Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
annakarenina

annakarenina

05-03-2011 om 06:31

's Ochtends helemaal nat

Onze dreumes van 2.5 die al zeker een half jaar overdag droog is (plasjes en poepjes) plast 'snachts ontzettend veel in haar luier. Ze krijgt altijd wat water mee naar bed, dus ik snap wel dat het misschien wat veel is. Helaas kan dat water er maar moeilijk af, en is ze dus sochtends kletsnat, ondergoed, pyama enz, en daar wordt ze koud en vroeg wakker van. Bedje elke dag verschonen enz. Wie weet raad? Ik gebruik overigens pampers, en heb al geprobeerd om er een grotere maat overheen aan te doen, maar dat helpt niets.
Ben benieuwd.
Groet, Anna

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

05-03-2011 om 07:50

Laten plassen

Wat ik zou proberen: luierbroekje aan en dan 's avonds laat, net voor je zelf gaat slapen, dochter even op de wc zetten. Blijkt dit te laat, want ze heeft al in haar luier geplast, dan doe je het de avond erna een uurtje vroeger. Echt wakker wordt ze er hoogstwaarschijnlijk niet van en het scheelt wel vocht in die luier.
Groetjes
Massi

Hanne.

Hanne.

05-03-2011 om 13:44

Niet slapend

Ik zou haar in iedergeval wel wakker maken als je dat gaat doen. Anders leer je haar juist aan om slapend te plassen.

m@ss

m@ss

05-03-2011 om 13:50

Mijn zoon

is inmiddels zindelijk, plaste ook zoveel. Met pamper altijd nat, maar met eigenmerk van de Ah niet. Hij slaapt op zijn buik en het leek wel of hij er dan zo langs kon plassen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

06-03-2011 om 21:07

Kleinere luier

Mijn zoon was al een week ook steeds nat 's morgens. Op advies van de verkoopster heb ik toen een maat kleiner gekocht van de luiers. Nu zoon loopt, groeit en hele andere verhoudingen van zijn lijfje krijgt (vooral dunnere bovenbeentjes) past dit veel beter. Hij is nu niet meer nat.

grt Dendy

Ik zou

als jullie zelf gaan slapen haar even een droge luier aan doen, als ze tenminste rond dat tijdstip al wat geplast heeft. En tzt langzaamaan eens kijken of je haar op de wc kan zetten snachts. Mijn oudste hebben we zo tot een jaar of 6 snachts nog even op de wc gezet, afgelopen jaren gaat ze zelf (met half dichte oogjes, ze herinnert zich er niets van de volgende dag want ze beweert snachts nooit naar de wc te gaan

Valkyre

Valkyre

07-03-2011 om 15:01

Manda

Fijn dat je dat zegt, dat ze intussen zelf gaat. Ik was al een beetje bang dat ik zoonlief tot z'n zestiende nog naar de wc zou moeten slepen...

vlinder72

vlinder72

08-03-2011 om 18:39

Hier ook hoor valkyre

Wij hebben onze drie kinderen toen ze net zindelijk waren altijd 's avonds nog even op de w.c. gezet. Wij merkten namelijk dat ze anders vaak rond een uur of 5 moesten plassen en dan heel onrustig werden en vaak daarna helemaal niet meer sliepen. Of het bed was 's nachts helemaal nat. En dat is helemaal niet goed voor je eigen nachtrust.

Wij maakten ze niet wakker. Gewoon uit bed plukken en op de w.c. zetten en daarna weer terug naar bed.

Ze zijn nu 8, 7 en 5 en alledrie heel gelukkig kinderen. Ze hebben er niets aan over gehouden en in bed plassen doen ze zelden.

Zodra onze jongste zindelijk wordt, gaan wij het ook op die manier doen. Laten plassen. En op een gegeven moment stop je daarmee. Kijk je hoe het gaat en beoordeel je of je helemaal kan stoppen of dat je nog even doorgaat met 's avonds plassen.

Valkyre

Valkyre

08-03-2011 om 21:08

Oh fijn!

Zoonlief slaapt vaak gewoon door. Zo schattig, met slaapoogjes op de wc

Massi Nissa

Massi Nissa

09-03-2011 om 09:54

Dat bedoel ik

Je tilt ze gewoon half slapend op de wc. Onze dochter wordt trouwens al ruim een jaar zelf wakker als ze moet plassen, ongelooflijk. Ben ik erg dankbaar voor.
Groetjes
Massi

Water

ik zou met het water minderen en 's avonds nog 1 beker met drinken, maar meer niet.

en indd voordat je zelf naar bed gaat, nog even laten plassen en schone luier??

annakarenina

annakarenina

09-03-2011 om 16:54

Thnx

voor alle tips.
we zetten haar nu inderdaad even op de wc voor we zelf naar bed gaan en soms, als de luier dan al nat is krijgt ze een nieuwe. Dit gaat goed, ze is niet boos en slaapt zo weer in. Nu maar hopen dat ze een keer met een droge luier wakker wordt...

Valkyre

Valkyre

13-03-2011 om 21:01

"iets" in hersenen

Hoi Anna,

Het schijnt dat je het 's nachts wakker worden als je moet plassen niet kunt trainen. Kinderen maken "iets" in de hersenen aan (een chemisch stofje? hormonen? geen idee...) waardoor ze dat op den duur kunnen. Dus gewoon afwachten, vrees ik...

Kari1

Kari1

14-03-2011 om 09:31

's nachts droog

kan via 2 manieren:
het chemische stofje dat ervoor zorgt dat je 's nachts weinig urine maakt en je blaas dus niet gevuld wordt en niet leeg hoeft, wordt in voldoende mate gemaakt (en dat is een kwestie van rijping en afwachten), of:
je wordt wakker als je blaas vol is en geleegd moet worden, en dat kun je dmv een training leren. "Het schijnt dat je het \'s nachts wakker worden als je moet plassen niet kunt trainen." klopt dus niet, gelukkig maar voor de fabrikanten van plaswekkers.
De oplossing tegen "overlopen" om een kind van 2,5 jaar 's avonds laat een keer extra te laten plassen (knap dat ze dat al kan!) en een droge luier om te doen lijkt me een goeie.
Kari

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.