Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Pfff... ben me toch geschrokken, dochter stikt bijna

in een pepermuntje! Ik heb het gelukkig los kunnen kloppen, waarna het snoepje losschoot. Daarna begon ze te hoesten (ze is al enorm verkouden) en daarna overgeven, 1 hele grote golf. Pfff... En dat terwijl ze net met jas aan in de wandelwagen zat om broer naar school te gaan brengen. Alles zat onder, jas/sjaal/voetenzak/broekje, nou ja, alles. En we moesten weg om oudste op tijd op school te krijgen. Oudste is 5 jaar, we wonen erg dicht bij school. Hij komt af en toe alleen naar huis (hoeft niet over te steken), maar wil liever nog gehaald/gebracht worden. Maar ja, ik kon nu niet mee. Dus dikke kus, je mag alleen, ja maar dat wil ik niet, nee schat, maar het moet... Daar ging hij, klein manneke. Ik vond het toch zo zielig. Dochter gepoetst, vloer en de rest gepoetst, toen even naar school gebeld, hij zat in de klas. Gelukkig. Maar wat ben ik geschrokken zeg, ik zat net gewoon te snikken (da's nou echt niks voor mij) en te trillen.
Ik kan je wel vertellen dat dochterlief voorlopig tot ze 20 jaar is geen pepermuntje meer krijgt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bosmeer

Bosmeer

21-01-2010 om 14:42

Kan het me voorstellen

Wat vervelend zeg! Kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Pepermuntjes zijn natuurlijk ook niet echt peutersnoepjes. Die dingen blijven altijd zo hard. Maar goed, ook in zachte dingen kunnen ze zich verslikken. En dat is altijd weer schrikken.
Wat goed van je zoontje dat hij helemaal zelf naar zijn klas is gegaan.
Groetjes Bosmeer

Linda99

Linda99

21-01-2010 om 16:15

Schrik

Wat een schrik!

Moet meteen denken aan de keer dat mijn oudste van toen 5 een Werther's Echte in een traktatie zakje had. Dat ging dus ook mis. Flinke stress, baby ondertussen in maxicosi gekieperd omdat ik er rekening mee hield dat ik als een speer naar de huisarts hier verderop in de straat moest. Gelukkig zelf met kunst en vliegwerk het kunnen oplossen (kloppen op rug, halve heimlich). Maar zo'n moment vergeet je niet snel meer. Hier dus nooit Werther's Echte in huis

Dapper van je oudste om zelf naar school te gaan en slim dat je even hebt gebeld!

Asa Torell

Asa Torell

21-01-2010 om 21:05

Jeetje sanneke

Dat lijkt me inderdaad enorm eng! Daar zul je nog wel regelmatig even bibberig aan terugdenken - tenminste, zo gaat het bij mij wel als er iets engs gebeurd is met de kinderen.

Sanneke*

Sanneke*

22-01-2010 om 09:25 Topicstarter

Inderdaad

ik was er echt van ondersteboven. Liep gewoon te brullen, dat is echt puur van de schrik geweest. En ik vond het zo sneu voor mijn manneke, ineens helemaal alleen naar school toe. Hij leek ook zo klein toen hij het tuinpad afliep, snik!
Nu ben ik uitgetrild, hij is veilig op school gekomen en het is allemaal goed gegaan. Maar pepermunt? Dat krijgt ze de eerste 10 jaar niet meer hahaha!

Guinevere

Guinevere

22-01-2010 om 15:01

Sanneke, te laat komen

Sanneke, wat een schrik!. Wel vind ik zo'n situatie beslist een geldige reden om te laat te komen voor je kleuter. Daar zou ik me op zo'n moment echt niet druk om maken, dat die om precies zo laat in de klas moet zitten. Ik heb mijn (indertijd) kleuter ook wel eens te laat gebracht omdat zijn broertje precies op het wegbrengmoment zichzelf van boven tot onder vol had gepoept.

Te laat ja

Ik kan me de schrik levendig voorstellen.
Sluit me wel aan bij Guinevere, dan maar te laat!

Sanneke*

Sanneke*

22-01-2010 om 20:13 Topicstarter

Te laat komen

Gek genoeg heb ik me op dat moment echt niet bedacht dat we ook gewoon later op school konden komen. Schrikreactie ofzo, geen idee. Later bedacht ik me dat het inderdaad een prima reden is om te laat te komen... Nou ja, soms reageer je toch anders dan je van te voren bedenkt he?

Guinevere

Guinevere

22-01-2010 om 20:57

Ja, dat is zo, een mens kan anders reageren in onverwachte situaties... dat blijkt wel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.