Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Massi Nissa

Massi Nissa

29-01-2010 om 15:23

Schreeuwen/gillen

Tja. Dochter heeft weer eens iets nieuws. Ze gilt heel hard en heel hoog, en dat doet ontzettend pijn aan de oren. Gisteren waren we in de ballenbak bij de Intratuin en gilde ze zo hard dat ik onmiddellijk met woedende dochter onder de arm ben vertrokken. Ik zag namelijk dat andere ouders en kinderen er echt last van hadden. Wat je ook kunt bedenken, we hebben het al geprobeerd: negeren, afleiden, overhalen om het te veranderen in zingen o.i.d., straffen, woestnijdig teruggillen (dat was mijn briljante bijdrage toen ik er echt stapelgek van werd). Natuurlijk is het een kwestie van aandacht vragen en natuurlijk gaat het weer over, maar wie weet raad?
O ja, dochter is ruim drie en niet op haar achterhoofd gevallen, dus het is geen kwestie van zich niet kunnen uiten. Ze kletst de oren van mijn hoofd.
Groetjes
Massi (hoooofdpijn)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Speciaal plekje?

Als zoon in zo'n bui is zeg ik dat hij in de bijkeuken mag gillen. Meestal heeft hij geen zin om daar alleen te staan dus dan stopt hij. Maar misschien heb ik een makkelijk exemplaar (daarin dan)?

Trouwens

Is dat gillen niet iets dat meisjes doen? Meerdere vriendinnetjes van zoon gillen ook graag. De jongens gillen niet maar zijn weer een stuk wilder.

Sterkte

Ik wens je sterkte. Mijn zoon kan gillen als dat jongetje uit de film "Oscar" van Fassbinder.
Ik heb weleens kinderen hun huis in zien vluchten als hij begon te gillen.

Wat weleens hielp was hem een beloning in het vooruitzicht stellen als hij rustig deed(bijv. een spelletje doen, helpen met koken of samen de auto wassen)

Damajo

Massi Nissa

Massi Nissa

30-01-2010 om 11:39

Petal en damajo

Petal, ik heb ook de indruk dat meisjes meer en harder gillen dan jongens (niet alle, natuurlijk, gewoon globaal genomen). Damajo, omkopen heb ik al geprobeerd, dat is meestal mijn eerste lijn van verdediging.
Ze wil ook echt graag gillen. Ik heb gezegd dat ze in het bos mag gillen zoveel ze wil en nu vraagt ze steeds wanneer we dan naar het bos gaan. Ze vindt het blijkbaar bevrijdend of bevredigend.
Groetjes
Masssi

angel3

angel3

30-01-2010 om 11:42

Krijsen

hier een dochter die niet zozeer gilt (hoog) maar krijst. Gewoon een enorme keel opzetten. Dit gaat niet over heb ik gemerkt. Het is een manier om te regelen wat ze wil. Dat gaat niet over want ze heeft er geen belang bij. Zoon wordt er kierewiet van en geeft veel te snel toe.
Ik heb echt de stelregel: krijsen doe je maar op de gang.
Soms doet ze het in de auto. Ik ga dan ergens veilig staan, stop en wacht....zonder iets te zeggen. In het begin had ze het niet door en dacht: huh waarom staan we stil?
Nu is het al na 2 sec: mama ik ben klaar!
Het valt me tegen hoe standvastig ze blijft. Dit gekrijs duurt echt al ruim een jaar en ze is nu ruim 4. Ik zie een kleine verbetering....

Massi

Heb je niet een (saai) plekje thuis waar ze mag gillen en waar jullie/buren er niet veel last van hebben? Als zij daar nou af en toe behoefte aan heeft lijkt mij die keer in het bos erg weinig?

Massi Nissa

Massi Nissa

31-01-2010 om 07:29

Petal

We wonen op een flat, dus het kan thuis echt niet. Gisteren liepen we in een verlaten parkje door de sneeuw en mocht ze lekker gillen. Bij oma mag ze in de tuin ook krijsen, daar hebben alleen de hondjes van oma er last van (die duiken dan in de bench, haha).
Ze wil ook vaak zomaar heen en weer rennen, het is een heel energiek kind.
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.