Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Jakiro

Jakiro

11-06-2009 om 21:19

Rollen behang? Ondeugende kinderen.

Heeft iemand nog rollen behang over, waar ik die etterbakjes van mij achter kan plakken ?
Vandaag was zo'n ultieme dag, waarop ik me afvraag of ze ooit wél gaan luisteren en stoppen met ondeugend zijn, of dat ik de rest van mijn leven moet blijven corrigeren.
Nadat ze de badkamer blank hadden gezet (leuk !!! zwemmen op de vloer), de kast bij de computer leeg hadden getrokken (je kan heel leuk schaatsen op CD-tjes op laminaat), ze plotseling naakt door het huis kropen omdat ze leeuwen waren, ze via de bar de keuken in waren geklommen om de bak met een kilo aardbeien te pakken (mama !!!! Kom !!!!!! De blaadjes weggooien, de aardbeitjes zijn op !!!!)kwam vanavond het toppunt.
Met potlood hadden ze rondjes op de vloer getekend, zodat ze van het ene rondje naar het andere rondje konden springen. Een soort hinkelbaan van ongeveer 30 meter lang, bestaande uit bijna 100 potloodrondjes.....
Oké, met hun motoriek is dus niks mis, dat blijkt wel uit voorgaande acties.
Maar stopt dit ooit ?
De oudste heeft dit soort fratsen nooit uitgehaald, dus ik heb hier geen ervaring mee.
Wie kan me geruststellen en me doen geloven dat het ooit ophoudt ?
Jakiro

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

11-06-2009 om 22:55

Ja het wordt vanzelf minder. Maar voor nu heb ik een glimlach op mijn gezicht. Zelf voel je je wel anders op die momenten maar schrijf ze maar eens op, voor later

Oh en hier ook al flink wat behang versleten bij de jongste, nooit bij de oudste

Rafelkap

Rafelkap

12-06-2009 om 07:16

En daarom

blijven we altijd in de buurt. Niet dat alles dan te voorkomen is. En dan kan je ze bijvoorbeeld snel stoepkrijt en water geven, om buiten mee te kliederen als ze op dat soort ideeën komen. Die van mij kan ik niet alleen laten anders breken ze de tent af!

Mamvantwee

Mamvantwee

12-06-2009 om 08:40

Ook al zit ik er zowat naast...

...maar een tijdschrift te lezen, dan nog gebeurt er bij ons dit:
- kleurplaat gemaakt op de lcd-monitor, met balpen natuurlijk
- tekening op het raam gemaakt - met snot!
- zichzelf en elkaar onder gestempeld met een waterproof inkt-stempel
- een klimroute gemaakt met alle tuinmeubilair, waardoor nu een (metalen!) tuinstoel kapot is
- op het dak van de auto geklommen

Het is geen tweeling, maar ze spelen heel graag samen. Natuurlijk gaat het over, maar het wordt ook anders van karakter: we belanden nu met dochter in de fase dat ze fluisterend haar broertje tot wandaden aanzet, stiekem doen dus...!

Ik schrijf het ook op, dit soort dingen. Het is nu al leuk om te lezen wat ze vorig jaar deden.

groet Mamvantwee

Jakiro

Jakiro

12-06-2009 om 09:26

Pelle

Ze zijn geen moment alleen.
Nou ja, ik op de ene slaapkamer met de deuren open en zij (voor zover ik dacht) op de andere; maar dat was dus de badkamer.
De hinkelbaan is in een tijdperk van 4 minuten gemaakt, toen ik de vaatwasser aan het inruimen was.
Dit is dus ook een zeer ondernemende tweeling. Zo ondernemend dat ze traphekjes open kunnen maken, de ledikantjes op het kinderdagverblijf openmaken en overal op kunnen klimmen (ze stapelen gewoon verschillende dingen) of geven elkaar een lift.
Ze gingen ook pas om half 11 slapen trouwens gisteren, dus ik denk dat ze gewoon een "ik ben dwars en doe alles wat niet mag"-dag hadden.
Overigens heb ik ook nog een puberende éénling, die ook recht op aandacht heeft. Maar als ik haar help met haar huiswerk bijvoorbeeld, hebben zij die kast al leeg voordat we het schrift open hebben.
Jakiro

