Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Ringen dragen bruiloft familie

Hoi,

Ik zit een beetje met een dilemma. Mijn zwager gaat trouwen en heeft mij en mijn partner gevraagd of ons zoontje van 2 de ringen wil brengen. Mijn eerste reactie toen mijn partner dit vroeg was dat ik dit heel lief en leuk vond. Maar daarna gaf mijn partner aan dat hij het ook begreep als ik dat niet wilde omdat wij ook verloofd zijn en dus gaan trouwen. We zijn dat alleen nog niet actief aan het plannen. En daar vond ik dat hij ook wel een punt had. Ik ben namelijk zelf best een emotioneel persoon en zou heel graag willen dat mijn zoontje de ringen zou brengen als we zelf gaan trouwen. En dat kan natuurlijk beide, ik ben alleen bang dat het bijzondere en de emotionele lading er dan misschien vanaf gaat omdat ik het al eens bij iemand anders heb gezien. 

Ik heb deze twijfel uitgesproken en mijn partner vind het geen probleem als ons zoontje de ringen zou brengen. Hij heeft tegen zijn broertje gezegd dat ik twijfel en erover na ging denken. Daarna is het ons nog een keer gevraagd, en vervolgens weer op de verjaardag van mijn zoontje. Maar dit keer rechtstreeks aan mij, hierdoor voelde ik er best wel een druk op, en nu ben ik hierdoor geneigd ja te zeggen terwijl ik nog heel erg twijfel.

Wat zouden jullie hiermee doen?

Ik begrijp echt niet dat je denkt dat de emotie eraf gaat als je zoontje dit al eens ergens anders heeft gedaan. Ik zou dus ja zeggen en niet twijfelen.

Ik zou het gewoon doen. Snap het probleem eerlijk gezegd niet zo goed. Het kind gaat niet op, hè? En je eigen bruiloft is toch sowieso specialer voor je dan die van een ander?

Gewoon laten doen.
Als jullie zoontje het bij jullie bruiloft ook dit zal het zeker speciaal, bijzonder en emotioneel zijn, juist omdat het jullie zoontje is.
Nu kan hij lekker oefenen, toch?

jullie zijn nog niet actief een eigen bruiloft aan het plannen. Je eerste reactie / idee was dat je het heel mooi lijkt. 
Ik zou je zwager dus gewoon een lief neeftje gunnen die de ringen komt brengen.
Tegen de tijd dat je zelf gaat trouwen is je zoontje in een andere rol, want kind van het bruiddspaar!, en wellicht ook al wat ouder.

Ik zou het niet fijn vinden dat mijn vriend al ja heeft gezegd.
En ik vind dat je nee mag zeggen als je gevoel dat zegt .

Eens met voorgaande posts. En dat het vaker gevraagd wordt, zal niet zijn om druk te zetten, maar omdat ze het willen weten. Want als jullie “nee” zeggen, moeten ze iemand/iets anders bedenken.

xXCharlieXx

xXCharlieXx

07-06-2025 om 19:43 Topicstarter

Roos57 schreef op 07-06-2025 om 19:41:

Ik zou het niet fijn vinden dat mijn vriend al ja heeft gezegd.
En ik vind dat je nee mag zeggen als je gevoel dat zegt .

Hij heeft ook geen ja gezegd, alleen maar dat het hem verder niets uitmaakt. Maar dat zorgt er inderdaad wel voor dat ik een beetje een boeman zou zijn als ik het dan niet zou willen. 

Bedankt voor jullie snelle reacties trouwens!

ik zie het probleem ook niet. Gewoon bij beide de ringen laten brengen. Het kan bij jullie nog wel even duren, want nog niet actief mee bezig. Dan is jullie zoon mss al 4. Dan weet hij iig niet dat hij dat met 2 jaar ook al gedaan heeft. 

xXCharlieXx schreef op 07-06-2025 om 19:43:

[..]

Hij heeft ook geen ja gezegd, alleen maar dat het hem verder niets uitmaakt. Maar dat zorgt er inderdaad wel voor dat ik een beetje een boeman zou zijn als ik het dan niet zou willen.

Meid, je wil het wel of je wil het niet. Maakt niet uit wat het wordt, maar zeg het dan gewoon. Je maakt het echt heel groot.

xXCharlieXx schreef op 07-06-2025 om 19:43:

[..]

Joh chill, hun huwelijksgeluk hangt er ook niet vanaf hoor. Waarschijnlijk denken ze dat het vooral leuk is voor jullie en jullie zoontje, en gaan ze gewoon verder met hun leven als blijkt dat jullie het liever niet hebben. 

Schoondochter schreef op 07-06-2025 om 19:50:

[..]

Joh chill, hun huwelijksgeluk hangt er ook niet vanaf hoor. Waarschijnlijk denken ze dat het vooral leuk is voor jullie en jullie zoontje, en gaan ze gewoon verder met hun leven als blijkt dat jullie het liever niet hebben.

Ja dit.

Ik zou het zelf geen ding vinden, maar als jullie dat wel vinden, of jij, dan zou ik nee zeggen. Zo spannend is het allemaal niet.

Je wilt het voor het eerst meemaken op jullie eigen bruiloft dat maakt het juist zo speciaal punt uit dus nee. Ik had dus in jou situatie ook gewoon nee gezegd vooral als het mijn man niet uitmaakt. 

Ik zou er zelf geen probleem mee hebben maar ik hecht niet zo aan grote unieke bruiloftsdingen. Als jij het niet wil doe je het toch niet? Misschien vinden zij het helemaal niet zo’n issue als jij denkt. Misschien zijn er in de familie van de bruid ook nog leuke kindertjes en/of vinden ze het stiekem ook wel weer een zorg minder als het niet doorgaat. 

MiniJCW schreef op 07-06-2025 om 19:48:

[..]

Meid, je wil het wel of je wil het niet. Maakt niet uit wat het wordt, maar zeg het dan gewoon. Je maakt het echt heel groot.

Dit. Hak gewoon een knoop door. Nu zitten zij ook met jouw twijfel. 

Mijn tip om een knoop door te hakken. Gooi een muntje op, kop is wel ringen laten dragen, munt is niet ringen laten dragen. Je merkt vanzelf wel of je blij bent met de keuze waarop het muntje is gevallen.

😂😂😂
Het gaat over het brengen van de ringen. 
Ik ben echt te nuchter voor zulke dingen volgens mij.
Harstikke leuk toch dat je zoon gevraagd is.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.