Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Su

Su

15-10-2019 om 10:48

Rompers die hoog aansluiten halsje ? Sjaaltjes?

Ik houd van iets ruimere kleding bij mijn dochter. Niet dat de shirtjes zo strak om der buikje zitten of omhoog kruipen. Maar het volgende probleem: de halsjes van de grotere maat kleding zijn vaak zo ruim.
Wie weet waar ik hoge mooi aangesloten rompers kan kopen voor eronder zodat je niet zo'n blote hals ziet?

en wie weet waar je leuke baby sjaaltjes kan kopen? niet van die V slabbetjes/sjaaltjes maar echte sjaaltjes een colletje of knoop sjaaltje?

Adelaide

Adelaide

15-10-2019 om 15:02

Duitsland

In Duitsland dragen “alle” kleine kinderen sjaaltjes. Een soort geknoopte zakdoek rond de nek. Ik vind het er niet uitzien, maar wel handig want je ziet meteen dat het Duitsers zijn. Niet dat dat belangrijk is, trouwens....

Koffiekop

Koffiekop

15-10-2019 om 15:19

Lijkt me gevaarlijk, iets om het nekje

En veel te warm bovendien... Een sjaaltje o.i.d. in de winter oké, maar een colletje nu het buiten 16 - 20 graden is lijkt me echt niet fijn. Niet voor mezelf, maar zeker niet voor een baby. Sinds de baby van een vriendin in mijn bijzijn een koortsstuip heeft gehad en ik van de ambulancebroeder hoorde dat de meeste koortsstuipen tegenwoordig komen door te warm ingepakte kindertjes ben ik heel huiverig voor te warm kleden/inpakken. Je kunt echt beter met laagjes werken, een vestje of een extra dekentje.

Ik zou zoeken naar kleding met drukkertjes op de schouders. Daarbij hoeft de hals namelijk niet zo groot te zijn dat dat hele grote babyhoofd erdoor hoeft.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-10-2019 om 16:49

Hemd?

Gewoon een hemdje misschien een idee?
Anders denk ik de rompers van PetitBateau.

Sjaaltjes vind ik net zo stom als die babyhaarbanden met strik😁

Niki73

Niki73

16-10-2019 om 10:47

Geen sjaal

Sjaaltjes zjin gevaarlijk, daar kan een baby/peuter in stikken, is mij altijd verteld. Een jasje met een kraag aan als je naar buiten gaat, klaar.

Marie

Marie

16-10-2019 om 11:00

snap iets niet

Rompers zitten toch niet strak? En kruipen toch niet omhoog? Dat is zo mooi van rompertjes. Hemd en onderbroek uit 1 stuk immers? Hebben ze nooit een blote buik of rug.

Koffiekop

Koffiekop

16-10-2019 om 11:26

Inderdaad, meerdere problemen

En ik begrijp het ook niet helemaal. Is de hals nou te wijd, of kruipt de kleding op? En gaat het dan bij die wijde hals om de romper, of om de bovenkleding?
Ik heb bij beide kinderen deze problemen niet gehad...
En ik zie dat ik ook een onduidelijk antwoord heb gegeven: ik bedoelde dat een sjaaltje voor buiten wel kan in de winter, en dan bedoel ik dus gewoon een gebreide sjaal of zo. Passend bij een mutsje/handschoenen. Maar ook die heb ik alleen gebruikt bij oudere kinderen, die in een buggy zaten, niet als baby in de kinderwagen.

Maar nogmaals: sjaaltjes die ter 'versiering' zijn, van die halsdoekjes zeg maar, die zijn gevaarlijk. En een kind hoeft in onze goedverwarmde huizen niet dik ingepakt te zijn, of helemaal bedekt. Een baby heeft het echt al snel te warm. Dus wees voorzichtig daarmee. Vandaar mijn advies van de laagjes, een vestje trek je zo aan of uit.

Tijgeroog

Tijgeroog

16-10-2019 om 12:43

Rompers

Bij rompers is het juist comfortabel als ze een beetje strak zitten, dan geven ze meer warmte en geven meer steun aan de luier, zodat die goed blijft zitten en alles binnen houdt.de bovenkleding kan dan prima wat ruimer zijn.

Sandra

Sandra

17-10-2019 om 12:04

welke rompers sluiten mooi aan

bedankt voor jullie reactie.
Wat ik bedoel is dat ik graag shirtjes 1 maat groter draag bij mijn dochter.
Ik zoek rompertjes die wat hoger om de hals gesloten zijn/netjes aansluiten zodat dit haar blote halsje bedekt (zeker in de winter)
heel veel rompers zijn nog best laag qua hals daarom mijn vraag of jullie weten welke rompers er mooi hoog aansluiten?

Adelaide

Adelaide

17-10-2019 om 12:10

Misschien kan het niet

Zou het kunnen dat het niet mogelijk is omdat de hoofden van kinderen zo groot zijn ten opzichte van hun lichaam?

rode krullenbol

rode krullenbol

17-10-2019 om 12:14

Ter info

Koffiekop heeft de oplossing al aangedragen in #3.

"Ik zou zoeken naar kleding met drukkertjes op de schouders. Daarbij hoeft de hals namelijk niet zo groot te zijn dat dat hele grote babyhoofd erdoor hoeft."

Marie

Marie

17-10-2019 om 12:34

setjes

Wat jij zoekt zit vaak als shirt (=romper) onder een jurkje ofzo

https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0771431001.html

https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0793988001.html

MaDrie

MaDrie

18-10-2019 om 11:39

Overslagrompers

Overslagrompers sluiten beter aan in de hals.

Badstof

Ik ban fan van dit model omdat de schoudernaden gestikt zijn en niet overlappen.
Daardoor is de opening ook meer aansluitend aan de hals dan een rompertje met overlapte schouderstukken.
Ze blijven ook goed in model.

https://www.adorablekidzz.nl/en/tags/badstof-romper/

Kijk voor een sjaaltje in de breiboeken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.