Haha

Ik moet erg lachen om die verhalen van die donderstenen. Mijn middelste van 3 kan er ook wat van. Hij bekokstooft dingen in zijn eentje.
Maar meestal kondigt hij het aan door te zeggen: mamma, niet op mijn kamer komen hè, of mamma, niet naar me kijken hè.

Dan weet ik al genoeg. Meneer is wat van plan

Massi Nissa

Massi Nissa

12-06-2009 om 16:04

Jaaa sharon

Dat doet mijn dochter van 2,5 ook! "Mama, ga maar even naar de keuken." Dan wil ze iets stouts doen en ben ik te dichtbij. Hilarisch.
Hier heeft dochter al een paar maanden de voor haar onweerstaanbare aandrang om op alle muren en andere verboden oppervlakken te krassen. Ze heeft een krijtbord en allerlei kleurboeken, maar laat die volkomen links liggen. Wat ze nog meer doet als ze maar even kans ziet: alle kranen keihard opendraaien, zeven DVD's tegelijk in de DVD-speler proppen (die nu dus kassiewijle is), naakt door het huis rennen (hee, ze kan zich zelfstandig uitkleden, dat wist ik nog niet), de hondjes van oma en zichzelf via de voordeur het huis uit smokkelen en willekeurige knopjes op de telefoon indrukken tot ze iemand aan de lijn krijgt (is al een paar keer gelukt). Daarnaast gilt ze heel vaak en houdt ze ervan om op haastmomenten dwars te liggen (letterlijk!). Het is een engeltje.
Groetjes
Massi

Massi

schitterend, wat een tiepje.
Over telefoonknopjes gesproken. Zo heeft mijn oudste toen hij 2 wa seen keer per ongeluk 112 gebeld! Hahah, ik bestierf het!

Jakiro

Jakiro

12-06-2009 om 17:26

Heerlijk

Ik hou van jullie kinderen, van allemaal !!!
Ze lijken zoveel op de mijne
Oh ja Pandia; mijn tweeling brengt ook de dames van het KDV regelmatig tot wanhoop. Inderdaad met blauw haar thuiskomen. Inmiddels al 2x een verstopte wc daaromdat ze er WC-rollen inproppen, in de kast van een andere groep gaan zitten zodat iedereen in paniek raakt want Jut en Jul zijn zoek. En zij maar giechelen in die kast.
Maar diezelfde leidsters zijn wel stapelgek op ze, want ze zijn wel goudeerlijk, heel lief naar anderen en hartstikke aanhankelijk.
Jakiro

Jakiro

je zult je handen wel vol hebben, maar wat klinken ze leuk, je tweeling

Massi Nissa

Massi Nissa

12-06-2009 om 20:23

Vergeet ik nog het ontsnappen bij het kdv

Vandaag dus weer (vierde keer in totaal - waar wij van weten, dan, ik begin haast te vermoeden dat het misschien nog vaker gebeurt). Dochter staat dan ineens op het grote veld bij de kinderen van de NSO (veel interessanter dan de peuterzandbak). Ik vind het eigenlijk helemaal niet leuk, op een dag vindt ze de vijver aan de achterkant of, even eng, de grote autoweg even verderop. De leidsters zitten ook met de handen in het haar, het hele protocol werkt uitstekend met alle peuters, behalve dochter. Zij weet telkens weer een gaatje te vinden.
Groetjes
Massi

Jakiro

Jakiro

12-06-2009 om 21:01

Massi

Is bij jouw dochter dat alarmeringssysteem niks ?
Als het kind met een zender om, meer dan x meter van de ontvanger verwijderd raakt, gaat er een alarmbelletje af. :
http://www.kiddostar.nl/
Jakiro

