Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Guinevere

Guinevere

03-06-2010 om 13:53

Peuters op fietsen in winkels

Ik zie de laatste tijd steeds vaker peuters die zich in winkels voortbewegen op hun vervoermiddel, meestal een driewieler of een loopfiets. En scheuren maar in die supermarkt!
Ik laat mijn peuter zijn vervoermiddel parkeren bij de fietsenrekken, want ik vind het linke soep voor andere mensen, zo'n crossende peuter. Wat doen jullie? Of wat vinden jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

03-06-2010 om 14:28

Fietsen zijn voor buiten

Vanaf dag 1 blijft de fiets buiten staan. Vind het al erg genoeg dat ze met die winkelwagentjes door de winkel scheuren. Ben als de dood voor m'n enkels.

Buiten!

Ik zie het ook steeds vaker en het is enorm irritant. Bij ons gaat gewoon een slot mee op de loopfiets van de jongste buiten vast te maken.
Laatst zag ik zelfs een kind op een 16 inch fiets met zijwielen in de winkel!

Een keer heb ik wel oudste op skates meegenomen de buurtsuper in. Is lastig even uit doen en ze moest van mij heel rustig skaten binnen.

rozenstruikje

rozenstruikje

03-06-2010 om 18:38

Van mij mag het niet

Fietsen, stepjes, driewielers die moeten mijn kinderen buiten laten.
Laatst zag ik in de bibliotheek twee jongetjes op loopfietsen achter elkaar aan racen, met veel geschreeuw en alles want ze deden wedstrijdje. En de bieb-mevrouw zei er niets van.

Rozenstruikje

Wel eens gedaan

Ben met zoon op driewieler wel eens de supermarkt ingeweest maar dan duwde ik zoon met de stang. Zelf fietsen mocht hij dus niet want dat is inderdaad vervelend voor anderen.

Kan ook

dat het kind slecht ter been is. Ken twee jongens die vroeger als kind alles op fietsjes deden, anders moesten ze in de rolstoel. Dus ook winkels in en uit. Zal wel uitzondering zijn, maar wel goed je te realiseren dat ook mogelijk is.
Verder zou ik het zelf niet doen met mijn kind, ik vind haar zonder fietsje al een gevaar in de supermarkt
groetjes

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

04-06-2010 om 13:27

Tja

Het zal de tijdsgeest wel zijn, maar kinderen wordt tegenwoordig veel meer toegestaan dan vroeger en opmerkingen van buitenstaanders worden veel minder geaccepteerd.
Naar mijn mening is dat van de zotte, spelen doe je buiten en niet in de supermarkt. Mijn dochtertje parkeert haar driewieler tegenwoordig in de supermarkt bij de inpaktafels, nadat haar vorige buiten ontvreemd is (ik dacht altijd dat een beetje dief niet van kinderen steelt, maar in dat gilde gaat het blijkbaar ook bergaf met de noren en waarden ).

Ik zou er persoonlijk wat van zeggen, kalm en beleefd, maar wel duidelijk.

rozenstruikje

rozenstruikje

04-06-2010 om 19:39

Pelle

Het biebmedewerkersforum: LOL!

Maar je hebt wel gelijk. Ik zei er dus ook niets van omdat ik geen grote mond of nog erger wilde van de ouder die erbij hoorde.

Rozenstruikje

Haha

Eeb biebmedewerkersforum ken ik niet, maar anders zou zo'n posting er zomaar op kunnen staan. Ik zeg er overigens wel wat van, bij ons in de bieb mag het niet. Geen fietsen, geen stepjes, geen skeelers, niks.

In een supermarkt lijkt het me helemaal irritant, inderdaad vrees ik al vaak voor mijn enkels als er kinderen met mini-winkelwagentjes rondracen.

Tijgeroog

Tijgeroog

04-06-2010 om 23:47

Mini-winkelwagentjes

Ik maak me, met dochter met zo'n wagentje, ook altijd zorgen om de hoofden van andere klanten, en glazen potten bovenin de schappen. Met dank aan het vlaggetje.
Ik vind het ook nooit erg als een supermarkt niet zulke karretjes heeft, dat maakt het winkelen een stuk makkelijker.

Massi Nissa

Massi Nissa

05-06-2010 om 07:52

Hier een vreselijke moeder

Mijn kind moet met haar 3,5 jaar nog altijd in het zitje van de winkelwagen. Erg he? Het is de enige manier waarop ik prettig kan winkelen en dochter niet voortdurend kwijt ben. Ze weegt nog geen 15 kilo, dus het kan nog .
Wij zetten de fiets trouwens ook bij de inpaktafels, ik koester geen illusies over de veiligheid van kinderfietsjes.
Groetjes
Massi

buzz

buzz

05-06-2010 om 09:03

Voor

voor de supermarkt op slot zetten, kan ook noatuurlijk, wij hebben zo een slot met nummertjes om sleutel kwijt te voorkomen

Massi, hier nog erger

Onze ruim 4-jarige gaat ook nog als het even kan in de winkelwagen Oh en die kleine karretjes, echt erg maar mijn kinderen mochten die dingen nooit meenemen. Echt goed sturen kunnen mijn kinderen namelijk niet dus het is beter voor mijn stressniveau om ze niet zo'n ding te geven

En eigenlijk gaan de kinderen gewoon zo min mogelijk mee naar de super. Zeker in het weekend (papa doet nu de boodschappen)

Guinevere

Guinevere

08-06-2010 om 12:09

Tnx!

Beetje laat, was mijn draadje vergeten. Fijn te weten dat ik de enige niet ben die me stoort aan crossende peuters tussen de schappen. Dan heb ik iets om me aan vast te houden als ik me er weer eens aan stoor. Want ik ga er zelf dus niets van zeggen, tenzij ik word aangereden. Ik vind het een taak van de winkel om er iets aan te doen.
Mijn peuter neem ik meestal wel mee naar de winkel, waar hij een nieuwe hobby heeft: rondjes om de stellingen heenrennen en daar heel hard bij lachen. Vastbinden dus die hap.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.