Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
liora

liora

31-08-2011 om 19:34

Plassen op het potje

Ok, jongste van 2j3m plast braaf op het potje als ik hem erop zet 's avonds.

Hoe nu verder?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sascha2

Sascha2

31-08-2011 om 20:17

Whow

Dat is snel! Fijn. Ik zou het als de wiedeweerga op het kdv melden, zodat daar actief met het zindelijkheidsgebeuren omgegaan kan worden. Kan hij het zelf al aangeven of plast hij toevallig op het potje? Ik kan niet wachten tot mijn jongste ook zindelijk is

liora

liora

31-08-2011 om 20:21

Sascha

Hij gast echt zitten en dan proberen te plassen.

Ik vraag me af of ik niet moet wachten tot hij ook poept op het potje voordat ik de onderbroeken tevoorschijn haal.

marie

marie

31-08-2011 om 22:49

Andere kinderen?

Hallo
Je hebt het over "jongste", dus je hebt dit al eens eerder meegemaakt? Hoe deed je dat toen?
Zelf zette ik onze meiden al veel jonger 4 keer per dag op het potje - na opstaan, voor en na de middagdut en 's avonds voor het slapen. Dus dat zou je ook kunnen proberen? En dan de "potjesmomenten / wc-momenten" uitbreiden, bijvoorbeeld bij elke verschoning. Als hij dan steeds wat "produceert" hem eens een paar dagen in zijn blootje laten lopen en zien wat hij dan doet.
succes

liora

liora

01-09-2011 om 00:04

Goed plan

Marie,

Zo ga ik het doen! Vier keer per dag lijkt me goed. Ik heb inderdaad een oudere zoon maar heb het toen niet zo geweldig aangepakt.

En hoe zit dat met poepen, gaan ze dat dan ook op een gegeven moment op het potje doen? Want bij mijn oudste zat 1 jaar en 9 maanden tussen het eerste plasje op het potje en de eerste poep op het potje!

Liora

marie

marie

01-09-2011 om 00:13

Vrij snel al

Hallo
Poepen deden ze hier al vrij snel op het potje (scheelde weer vieze luiers). Ze zijn hier ook nooit bang voor geweest ofzo. Het mooist vonden ze het "uitzwaaien" van de inhoud van het potje in de wc en het zelf op de doorspoelknop mogen drukken.
O, ja, jongste had niet veel "zitvlees". Stond na 2 sec. alweer op van het potje. Heb haar toen met brilverkleiner op de wc gezet, want ze was nog te klein om daar weer vanaf te komen. Toen moest ze wel stilzitten en kon ze wel rustig plassen/poepen. Op een gegeven moment moest ik zelfs weggaan (ze was toen nog maar net 2 ofzo), want anders kon ze niet rustig poepen!
Succes

liora

liora

01-09-2011 om 08:44

Marie

Dank voor de tips! Mijn oudste durfde dus niet te poepen op de wc of op het potje, dus feestelijk uitzwaaien kon niet...
Hopelijk gaat het met jongste beter!

Sascha2

Sascha2

01-09-2011 om 14:52

Liora

Ik zou inderdaad niet wachten totdat hij ook op het potje poept. Het zou zonde zijn als daardoor het plassen op de achtergrond verdwijnt. Oudste was 2,5 toen hij het potje ontdekte en had nooit echt problemen met poepen. Tweede wel, die wilde niet zindelijk worden en vond alles eng. Dat had nogal wat voeten in aarde. De derde was net 2 jaar toen ze ineens zindelijk werd. Alhoewel zij juist erg geinteresseerd was in alles wat met toilet en potje te maken had en nergens bang voor was, vond ze het poepen de eerste dagen zonder luier toch wel eng. Na twee dagen was haar angst voorbij en zat dat ook snor. Nu de vierde nog zindelijk zien te krijgen. Een tijdje geleden kreeg ze ineens interesse in het potje, nu is dat weer weggezakt. Dat herken ik van mijn andere kinderen, die na de eerste interesse ook even afstand namen. Na een paar maanden waren zij ineens toe aan de zindelijkheid. Ik hoop dat het met de vierde ook zo zal gaan, einde luiertijd in zicht!
Succes met je jongste, het kan bij hem heel anders gaan dan bij zijn broer.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

01-09-2011 om 15:44

Hier

Ik zet mijn jongste nu ook een paar keer per dag op de wc (als ik thuis ben dan) en hij heeft al op de wc gepoept, haha! Was wel per ongeluk maar toch. Hij ziet zijn oudere broer naar de wc gaan en wil dan zelf ook. Meestal komt er niks uit maar hij probeert het echt, heel schattig. Ik doe geen potje want mijn oudste kon op een gegeven moment wel op het potje plassen, maar wilde vervolgens niet op de wc.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

02-09-2011 om 13:53

En hier

zijn we nu ook bezig. Zoon(2,5) draagt alleen een onderbroek en geeft zelf aan dat hij moet. Alleen het poepen meldt hij pas als het er al is, dus heb ik 2 vieze onderbroeken per dag. Het plassen gaat goed, alleen als hij te druk is met buiten spelen gaat het wel mis. Maar dat is niet erg.
Gewoon dus maar laten lopen in onderbroek of blootje en een flinke voorraad onderbroeken inslaan.
Ik vind het trouwens ook weer enig, al die minionderbroekjes aan de lijn.