Guinevere

Guinevere

12-06-2009 om 21:13

Leuk draadje

Ha, leuk om die verhalen over die donderstenen te lezen. Ik moet zeggen dat ik het erg creatieve kinderen vind, wel vermoeiend voor de ouders natuurlijk.
Zelf ben ik van der week door onze 2 jaar 2mnd oude zoon weggestuurd toen hij boven zat te computeren (Teletubbies spel). "Weg! Beneje!". Dus ik dacht: mooi, dan haal ik snel een kop koffie en ga dan weer naar boven. Kom ik weer boven, zit ie niet te computeren maar heeft de hele kast leeggegooid, grrrr. Op het KDV waren ze hem ook een keer kwijt. Zat ie verstopt onder een tafeltje met een kleed eroverheen. Want hij wilde NIET buitenspelen. Ze hebben 5 minuten gezocht in een ruimte van nog geen 10m2.

Asa Torell

Asa Torell

12-06-2009 om 22:27

Leuk allemaal

om te lezen die actieverhalen! Maar ja... als ouder ben je er soms minder blij mee en die wegloperij, daarvan kan ik me voorstellen dat je het hartstikke eng vindt Massi! Hoe zit dat trouwens met die vijver, kun je daar vanaf het NSO veld zo komen? Lijkt me voor kleuters toch ook nog wel gevaarlijk!
Hier is dochter (bijna 2) trouwens behoorlijk rustig en braaf vergeleken met jullie kinderen, maar ze kan wel af en toe zomaar de geest krijgen, laatst rende ze dus ineens de straat op. Dat was wel flink schrikken. Ook is ze in een onbewaakt ogenblik wel eens twee verdiepingen trappen beklommen. En mijn alertheidsnivo is, doordat ze zoiets zelden doet, veel te laag...

Linda99

Linda99

13-06-2009 om 10:13

Boef

Moest gisteren nog aan dit draadje denken toen ik korte tijd mijn peuter
- alle mozaïek dopjes heeft verspreid in de tuin
- het draadje van haar speelgoed helikopter vast kreeg in het wieltje van de bureaustoel waar ik op zat
- buiten op straat stond met grote zus die even ging kletsen met een vriendin
en nog wat andere kleine dingen die me even niet meer te binnen schieten.

Jakiro: Vond je verhaal al zo herkenbaar maar het kwartje is gevallen

Linda99

Linda99

13-06-2009 om 10:22

Net nog

Peuter probeert d'r vingers in de broodrooster te stoppen

Ziet de gsm oplader en begint het draadje aan een keukenkast te knopen

Ze is nu naar boven, daar ga ik ook maar heen Kan ik daar "afblijven!" gaan roepen

Jakiro

Jakiro

13-06-2009 om 10:51

Linda (ot)

Waar hyves wel niet goed voor is hé ?

Jakiro

Linda99

Linda99

13-06-2009 om 12:45

Jakiro (ot)

Dat was het laatste stukje van het kwartje idd Maar de combi boeverige tweeling en puberende puber deed ook al wat licht branden

Nu ga ik even in de tuin genieten van mijn uitgestuiterde peuter (handig in een supermarkt, not) die nu heerlijk zand in gieters aan het stoppen is

Jakiro

Jakiro

13-06-2009 om 12:48

Naam (ot)

En kan je dan mijn nieuwe naam ook plaatsen ?
hint: 3x2
JaKiRo

Linda99

Linda99

13-06-2009 om 13:10

Haha (ot)

Ja die had ik al eens ergens gezien op je log Net zo'n soort variant als mijn website (had je die link nog?)

Mathilde

Mathilde

18-06-2009 om 11:46

Wil je nog een paar rollen?

