Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Fleur Mas

Fleur Mas

17-02-2009 om 15:09

Rommelhoekje

hallo, ik weet niet zeker of ik deze vraag hier goed post,of dat het in het topic huishouden hoort,maar ik probeer het maar,ik heb een tweeling en die spelen gewoon beneden, nu heb ik een tafeltje met 2 stoeltjes en nog wat speelgoed beneden staan,in de hoek van de woonkamer, maar ik vind het zo rommelig staan.
Er staan een krat onder het tafeltje waar dan het losse speelgoed inzit,maar er staan ook wat spullen die er niet ingaan.Ik vroeg me af hoe andere mamma's dat oplossen,of zeg je gewoon,lekker laten staan.
Tis wel zo dat ik me er niet lekker bij voel,want dan heb ik de woonkamer aan kant,en mijn oog valt iedere keer weer op die rommel in de hoek.
Ik heb al gedacht aan zo'n kamerscherm,om het uit het zicht te plaatsen,maar die dingen zijn dan weer zo hoog.Ik hoop dat iemand mij een goede oplossing kan bieden,

groetjes Fleur.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MariaV

MariaV

17-02-2009 om 15:21

Loslaten

Ik zou het lekker laten staan, kinderen moeten toch spontaan iets te spelen kunnen pakken? De kamer is niet alleen van jou, zij wonen daar ook. Wij hebben wel twee van die rommelhoekjes in beide delen van de kamer en-suite, plus een grote dichte houten kast waar speelgoed in zit. Heerlijk voor de kids. Zij worden echt niet gelukkiger van een keurig opgeruimde kamer.
Het is niet onaardig bedoeld, maar heb je niet gewoon te veel tijd om je te ergeren aan wat speelgoedjes in de hoek van de kamer? Is het tijd voor een hobby misschien, of moet je wat vaker de deur uit? Dat lijkt me nuttiger en leuker dan steeds maar weer opruimen.
Maria

ayla

ayla

17-02-2009 om 15:57

Bij ons

wij hebben ene L- vormige woonkamer en de hoek van de L is de speelhoek voor de kinderen. Je zit met je rug ernaar toe en dat scheelt wel.
Soms ziet het daar uit alsof er een bom ontploft is, tja dat hoort er een beetje bij, het zijn en blijven kinderen. over 4 jaar heb ik hopelijk mijn woonkamer weer een beetje voor mezelf.
Wat wel wat helpt zijn die kasten van Ikea met die bakken erin, ik heb de lage en het grote speelgoed staat erop, bijv playmobil poppenhuis en de kleine rommel gooi ik op soort in de bakken

Rafelkap

Rafelkap

17-02-2009 om 17:32

Kast

Wij hebben nu een kast, waar een deel van de zooi in kan. En iig 1 mooie mand. Die kratten vind ik ook erg lelijk. Je zou misschien een ladenkast kwijt kunnen? En een deel boven , elke week wisselen?

Linda99

Linda99

17-02-2009 om 18:05

Tja

Hier ook rommel in de hoek. Elke avond mik in de zooi weer in het Ikea kastje en de volgende dag beginnen we weer opnieuw. Me er aan storen doe ik niet meer want de kinderen kunnen heeeeeerlijk spelen.

mamvanjoey

mamvanjoey

17-02-2009 om 19:42

Kast

Wij hebben een kast aangeschaft en daar ligt al het speelgoed in. Aan het eind van de dag voor het eten ruimen we met zn allen al het speelgoed op in de kast. Deur dicht en weg is het. Heb ook een tafeltje staan maar daar ligt dan meestal niks meer op, soms nog wel een lego bouwwerkje ofzo maar dat stoort me niet. Hier hele dag overal speelgoed dus en 's avonds als de kinderen in bed liggen, heb ik alles in een kast.
Groetjes Marjolein

Cea

Cea

17-02-2009 om 19:45

Hier

een ikeakast met bakken die je er in schuift (ik weet de naam niet meer). Verder nog 2 grote bakken met duplo en lego en wat grote losse dingen bovenop de kast. Niet supernetjes maar (als de kinderen op bed liggen) wel opgeruimd. Overdag ligt het speelgoed over de vloer, maakt me niet uit, als er maar lekker gespeeld wordt.
Groetjes

Hoekje?!

Goh, wat fijn dat jij alleen maar een rommelHOEKJE hebt! Hier is het complete huis een bende. Zijn niet alleen de kinderen hoor, beide ouders dragen ook hun steentje (eh, rotsblok?) bij!
Af en toe vliegt het me aan en dan volgt een rigoreuze opruim/schoonmaakactie. En dan gaat het weer van voren af aan...

lukke

lukke

17-02-2009 om 20:29

Ongezellig

Overdag kan het me allemaal niks schelen, maar 's avonds wil ik niet in een halve peuterspeelzaal zitten. Ik heb lang gezocht naar opruimers die goed bij het interieur passen. Voor grotere dingen waar ze niet dagelijks mee speelt heb ik nu een ruime ladenkast. Daarnaast twee grote stippenkoffers die ze zelf makkelijk kan pakken, en twee manden waar het kleine spul in kan. Staat echt mooi (ik zou het missen als het er niet meer stond) en het peuterspeelzaal effect is weg!

