Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Rare reactie van mensen


DanGun schreef op 28-07-2021 om 12:15:

[..]

Als jij het normaal vindt om tegen een klein kind te grauwen en te snauwen dan mankeert er iets aan jouw opvoeding.

over grauwen en snauwen gesproken 

Ons kind kan ook een uur gillen tijdens een driftbui. Ik heb haar geregeld krijsend onder de arm in de winkel. Laatst liepen we met haar handen vol schelpjes ergens op straat tot ze weer zo'n bui had en alle schelpjes op straat gooide. Ik gaf haar de keuze om het zelf op te pakken of om verder te lopen. Kind zat vervolgens even te mopperen tot een oudere vrouw alle schelpen oppakte en terug gaf aan ons kind met de woorden dat kind nog zo klein is en dat kind mij niet kon begrijpen. 

Ik dacht echt, wat weet jij daar nou van.. 

Poezie schreef op 28-07-2021 om 14:37:

[..]

over grauwen en snauwen gesproken

Nou jij blijft in elk geval precies on topic met jouw reactie. Chapeau. 

In Nederland zitten we te dicht bovenop elkaar. Iedereen heeft last van iedereen.
Dit lijkt me ook wer zo een voorbeeld. Lastig als je kind begint te gillen. Ik vraag me dan af, waarom? Doet je kind dat vaker? Wat is er aan de hand. Ik herinner me dat niet van mij kinderen. Want ze wisten dat dit bij mij geen effect zou hebben.

Maar die vrouw ook. Als een kind een keer gilt. Wat maakt dat nou uit. Als je niet met 'leef geluiden' kan omgaan, blijf dan lekker thuis.

Maar goed. Lijkt me geen wereld probleem, waar wetgeving voor aangepast hoeft te worden, en nauwelijks iets om heel lang bij stil te staan. Dus mijn vraag: Waarom is dit nu zo een enorm probleem dat je bij thuiskomst besluit: Dit moet echt op het ouder forum...

BlueHeart schreef op 27-07-2021 om 06:36:

Maar wat vinden jullie dan van krijsende kinderen in een restaurant of in de supermarkt?

Ik vind dat voornamelijk heel vervelend voor de betreffende ouders. Of denk je dat die daarvoor kiezen?

Herfstappeltaart schreef op 29-07-2021 om 08:05:

[..]

Ik vind dat voornamelijk heel vervelend voor de betreffende ouders. Of denk je dat die daarvoor kiezen?

In een winkel loop ik de winkel uit, omdat ik het geluid niet trek.

In een restaurant ben ik in staat om ook te verttrekken. Want mijn avond is toch verpest als ik de hele avond in de herrie van andermans kind zit.Winkels hebben ouders niet altijd keus, maar als je kind nog te jong is om zonder krijssen naar een restaurant te gaan, ga daar dan niet heen met dat kind.

Cirkel schreef op 28-07-2021 om 23:40:

Ons kind kan ook een uur gillen tijdens een driftbui. Ik heb haar geregeld krijsend onder de arm in de winkel. Laatst liepen we met haar handen vol schelpjes ergens op straat tot ze weer zo'n bui had en alle schelpjes op straat gooide. Ik gaf haar de keuze om het zelf op te pakken of om verder te lopen. Kind zat vervolgens even te mopperen tot een oudere vrouw alle schelpen oppakte en terug gaf aan ons kind met de woorden dat kind nog zo klein is en dat kind mij niet kon begrijpen.

Ik dacht echt, wat weet jij daar nou van..

Wow, dat vind ik echt een rare actie van die vrouw.

Had je prima opgelost lijkt mij.

Lollypopje schreef op 29-07-2021 om 08:51:

[..]

In een winkel loop ik de winkel uit, omdat ik het geluid niet trek.

In een restaurant ben ik in staat om ook te verttrekken. Want mijn avond is toch verpest als ik de hele avond in de herrie van andermans kind zit.Winkels hebben ouders niet altijd keus, maar als je kind nog te jong is om zonder krijssen naar een restaurant te gaan, ga daar dan niet heen met dat kind.

Ja oké wat betreft een restaurant heb je gelijk. Maar verder zit er helaas geen uit-knop op kinderen.

Herfstappeltaart schreef op 29-07-2021 om 09:01:

[..]

Ja oké wat betreft een restaurant heb je gelijk. Maar verder zit er helaas geen uit-knop op kinderen.

En ik snap dat die moeder ook haar boodschappen moet doen. Dus dan vlucht ik maar die winkel uit. Want dat is wat ik doe, vluchten. Gelukkig laat ik mijn noodzakelijke boodschappen tegenwoordig bezorgen

Lollypopje schreef op 29-07-2021 om 08:51:

[..]

In een winkel loop ik de winkel uit, omdat ik het geluid niet trek.

In een restaurant ben ik in staat om ook te verttrekken. Want mijn avond is toch verpest als ik de hele avond in de herrie van andermans kind zit.Winkels hebben ouders niet altijd keus, maar als je kind nog te jong is om zonder krijssen naar een restaurant te gaan, ga daar dan niet heen met dat kind.

Hier ben het ik het ook mee eens. Nu heb ik het geluk dat mijn kleine er super van geniet om ergens samen te gaan eten, en gewoon rustig aan tafel  te blijven, denk deels dat dat ook komt omdat hij gewoon van het samen zitten en eten houdt. Maar mocht het zo zijn dat hij in een restaurant ook zo begint te krijsen zonder dat ik hem stil krijg dan zouden wij ook vertrekken.

Robbie001 schreef op 29-07-2021 om 07:52:

In Nederland zitten we te dicht bovenop elkaar. Iedereen heeft last van iedereen.
Dit lijkt me ook wer zo een voorbeeld. Lastig als je kind begint te gillen. Ik vraag me dan af, waarom? Doet je kind dat vaker? Wat is er aan de hand. Ik herinner me dat niet van mij kinderen. Want ze wisten dat dit bij mij geen effect zou hebben.

Ja, want jij bent natuurlijk een superopvoeder. Je hebt gewoon geluk gehad dat je kind makkelijk accepteert dat iets niet kan of mag. 


Bij mij heeft het ook geen effect, maar mijn kind heeft nogal een lange adem. Als het wel effect zou hebben hoefde hij niet zolang te krijsen nietwaar?

dan

dan

29-07-2021 om 11:12

toen we nog kinderloos waren, gingen mijn man en ik met het vliegtuig op vakantie. Toen helaas ook een aantal keer dreinende en huilende peuters meegemaakt. En dan kun je niet snel het vliegtuig uit natuurlijk. En ook eens bij een uitstap ter plekke met een bus. 

Ondanks dat ik zelf een kleine heb, wordt ik ook zenuwachtig van dat gekrijs hoor😅 Ik heb er alleen nu veel meer begrip en geduld voor sinds ik moeder ben.

Het is niet alleen begrip  maar ook opluchting "het is er geen eentje van mij, ik hoef niks!"

Groeten,

Temet

Temet schreef op 29-07-2021 om 11:49:

Het is niet alleen begrip maar ook opluchting "het is er geen eentje van mij, ik hoef niks!"

Groeten,

Temet

Ook dat inderdaad 🤣 Maar ik voel dan altijd wel met de ouders mee, die spanning zit er toch altijd wel in bij de ouders dat iedereen je kant op kijkt terwijl je je best doet😬.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.