Ik heb namelijk grof ingeslagen .
Mijn oudste (nu 6) kon en kan ik rustig even alleen laten terwijl ik een wasje uit de machine vis of even boven iets ga halen. Daarvoor in de plaats was ze dan een enorme dwarse peuterpuber die nooit iets wilde haha. Maar mijn jongste (3) moet je ook in de gaten houden. Diverse deuren in ons huis zijn met viltstift onder handen genomen, laatst heeft hij een enorm aantal deuken in de gestucte woonkamermuur gemaakt met zijn bezempje (ja, pappa zat erbij de krant te lezen), hij graaft kuilen in de tuin, speelgoed wordt in no-time gesloopt, hij klimt overal op (ook in onze 2.20 hoge kledingkast, toen pappa er iets uithaalde en even de andere kant op keek, doodeng), hij springt overal af, hij rent als een kip zonder kop overal heen en die wc-rollen actie hebben wij ook al een keer gehad. O ja, hij heeft ook eens de wc-borstel onder de rand van de pot geklemd, precies aan de voorkant zodat je dat niet kon zien. Nietsvermoedend trek je dan door en dan..... Op het kdv heeft hij de leidsters ook menigmaal een hartverzakking bezorgd.
Dit gebeurt gewoon terwijl ik (of manlief) even twee seconden de andere kant op kijk. Als het echt te gek wordt, krijgt hij daarom een bijzondere straf. Dan mag hij geen meter meer van mij vandaan. Na een tijdje is hij dat erg beu en dan bindt hij in. Tot de volgende creatieve aanval natuurlijk. Ter compensatie is hij heel lief en heel aanhankelijk en knuffelig en heeft hij bijna altijd een goed humeur.
Mathilde

Jakiro

Jakiro

18-06-2009 om 12:07

Haha (en pelle)

En voor degene die zei dat het wel veel was voor 1 dag en dat het hem of haar toch écht niet zou gebeuren; kijk even in het draadje hieronder.
"Leuk, opvoeden helpt niet! "
Jakiro

Grappig

Mijn zoon is een beetje verlegen en heel voorzichtig. Soms een beetje lastig maar als ik jullie verhalen zo lees heb ik eigenlijk best geluk. Mijn zoon doet dus wel rare dingen, klimmen enzo, maar altijd heel behoedzaam.

Pasen

Heerlijk, zo'n draadje! Bij ons is het nu weer een beetje rustig, maar zoonlief kon er ook wat van. Zo heeft hij een keer alle muren van de BSO ondergestift met megagrote kruisen. Het was vlak voor Pasen, dus meteen kregen wij te horen dat we vast heel gelovig waren, omdat ons jochie de hele kruisgang getekend had...

Dit was vlak nadat hij samen met z'n vriendje de wc's bij de BSO onder water hadden gezet, doordat 1 van de 2 in het urinoir had gepoept, zodat deze lekker verstopt was. En maar doortrekken...

Verder hebben we een groot gat in de muur van de woonkamer, omdat speelgoedhamertjes niet zo onschuldig zijn als ze lijken en is hij er in 1 onbewaakt ogenblik in geslaagd om een groot deel van z'n haar af te knippen, omdat hij niet naar de kapper wilde.

Goh, wat is het momenteel eigenlijk saai bij ons...

Linda99

Linda99

21-06-2009 om 14:52

Vaderdag

Vanmorgen gaf peuterlief haar zelfgemakte cadeau aan papa. Op de crèche gemaakt en inegpakt in.....behangpapier ) Papa schoot in de lach en zei: daar kan ik jou mooi achter plakken straks!

Relaxed

Jeetje, als ik dit allemaal lees, dan heb ik eigenlijk wel een relaxte tweeling! Ze halen hier wel streken uit, maar nog aardig te overzien. Maarja, resultaten behaald in het verleden, geven geen garantie voor de toekomst. Ben benieuwd wat ons allemaal nog te wachten staat.

Wel super leuk al deze verhaaltjes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.