Massi Nissa

Massi Nissa

18-02-2009 om 08:01

Trofast + triple (haha)

Hier ook twee Trofastkasten in de zijkamer van de woonkamer. In die zijkamer staan ook de wip, de draaistoel, poppenwagen en ander groot spul. Verder vind ik het juist wel gezellig als er een grote Nijntjeknuffel op de bank zit, er woont tenslotte toch echt een peuter in huis. Kan me wel voorstellen dat je niet in een peuterspeelzaal wilt wonen, maar ik denk dat Triple mijn voorland beschrijft. Nu met een kleintje is het nog wel te overzien, maar mochten er meer komen en we zijn een paar jaar verder, dan weet ik niet of er nog in slaag om hoeken van het huis kindervrij te houden. Misschien de eigen slaapkamer?
Groetjes
Massi

mama van Linde

mama van Linde

18-02-2009 om 09:50

Hier ook een peuterspeelzaal

in een hoek van de kamer staat zo'n ikea kastje met bakken een keukentje een mand met boeken en daarop een poppenwieg een stoeltje en een ton duplo.
In onze woonkeuken staat dat nog een klein tafeltje met 2 stoeltjes.
En het lijkt inderdaad net op de poppenhoek in de peuterspeelzaal, maar persoonlijk vind ik dat wel gezellig staan. Binnenkort de box er weer bij, dus dan wordt het nog voller...

Overdag lijkt het regelmatig alsof er een bom is ontploft, maar 's middags voor het slapen gaan en 's avonds voor het slapen gaan ruimen we samen op.

Ik probeer er maar zoveel mogelijk van te genieten (want ik erger me er ook heus wel eens aan), over een paar jaar willen ze misschien alleen nog maar op hun eigen kamer spelen.....

Als het je echt een doorn in het oog is zou ik inderdaad iets van een mooie afgesloten kast kopen die bij je interieur past en daar dan de speelgoedkast van maken. Kun je daar ook meteen de spelletjes, kleurpotloden enz. enz. in kwijt op de hoge planken (dit soort dingen liggen bij ons in de 'gewone' kast).

Grote kast

Hier een grote kast met 4 deuren en 2 lades en daarvan is er 1 deur(ruimte) voor ons en de rest is voor meneertje! Verder vraag ik altijd voor de verjaardag klein en niet al te duur speelgoed (kun je het nog overzien en nog eens weg gooien) en ik orden eens in de maand zijn kasten en lades. Dus alle auto's in een grote bak/tas, puzzels bijelkaar en kapot spul gooi ik weg en ik "ruil"weer speelgoed om, die ik in de trappenkast heb staan. Verder heb ik indd het grote spul of in de trappenkast, op zijn kamer of in de schuur staan en ook dit wordt eens in de zoveel tijd weer verwisselt. Tja en verder je hebt nou eenmaal kinderen, dus ik heb ook grote dingen zoals een groot krijtbord, tafeltje met stoeltjes, werktafel met gereedschap enz ook in de kamer staan. Maar dat vind ik niet storend. En ja hier ook elke ochtend en 's avonds allemaal speelgoed op de grond, maar het is droog spul dus das zo weer opgeruimd. Beetje accepteren denk ik maar en er niet al te veel naar kijken.

Fleur Mas

Fleur Mas

18-02-2009 om 12:51

Ik heb

niet zo'n hele grote woonkamer en al helemaal niet veel bergruimte.
Ik werk 's nachts en verzorg mijn kindertjes zelf, ze gaan niet naar enige vorm van opvang,juist daarom,in de weinige tijd die ik overhou,als ik dan de boel aan kant heb,vind ik het een rotgezicht.
Hobby zoeken..............graag,alleen geen tijd.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik zou het niet anders willen doen,het ging mij alleen om een oplossing om die troep uit zicht te krijgen,

groetjes Fleur.

Ilona

Ilona

18-02-2009 om 17:22

Ook geen zin in rommel

Hallo Fleur,
ik kan het helemaal snappen dat je je er soms niet lekker bij voelt. Dat heb ik ook vaak.
Hier doen we het zo: er staan twee dozen / kratten met deksel op elkaar in een hoekje. Verder heeft dochterlief een kastje achter een deur (een stukje van de onze) met nog een doos spulletjes. De rest van haar speelgoed staat op haar kamertje. Vrijwel dagelijks komt er 's ochtends iets mee naar beneden: een buggy met knuffels, een loopauto of ander stuk "groter speelgoed". Als ze met iets anders wil spelen, wordt er gewisseld met iets van haar kamertje. En als ik 's avonds een opgeruimde kamer wil, gaat dat grote losse speelgoed naar boven en alle losse zooi in de bakken.
Overdag mag ze met (bijna) alles spelen en is de woonkamer ook van haar, maar er zijn ook momenten dat alles wordt opgeruimd. Ze hoeft niet alles te zien om te weten wat ze heeft en vraagt ook om dingen die uit het zicht zijn. Prima.
Dus je hoeft naar mijn mening niet alles "op de pak" te zetten. Ik merk zelfs dat mijn dochter lekkerder speelt als de dingen een beetje aan kant zijn en ze zich kan richten op dat ene waar ze mee speelt. Als het rommelig is en er liggen meerdere dingen overhoop dan komt ze rond mijn benen hangen.
Afijn, een heel kletsverhaal, maar misschien heb je er wat aan.
Groetjes, Ilona

Asa Torell

Asa Torell

18-02-2009 om 20:04

Opruimkleed

Wat wij hier hebben voor het echt snel opruimen om het even netjes te laten lijken of als je er ineens acuut schoon genoeg van hebt, is een opruimkleed van Babywalz. Je schuift alles erop en ritst het vervolgens aan 3 kanten dicht zodat het een grote gevulde canvas zak is met speelgoed. Overigens zijn wij zelfs daarvoor nog te lui dus blijft het evengoed vaak liggen... maar het is wel echt lekker makkelijk vergeleken met kasten en dozen. (waar je het trouwens ook nog in zou kunnen proppen als je de zak zelf te slordig vindt).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.