X is vervelend!! Haal 'r weg!!!!) kan ik duidelijk proberen te maken dat ze nog klein is en dat hij, als hij ongestoord wil spelen, beter op zijn kamer kan gaan zitten, maar dit had ik hem niet kunnen uitleggen toen hij drie was. Toen had hij het nog niet gesnapt (en dan had ik nog geluk dat hij met drie al prima kon praten, die mazzel heeft ook niet iedereen)

Kortom, ik vraag me af: hoeveel van de narigheid komt omdat je zoon echt vervelend is, en hoeveel komt doordat hij nog maar een ukje van drie is met een ukje van anderhalf in zijn vaarwater?

Sterkte ermee

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.