Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Poes laten inslapen, dochter (bijna 3 )mee?

Vrijdag moet ik mijn oude kat laten inslapen. Mijn dochter (2 jr, 9 mnd) weet dat de poes oud en ziek is. Ik ben van plan om haar niet mee te nemen naar de dierenarts, maar haar daarna wel bij de dode kat te laten kijken. Wat mij betreft mag ze dan ook mee om hem een mooi plaatsje onder de appelboom te geven. Wat denken jullie? Wel of niet doen? Ik denk dat ze bang wordt voor prikjes als ze ziet dat de poes er van doodgaat, maar ik wil haar er ook niet van weghouden.
Ik hoor graag jullie reacties.
Groet
Jeanette

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet mee

ik heb in mijn leven van heel wat katten afscheid moeten nemen, helaas, maar een nog geen 3-jarige snapt dit niet. Een dierenartsenpraktijk is niet echt een omgeving om afscheid te nemen van een huisdier. Ik zou ervoor kiezen om je dochter thuis afscheid te laten nemen van jullie(nog levende) beestje. Ik geloof niet dat ik de dode kat nog zou laten zien aan mijn kind. De kat van mijn ouders (eigenlijk mijnkat, maar niet meeverhuisd) hebben ze na 18 jr in moeten laten slapen en mijn dochter weet niet beter of hij is in de poezenhemel. Er is trouwens een boek van Kikker dat over sterven gaat. In t verhaal betreft het een vogel. Misschien kun je dat in de bieb lenen?
Sterkte vrijdag. Ik weet hoe moeilijk het is.

Inderdaad

niet meenemen naar de dierenarts.
Maar ik zou haar wel meenemen met het begraven van de poes om haar op haar manier afscheid te laten nemen. Kinderen zijn hier vaak heel nuchter in, als je er zelf ook nuchter mee om gaat. Poes was erg ziek dus het is beter zo.... etc. Je kunt haar ook vragen of ze de poes nog wil zien of niet, dat kunnen ze zelf wel goed aangeven. Mijn ervaring is dat kinderen het helemaal niet eng of raar vinden ofzo. het hoort gewoon bij het leven. Maar het is ook maar net hoe je er mee om gaat.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.