Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Kersen

Kersen

13-06-2010 om 14:35

Ruzie tussen broer en zus

Hoi allemaal, we hebben 3 kinderen, van 4, 1,5 en 3 maanden. De 2 oudsten maken vaak ruzie, wat de ene heeft, wil die andere ook hebben, enz, zeer herkenbaar voor vele ouders denk ik.
Mijn vraag is dan ook, hoe gaan jullie met deze ruzies tussen kleine broertjes/zusjes om. Ze kunnen nog niet met woorden oplossen, dus vaak wordt wel een beetje geduwd of geslagen.

Tips zijn welkom!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Als het kan

ga ertussen in zitten. Zo kun je de oudste en de middelste allebei begeleiden. Daarnaast zit jij ertussen en vliegen ze elkaar niet zo snel in de haren.

Wij moeten regelmatig vertellen wat wel en niet mag.

Daphne mv Jochem+Hidde

Daphne mv Jochem+Hidde

14-06-2010 om 14:51

Eerst zelf laten oplossen

Hoi,

ik laat mijn jongens het eerst zelf oplossen (zijn 4 en 1,5). Dat gaat inderdaad wel met geduw en getrek, maar als het niet te hard gaat, laat ik ze gaan. ze zullen het toch ook moeten leren om elkaar de ruimte te geven.

Als het te erg wordt, grijp ik in. Daarbij lijkt het vaak de oudste te zijn die de oorzaak is, maar ik heb inmiddels geleerd dat het de jongste is die de onrust veroorzaakt. Ik zet hem opzij en laat ze dan weer zelf spelen.
Naarmate de jongste ouder wordt gaat het steeds beter. Hij gaat nu ook zijn eingen dingen doen.

Daphne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.