Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
lilly

lilly

13-08-2010 om 23:34

Peuterpubertijd....hellllpppppppp!!!!.....

hallo allemaal..

ik ben moeder van een tweeling.zoontje en dochtertje van 2 jaar..mijn zoontje is erg druk ik wordt af toe helemaal gek van hem...ze zitten nu ook heerlijk in de peuterpubertijd...hij piept de hele dag .en hij is erg ondernemend hij klimt overal op en luistert totaal niet als ik zeg dat hij dat niet mag doen..hij doet echt alles wat niet mag!.ik heb al eens met kinderarts over gehad...maar als we daar zijn dan is het op eens schijnheligeboontje ...en gedraag zich voorbeeldige..en zegt dat het normaal is maar dat hij niks verkeerd ziet nee duh niet bij de dokter maar thuis is echte een draakje ...zijn zusje is er ook nog maar hij eist alle andacht zusje is ook pittige tante maar lang niet zo erg!...hij praat ook ok nog niet...ik heb weleens kindival tabeltjes gegeven aan hem maar deed helemaal niks...ik vind mijn zoontje ook erg onrustig...hij kan niet stil zitten ook niet met eten.slapen en eten gaat wel goed.

mijn vraag is aan jullie of jullie mischien iets homeopatische.middel weten voor peuter met druk gedrag...ik ben niet zo van pillen geven aan me kids maar doe het vooal om dat hij zich zelf zo in de weg zit.en ik ga liever niet naarde huisarts..want ik wil een homeopatisch middel geven .ik weet dat er heel veel verschillende te koop is maarweet niet welke nou goed is .mischien heeft een van jullie er ervaring mee???.....

alle tipsen ervaringen zijn welkom....
vg.lilly...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

14-08-2010 om 00:49

Waarom?

Waarom zou je een peuter die zich voor zijn leeftijd normaal gedraagt pillen willen geven?

Een jongetje van 2 heeft gewoon bergen energie, en luistert niet. Dat is normaal. Wat hier hielp was heel erg consequent zijn met een paar speerpunten (niet slaan, niet wegrennen, niet bijten, niet met spullen gooien), en de rest laten gaan, en verder veel gelegenheid geven om z'n energie kwijt te raken (voetballen, laten klimmen, etc). Verder vind mijn zoontje het nog steeds fijn om tijdens het eten vast te zitten, dat helpt hem om rustig te kunnen eten.

Massi Nissa

Massi Nissa

14-08-2010 om 07:34

Ja, laat hem razen

Laat het huishouden maar gewoon voor wat het is de komende tijd, doe zo min mogelijk en ruim op als ze op bed liggen. Ga heel veel naar buiten met je kleintjes en laat ze lekker klimmen, rennen, gillen, graven. Heb je op loopafstand een leuk speeltuintje? Of is er een park waar je even naartoe kunt fietsen of rijden?
Op regenachtige dagen kun je ook een kamer van je huis inrichten als speelkamer met wat oude matrassen (a la Stampertjes), een zitzak, een wipwap/glijbaantje/zoiets - en wat heel leuk is: schoolbordverf op de muren, kunnen ze lekker krijten.
Een tweejarige moet bewegen en ontdekken, ik zou daar geen pilletjes voor geven.
Wat de rust betreft, slaapt hij 's middags nog? Is er iemand die een uurtje op de kids kan passen zodat jij een kop koffie en een tijdschrift kunt pakken? Je moet ervoor zorgen dat jij een paar momenten voor jezelf hebt, dat is heel belangrijk.
Groetjes
Massi

liora

liora

14-08-2010 om 12:44

Uitlaten

Je moet kinderen gewoon minimaal twee keer per dag uitlaten op die leeftijd. Klinkt inderdaad als normaal prutergedrag, ik ben ook al bijna weer aan de beurt.

Het is supervermoeiend.

En Massis: mijn zoon van 7 wil ook zo graag dat wij een huis hebben zoals de Stampertjes.

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.