Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-03-2012 om 21:09

Peuterspellen

De peuterspeelzaal waar zoon op zit bestaat dit jaar 15 jaar en dus is het feest. Ik zit in de activiteitencommissie en ik mag bedenken welke spelletjes er gedaan gaan worden op het feestje. Wie denkt er even mee?
Het is een kleine psz met een klein speelplaatsje. Budget is ook beperkt en het feestje duurt ong 2 uur.
Ben benieuwd!

Dendy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

20-03-2012 om 21:32

Spelletjes

Gaan jullie een spellencircuit doen, of gezamenlijke spellen? Ballen gooien, eierlopen, of met bekertjes water heen en weer rennen is natuurlijk altijd een succes. Gezamenlijk zou je bingo kunnen doen, of paaltjesvoetbal.

Henriette123

Henriette123

21-03-2012 om 00:18

Schatgraven,

"schatgraven", prijsjes bijv bellenblaas in (een deel van)de zandbak verstoppen, en laten opgraven.
Ook spelletjes die de kinderen al kennen, voor de meeste peuters is een feest al spannend genoeg, en dan is het prettig als ze bekende spellen spelen.
Voor bingo, en paaltjes voetbal lijken ze mij veel te jong.

Hanne.

Hanne.

21-03-2012 om 09:19

Op het kdv

Hier zijn op het kdv altijd een aantal standaard activiteiten tijdens het lentefeest

-Scheerschuim tekening maken (bus scheerschuim op een gladde tafel en tekenen maar)
-springkussen
-Cake versieren
-Schminken
-vissen vangen (zoals zo'n hegel puzzel maar dan in het groot)
-ballen gooien

schatgraven vind ik ook wel een leuk idee. Ga ik hier ook eens voorstellen.

T&T

T&T

21-03-2012 om 09:24

Koekhappen!

altijd feest...koekhappen, spijkerpoepen, snoepjes uit een bak water happen, niet te diep en alleen als het mooi weer is ) oh ja ook voor mooi weer: waterpistolengevecht, waterballonnen! ezeltje prik, blindemannetje, taartjes versieren met slagroom en snoepjes... uuuhm, koekjes bakken (vooral heel lang met deeg laten ploeteren en kneden ) schatgraven is idd ook heel leuk.
En tja, een peuterfeest hoeft niet heel ingewikkeld te zijn. Als er slingers en ballonnen hangen, en er is taart, dan is het eigenlijk al feest.
Veel plezier, groetjes, Tess

Peuterjuf

Peuterjuf

21-03-2012 om 09:31

Poppenkast

Het meeste is al genoemd. Ik zou ook kiezen voor een spellencircuit van bovengenoemde spelletjes, met daarbij de mogelijkheid om met een paar van de populairste speelgoedkisten te spelen. Maar ook zou ik een poppenkastvoorstelling organiseren van twintig tot dertig minuten voor alle kinderen. Met een krentenbol en limonade erbij is dat een prettig rustmoment en de kinderen vinden het altijd fijn. De helpende ouders kunnen in die tijd even puinruimen of tafels dekken en de limonade en krentenbol na de voorstelling serveren.
Succes,
Peuterjuf

Tijgeroog

Tijgeroog

21-03-2012 om 09:42

Eten en poppenkast

Is 20 tot 30 minuten poppenkast niet heel lang voor de kinderen? Ik zou het denk ik wat korter doen, en je zou ook wat lekkers tijdens de poppenkast kunnen doen. Hier zitten ze altijd met een ijsje in de hand naar de poppenkast te kijken.
Hier sluiten ze het "zomerfeest" altijd af met een maaltijd. Alle ouders komen het laatste half uur en nemen simpele hapjes mee. Altijd erg geslaagd.
En misschien kun je een soort kruiptunnel/grot maken. (is er een thema?) Met lakens en tafels en daar dingen in hangen (stukjes touw ofzo) om het nog spannender te maken.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

21-03-2012 om 10:55

Fantastisch

Wat een famtastische ideeen. Schatgraven is zeker een goeie en een rustmoment tijdens de poppenkast ook. Het moet idd niet te ingewikkeld worden, dat het feest is al al genoeg.

Dendy

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.