Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Sophie

Sophie

22-10-2008 om 08:27

Poppenhuis inrichting

Hallo allemaal,

Ik heb net een poppenhuis gekocht (helemaal kaal) voor mijn dochtertje. Deze ben ik nu aan het verven en beplakken, erg leuk!!!

Maar nu ben ik me aan het orienteren op de inrichting, de houten meubeltjes en de playmobilmeubeltjes. Beide vind ik leuk, maar ik vraag me af wat ik nu het beste kan doen? Waar zou mijn dochterje (2 jaar) het meeste mee spelen?

Heeft iemand tips?

Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

22-10-2008 om 09:55

Maakt niet uit

voor je dochter, alleen moet je kiezen welke maat het beste past. Daar zitten wel verschillen in. Vooral bij het houtenmeubilair.
Verder is playmobile voor 4+ en zit er ook bij het houten meubilair heel veel klein spul dat voor 2 jarigen helemaal niet geschikt is.

Ik zou zelf voor hout gaan, omdat ik dat gewoon mooier vindt bij een ouderwets poppenhuis.

groetjes,
Angela

Dendy Pearson

Dendy Pearson

22-10-2008 om 14:10

Playmobil

Mijn dochter heeft ook een poppenhuis wat haar opa voor haar heeft gemaakt. Ondanks onze waarschuwingen heeft hij daar ook mooie houten meubels en porselijnen popjes bij gekocht. Waarvan binnen een maand het grootste gedeelte kapot was. En dan heb ik het over een kind van toen ruim 5.
Playmobil is sterk en gaat jaren mee. En wat ik erg belangrijk vind, het is goed speelbaar. Want voor mij hoeft zo'n poppenhuis niet zozeer mooi te zijn, maar gewoon leuk zijn.

grt, Dendy

amk

amk

22-10-2008 om 14:32

Andere ervaring dendy

ik ben gister op een houten meubel gaan staan en dat bleef heel terwijl het plamobile dat we hier hebben mijn 65 kilo niet kan hebben.
De popjes die ik heb zijn van hout en buigzaam in meer standen als playmobile. DAt vind dochterlief ook leuker. Ze heeft 2 playmobile popjes, maar die staan altijd in de vensterbank.

Playmobile kan dan wel weer in de wasmachine. En dat porcelijnen gepeupel had opa ook beter moeten weten. Daar is een kind gewoon te klein voor en het is ook bedoeld voor in sierpoppenhuizen en niet om mee te spelen.

groet,
angela

ayla

ayla

22-10-2008 om 14:34

Playmobil

Hier gaat het playmobil echt wel stuk. het kinderstoeltje wat bij het poppenhuis hoort mist al 1 poot en wiebelt en valt om. Misschien is dochter wat te onvoorzichtig met dingen

Dendy Pearson

Dendy Pearson

22-10-2008 om 14:38

Tja

het zal wel aan het kind liggen ook. Wij hebben veel playmobil, ook al heel oude en dat is allemaal nog heel.
Ik bedenk me net dat ze bij de hema ook van die houten popjes en meubels hebben. Misschien is dat wat steviger dat wat wij in huis hadden.

Dendy

sophie

sophie

22-10-2008 om 18:16

Geen hema...

Allereerst bedankt voor het meedenken allemaal! Als ik het goed begrijp speelt een tweejarige dus wel met een playmobil-inrichting?

Dendy, ik ben gelijk even gaan kijken bij de Hema, maar ze hadden alleen de kabouterbedjes liggen.... Misschien uit het assortiment?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.