Dendy

PotableRam80

PotableRam80

03-09-2011 om 21:23

De meeste

Kindjes hebben moeite met het poepen. Dit duurt bijna altijd het langste.
Ik zou ook zeker niet wachten tot het poepen ook lukt. Zonde van alle luiers en alle plasjes die wel lukken.
Zo kan er worden gevoeld hoe dat voelt zo'n natte vieze broek
Stickers helpen ook altijd erg goed. Voor ieder poepje op de wc een sticker. En bij 20 stickers een cadeautje.
Sterkte!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

liora

liora

04-09-2011 om 08:03

Tam8terberg

Dus jij zegt: gewoon onderbroek aan doen en erin laten poepen? Ikweet niet of ik dat aan kan.

Liora

Kiki

Kiki

04-09-2011 om 08:56

Tam8erberg,

je brengt het wel heel stellig, maar dat werkt helasa niet bij ieder kind zo.
Bij mijn oudste werkte dat stickers plakken totaal niet en die vieze broek ook niet. Hij raakte er wel ernstig van over zijn toeren van, dus dat hebben we gauw opgegeven.

Hij werd gelukkig uiteindelijk zelf zindelijk, want alle "hulp" methodes die we uit de kast haalden, omdat we toch wel vonden dat hij zindelijk moest worden, waren totaal nutteloos.

Ik zou mezelf overigens niet vieze poepbroeken in tweevoud aandoen, maar ik ben wat smetvrezerig daarin. Ik zou gewoon nog even afwachten, ze zijn echt niet extreem laat, het kwartje valt vanzelf

Dendy Pearson

Dendy Pearson

04-09-2011 om 09:53

Ligt ook aan de drol

Mijn zoon maakt mooie stevige drollen en meldt het meteen. ik kan de drol er dan zo uitvissen en het broekje in de was doen zonder dat het erg vies is. Als hij nou zachte poep zou hebben en er gewoon mee op een stoel zou gaan zitten, zou ik ook de luier er weer bij pakken.
Wij hebben nu trouwens op onze stoffen bank wel een plekje voor hem gemaakt met een vuilniszak en een handdoek. En hij mag alleen daar zitten.

Dendy

Andersom

De mijne is net zindelijk en begon juist met poepen op het potje. Plassen nu ook goed, alleen lijkt hij soms elke keer een 'poepsessie' te willen doen, dan blijft ie persen. Hij veegt zelf af (en daarna ik nog) en grote broer is dat ook snel gaan doen eindelijk, kon niet achterblijven natuurlijk

Jongste had poosje terug een fase dat hij het potje ven interessant vond en een paar x erop plaste maar toen weer afhaakte. Nu was hij er bljkbaar echt aan toe en deelt grote broer plots zijn onderbroeken met hem! Fijn hoor..

Hoe gaat het nu Liora?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

PotableRam80

PotableRam80

04-09-2011 om 21:39

Kiki en liora?

Misschien wachten tot het poepen klaar is en dan de luier af doen? Soms werkt dat als kinderen bv op een bepaald tijdstip poepen op een dag?

Ja bij sommige kinderen werkt belonen niet, maar bij de meeste kindjes wel!

Sterkte.

Ps ik werk op een kdv en draai daarom m'n hand niet om voor een poep broek misschien dat ik daarom er wat makkelijk over praat

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

liora

liora

04-09-2011 om 22:12

Poep

Tja,

Mijn zoons poep kan redelijk van vorm zijn maar kan ook zacht zijn... Bah!

Ik ga even op de crèche vragen of hij daar mag oefenen, haha! En dan wil ik thuis ook wel gaan oefenen maar liever pas als hij ook op de wc durft, zodat we ook op locatie zonder luier kunnen.
En ik wil nog wel even tegen hem zeggen dat poepen ook op het potje moet, wie weet doet hij dat dan braaf en dat lijkt me een fijner uitgangspunt voor een onderbroek.

Hij is ook nog wel jong hè?

Liora

Tja

Ik weet niet hoor, maar waarom wacht je niet nog even tot hij eraan toe is? 2.3 is nog best klein... Als hij zelf gemotieerd is en het zelf wil, scheelt dat jou veel energie en tijd. En hem misschien frustratie

Maar ikzelf ben gewoon ook een beetje lui en had geen zin om de hele dag achter ze aan te rennen met potje en beloningen enzo. En nu is ie toch zindelijk. Het potje neem ik wel mee als we op pad gaan vergeet hem ook wel en dan plast ie in het gras (nu kan het nog qua temp..)

Succes!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Onderbroek in luier

Hoi!
Misschien een handige tip; als tussenvariant laat ik mijn dochtertje van 2 jaar en 1 maand wel eens voor de zekerheid met een luier om haar goedkope onderbroek rond lopen. Het geleerde van ''broekje drooghouden' etc geldt dan nog wel en ze voelt het wel wanneer het niet goed gaat omdat zon nat onderbroekje minder comfortabel is.. En stel dat het dan verkeerd gaat op een verkeerd moment (bij anderen thuis , in de auto, etc) dan valt de schade mee. En kan ik de luier met onderbroek zo weggooien.

Zij heeft trouwens geen enkele moeite met poepen op het potje (doet ze nooit meer in de luier) dus dat verschilt blijkbaar per kind.

En o ja we hebben de familyseat voor op de wc.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.Top die woorden heb ik dus nooit ge

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.