Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
ief

ief

13-07-2022 om 13:40

Pop voor peuter, welke?

Misschien een beetje een onbeholpen topic, maar ik heb hier als eerdere jongensmoeder en als vrouw die nooit met poppen gespeeld heeft geen verstand van. 
Dochter van 1,5 houdt dus blijkbaar wél van poppen. Zodra ze er een te pakken krijgt gaat ze ‘baby’ roepen, trots rondlopen ermee, kusjes geven en knuffelen. 
Nu wil ik voor haar ook best een pop kopen. Maar welke is een goeie keuze? Niet al te duur graag, en wel geschikt om later ook misschien kleertjes voor te kopen (welke en waar?). En wat doe je verder eigenlijk met zo’n pop  Ik zou graag zo weinig mogelijk spullen in m’n huis willen. 
Jullie begrijpen, ik heb er zelf dus echt helemaal niks mee. Maar vind het wel schattig hoe leuk zij het vindt. 


Als er toevallig ergens een oma in beeld is die het aardig vindt om poppenkleertjes te maken dan hoef je niet uit te kijken naar een pop waar kleertjes voor te koop zijn. 

Koop er een zonder geluidjes etc, dat werkt maar op je zenuwen (mijn schoonmoeder kwam ooit met een monsterlijk geval aanzetten dat ook nog een akelig lachje had. Wij noemden het de demonenbaby en ik heb hem zo ver mogelijk achterin een stapel verstopt.)

Ik vond de Ikeapop wel leuk (helemaal van stof), mijn moeder had er nog wat extra kleertjes bij gemaakt. Die pop lijkt alleen uit het assortiment genomen te zijn. 

Ik zou er eentje proberen te scoren die goedkoop is, low-tech, en die een beetje op een baby lijkt (maar niet op een pasgeboren baby, die zijn er ook, zag ik net). 

En kijk anders eens bij een kringloopwinkel. Grote kans dat je daar voor een habbekrats een baby born oid op de kop kan tikken. 

Ik zou voor een pop met een zacht lijfje kijken. Dat houdt lekker vast en niet te groot.
Aankleden dat komt later pas, meestal heeft de pop wel een baby pakje aan.
Wat je er mee kan? Honderd keer pop in en uit het poppenbedje, dekentje erop, dekentje eraf, flesje geven, speentje, knuffelen.
Zit ze op een kdv? Dan zal ze alles doen wat ze de leidsters ziet doen bij de baby's daar. Heel schattig 

Mijn dochter bleek geen poppenkind. Dus ze heeft wel poppen gehad, maar deed er eigenlijk niets mee, en ze deed ook de leidsters op het kdv niet na. 

een jaar geleden kreeg mijn toen eenjarige dochter een pop van Little Dutch. Die met bedje, speentje, dekentje etc 
Het speentje en flesje hebben een magneetje en de pop bij haar mond ook waardoor de speen blijft zitten. 

Het is een groot succes gebleken en dochter (nu bijna 2) speelt er nog dagelijks mee. 

https://www.bol.com/nl/p/little-dutch-pluche-babypop-rosa/9200000128068363?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Temet schreef op 13-07-2022 om 14:16:

Mijn dochter bleek geen poppenkind. Dus ze heeft wel poppen gehad, maar deed er eigenlijk niets mee, en ze deed ook de leidsters op het kdv niet na.

Leuk, de dochter van to wel. 

mijn kind was op een gegeven moment geobsedeerd door baby Annabel. Nou ja, Alexander, de blauwe, maar voor haar was dat baby Annabel. Maar ja, die zijn wel duur. 

Welke poppen vind je kind leuk als ze met poppen speelt? Of als ze in de winkels rondkijkt? 

Mijn kind had echt een aversie tegen dik, “die pop mag niet meedoen, want die is dik” of door ouders zo geliefde stoffen poppen, die liet ze echt links liggen, maar babyborn en die baby Annabel dingen vond ze fantastisch.


De Rubensbarn poppen zijn echt leuk. Mijn zoons hebben daar ook veel mee gespeeld. https://toyacademy.nl/rubens-kids-new-edition-36-cm-321-9007x

NightNurse, die zijn zeker leuk, maar wel een tikje prijzig. Het idee van Mevrouw75 vind ik wel goed: kijk welke poppen je kind aanspreken als je met haar in de speelgoedwinkel rondloopt. Dat verkleint de kans op een miskoop. Zou toch zonde zijn als je meer dan 50 euro voor een pop uitgeeft en dat ding al heel snel in een hoek ligt te verstoffen.

Qua stoffen poppen vind ik zelf de Haba poppen leuk. Zijn ook kleertjes voor te krijgen. Maar best prijzig. Nenuco heeft ook leuke sets (heb zelf een keer een pop met muggesteken gekocht, die kon je dan ' behandelen' met een koud doekje). 
Babyborn vond ik zelf nooit leuk maar nichtjes wilden per sé zo' n pop.

Zelf vond ik  het vroeger in elk geval leuk dat ik een wiegje/ bed voor de pop had en een oud koffertje met kleertjes, veelal zelf gemaakt). Daarnaast gebruikte ik spullen die jouw peuter misschien toch al heeft (serviesje, dokterskoffer).

Nobel streven: zo min mogelijk spullen in huis halen  ( mijn zolder puilt nu nog uit  )

Ik vind stoffen poppen leuker dan die harde van plastic. Die stoffen zijn lekker zacht en knuffelig. Ik heb een zwak voor alles wat zacht en schattig is. Als kind hield ik niet van poppen en barbies (want hard), maar wel van knuffels (want zacht). Ik speelde er wel mee alsof het poppen waren. 

Die van little dutch vind ik echt heel schattig. Dochter heeft nog steeds een soortgelijk exemplaar in haar bed liggen.
Ik zou je dochter meenemen naar een speelgoedwinkel en haar zelf eentje laten kiezen. 

Wij hebben mon premier poupon van corolle. Die heeft een fijn formaatje voor een dreumes (niet te groot waardoor hij zelf gedragen kan worden e.d.). Ze heeft ook andere poppen, maar deze is favoriet. De bijpassende kleertjes zijn wel duur, maar soms past iets van de zeeman of hema of een maat 44 baby shirtje. 

O, en als je een niet te dure wilt: ik vind de pop van Hema er ook leuk uitzien. Kleertjes zijn dan ook niet zo duur. En bij zeeman heb ik een poppenslaapzakje gehaald, dat is hier echt de hit! Een reiswiegje voor pop doet het hier ook goed, dat neemt wat makkelijker mee dan het bedje (wat we ook hebben, want echt een poppenkind). 
Poppenkinderen houden vaak ook van andere 'doen alsof' spelen. Keukenspullen enzo slaan dus ook vaak aan. 

Ik zou vooral even op marktplaats kijken als je open staat voor tweedehands. Poppenmoeders worden ook ouder en dan gaan ze de eur weer uit. 

Oudste van man heeft gehad: Baby born, baby born zusje, baby born broertje en bij moeder ook nog baby Annabelle en een siliconen baby die echt lijkt. 

hier hadden onze dochters een babyborn. Ze vonden vooral luiers om/afdoen erg leuk. De luiertjes van de babyborn zelf waren gruwelijk duur, maar die XS van Kruidvat (voor baby's tot 3 kg) pasten perfect. En waren natuurlijk ook veel echter en alleen daarom al leuker, vonden ze...

Een plastic pop kan wel mee in bad en wanneer de arm eruit ligt, kan die makkelijk er weer ingedraaid worden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.