Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Maryb

Maryb

29-04-2009 om 15:30

Probleempje met levering cadeau

Ik zit met een heel stom probleem. Met dank aan de zaak waar ik het cadeau voor mijn zoon zijn verjaardag gekocht heb.

Mijn mannetje word 17 mei (alweer) 3. Hij wilde heel graag een traktor. Dus wij op zoek naar een grote traktor. Stad en land afgelopen, nergens te krijgen. Toen vond ik er eentje online bij thystoys. Traktor dara besteld en er een duidelijke vermelding bij gedaan dat hij pas op vrijdag verzonden diende te worden. Dit omdat de TNT altijd de paketten (hier tenminste) de dag na verzending aflevert, en omdat we op zaterdag allebei thuis zijn. Eén van ons kan het pakket aannemen en snel naar zolder kan brengen. Indien hij op maandag geleverd word is ook geen punt, want dan is mijn zoon op de peuterspeelzaal en daarna slaapt hij. Ook gevraagd of het artikel ingepakt kon worden. Leek me geen onredelijk verzoek voor zoveel geld.

Lees ik net een bericht terug van thystoys. Aan inpakken doen ze niet, en ze hebben voor de zekerheid toch maar vandaag de traktor al verzonden. Met als gevolg dat ik vrijdag alleen thuis ben met die kleine, en er 10 tegen 1 een enorme knalrode traktor bezorgd gaat worden, die niet verpakt is. Ik voorzie grote drama's met een klein mannetje wat zo'n cadeau al ziet en nog niet mag hebben.

Hoe kan ik dit nou in Godsnaam oplossen? Dat was dus eens en nooit meer iets aanschaffen bij die winkel. Jemig, ben gewoon echt boos erover

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

29-04-2009 om 16:04

Jeetje

Hoi,

Ik dacht ook dat het cadeau te laat zou komen, maar ik vind dit wel een non-probleem. Als je hier al zo van in de stress schiet en zelfs boos wordt? Er zijn zoveel oplossingen denkbaar inderdaad...

Heb je dan geen enorm lastige leven? Want mijn ervaring is dat het leven vol zit met dit soort praktische onhandigheidjes.

Liora

Rafelkap

Rafelkap

29-04-2009 om 18:58

Buren?

Kan je niet met de buren iets afspreken? Jij doet wel open maar vraagt hem het pakje bij de buren af te leveren. Zo komt de doos niet jouw huis binnen (als er geen afbeelding opstaat is er niet veel aan de hand) Moeten je buren wel thuis zijn natuurlijk.

Rafelkap

Rafelkap

29-04-2009 om 18:59

Boven

Lees net dat je buren allebei werken. Ik heb wel eens een doos ontvangen, mompelde dat het iets wat voor papa, holde naar boven ermee. En uit het zicht uit het hart hier. Moet je wel met een stalen gezicht doen.

Beter kind bij buurvrouw brengen

Niet elke bezorger reageert op dit soort briefjes. Soms willen ze JOUW handtekening, vaak moet het om diefstal te voorkomen op het exacte adres bezorgd worden.

Verder snap ik de stress totaal niet. Je bent notabene gewoon thuis! Als je nou niet thuis zou zijn en geen enkele buur en je had geen gelegenheid om het later af te halen...dan heb je een probleem.
Nu hoef je alleen maar even een kind af te leiden dat 9 tegen 10 toch slaapt als de postbode komt.

Grote doos

Meer dan een grote doos ziet je kind toch niet?
En hoeveel kinderen van 3 zijn al zover dat ze zo ver voor hun verjaardag al een link leggen tussen een grote doos en een cadeau?

liora

liora

30-04-2009 om 10:26

Maryb

Wat is sacho?

Ik vind wel dat je enorm stresst voor niks. 'Oh hoe los ik dit op, ik ben boos, ik koop daar nooit meer iets.'

En als ik wil reageren, dan reageer ik. Hoe kun je problemen zelf maken?

Liora

Vic

Vic

30-04-2009 om 14:19

Weer niet goed

Arme mevrouw van Thystoys. Wil ze dat pakje lekker op tijd versturen zodat je je cadeau in ieder geval voor je zoons verjaardag in huis hebt, is het weer niet goed. Ga gewoon lekker de hele ochtend wandelen op vrijdag, het wordt mooi weer. Als je thuis komt ligt er een TNT-briefje in de bus en kun je een ritje naar het postkantoor maken. Tenzij een betrokken postbode bedenkt om om 16.00 uur als extra dienstverlening nog even jouw pakketje te bezorgen (in zijn vrije tijd). Poeh, ik zou er ook wakker van liggen

Rafelkap

Rafelkap

30-04-2009 om 18:39

Dames!

Hé hé dames. Gewoon NIET reageren op deze belediging, Liora, er wordt nu met modder gegooid

Ik ben ook een heeeele goede moeder hoor, die het geweldig goed doet

En Maryb, prima opgelost zo. Kan me voorstellen met het plaatje op de koeiedoos dat je in de stress schiet. Een tip voor een volgende keer: een paar weken voor de verjaardag al in huis (als via internet een pakket wordt verstuurd) dan is de link naar de verjaardag er niet zo en het scheelt ook weer gedoe. Want te laat versturen kan altijd gebeuren.

Tijgeroog

Tijgeroog

30-04-2009 om 22:28

Ook gehad

Gisteren deed het buurmeisje blij de deur open, toen ik thuis kwam met de kinderen. Cadeau voor zoon van bijna 4. Ik wilde het vrolijk aanpakken, tot ik die grote doos in hun gang zag staan zonder doos eromheen. Buurmeisje verteld om snel de deur weer dicht te doen. Zoon wilde wel erg graag weten wat voor pakketje er nou was, en waarom ik het niet meenam.
"Nee, dat was niet voor ons, dat was voor buurmeisje. Die wilde even vertellen dat ze een pakje had gekregen." Hij vroeg er later nog een paar keer om, maar uiteindelijk geloofde hij me.

In jouw situatie zou ik er ook voor kiezen om 'm even weg te zetten als er aangebeld wordt. Heel onverantwoord met wat snoep voor de tv. Of in de achtertuin laten spelen, morgen wordt het goed weer. Als je er snel iets over heen doet heb je maar weinig tijd nodig om 't te verstoppen.

Ingewikkeld

Tja ik vind het echt een beetje gezeur hoor. Juist service van het bedrijf om het eerder te sturen zodat je het op tijd hebt! Komt namelijk ook regelmatig voor dat pakjes NIET op tijd zijn. Eerlijk, ik vind het niet fair om dan maar meteen te roepen 'daar bestel ik niet meer!' en dan ook nog het bedrijf met naam en toenaam te noemen. Ze zitten echt niet op antireclame te wachten terwijl ik de indruk krijg dat ze van goede wil zijn.

En hoe je je zoon toch kunt verrassen daarvoor zijn hier meerdere ideeen gegeven, laken over doos, laken over kind. En al WEET ie wat ie krijgt voor z'n verjaardag? Da's toch geen ramp? Hij had er al om gevraagd. Op deze leeftijd verhoogt het weten volgens mij de voorpret meer dan onzekerheid.

Nou ja, hoop dat jullie verder een leuk verjaardagsfeest hebben zonder verdere stress of opgefoktheid.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.