Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Poep ophouden

Hallo,
Onze dochter is nu 3,5 jaar oud. Plassen doet ze op een enkel ongelukje na keurig op de wc. Poepen helaas niet. Ze weigert en houd het op, tot grote gevolgen. Inmiddels hebben we via de huisarts al zakjes om het dunner te maken. Nog steeds kruist ze haar benen net zolang tot het erbij langsloopt. Voor mijn gevoel hebben we alles al geprobeerd. Potje, wc, luier ze wil niks. We hebben filmpjes laten zien, cadeautjes gekocht, boos geworden, stikkers. Ze wil het gewoon niet en wij worden er langzamerhand radeloos van. Veel kleding wassen tot daar aan toe maar de huildagen en nachten omdat ze natuurlijk buikpijn krijgt helpen niet. Wat is de gouden tip?? Wie kan ons helpen?
Groetjes Eline

Pennestreek

Pennestreek

02-09-2020 om 19:57

Vraag een doorverwijzing

Naar de poeppoli in de buurt. Dit lijkt me te ernstig om mee aan te blijven modderen, er kan onherstelbare schade aan haar darmen ontstaan zo.

Jesse_1

Jesse_1

02-09-2020 om 20:30

Hoe lang?

Hoe lang duurt dit al?

Bij onze zoon was het een controle-kwestie. Hij wilde niet poepen. Toen hij er achter kwam dat hij het niet (altijd) op kon houden, was het over.
Sterkte, ik weet na al die jaren nog steeds hoe vervelend het was.

Half a twin

Half a twin

02-09-2020 om 21:22

Ga kleien

Koop zo'n pakje van die gekleurde staafjes speelklei en maak daar zonder dat je dochter het weet 1 grote bonk van, goed door elkaar gemengd wordt dat meestal bruin.
Als je dan met je dochter gaat kleien moet je de klei eerst soepel maken. Zij moet er in knijpen zodat de klei tussen haar vingers door komt. Als de klei soepel is maak je nog wat leuke poppetjes en dan berg je de boel weer koel op tot morgen. Vertel niet dat het met poepen te maken heeft.
Deze tip kreeg ik 12 jaar geleden van een speltherapeut waar zoon was voor iets anders maar het werkte binnen 2 weken.
Proberen kan altijd en het kost weinig, geld en moeite.

Poepkind

Poepkind

02-09-2020 om 22:50

Half a twin

Wat een leuke tip
Ik wou dat ze zulke dingen vroeger met mij hadden uitgehaald. Ik was als de dood voor poepen toen ik drie was. Als ze daar een psychiater op loslaten.....
Ik hield het op, tot het niet meer ging en dat werd dan een enorm drama. Van de huisarts kreeg ik laxeermiddelen ofzo. Ik herinner me dat mijn moeder naast me zal als ik ging poepen. Doodsbang was ik!
Op een of andere manier is het goedgekomen, maar ik vind het nog steeds naar.
Op vakantie of als het ergens niet 100% veilig is gaat het gewoon niet. Sowieso maar 1x per 2 of 3 dagen, echt niet vaker.
Ik lees hierboven dat er tegenwoorsig een poeppoli bestaat. Daar zou ik zeker heen gaan met je kind!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.