Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Mama Daan

Mama Daan

04-07-2010 om 01:17

Sexualiteit

Hallo mama's en papa's,

Wij hebben een dochter van 2 1/2 die een btje interesse begint te krijgen voor haar vagina. Ze trekt haar luier opzij en gaat uitgebreid voelen. Of als ze in bad zit denkt ze ineens ow hey even voelen. Eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe ik daar op moet reageren. Dus vraag me af of dit herkenbaar is en hoe jullie daar mee omgaan?

Groetjes mama Daan

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

04-07-2010 om 09:17

Normaal

ik heb een zoontje van dezelfde leeftijd, en die is daar ook mee bezig. Ik benoem het en laat hem rustig even voelen. Ze zijn hun lichaam aan het ontdekken.

Rembrand

Rembrand

04-07-2010 om 11:55

Het hele lijf onderzoeken.

Hoi Mama Daan,
Eigenlijk zou het vreemder zijn als ze bij het ontdekken van haar lijfje juist haar geslachtsdelen zou overslaan
Ik zou er geen overdreven aandacht aan besteden.
M.

Normaal

Het gedrag is normaal, je kan het wel begrenzen door te zeggen dat zij alleen in bad of alleen in bed aan haar vagina mag zitten. OP deze manier kan je al vroeg aanleren dat haar lijf van haar is en zij dat niet aan jan en alleman moet tonen.

Dit natuurlijk wel op een aardige en rustige manier, ze is nu nog klein, maar je kan wel zelf bedenken wat bij jullie past en hoe je daar vorm aan wil geven in de opvoeding en het dagelijks leven.

Massi Nissa

Massi Nissa

05-07-2010 om 20:03

Niet waar andere mensen bij zijn

Zo doen wij dat ook. Dochter zat een keer in de speeltuin met alleen een onderbroekje en hemdje aan. Ineens had ze haar onderbroek uitgetrokken en zat haar onderkantje uitgebreid te bestuderen. Ik moest er wel om lachen, er zat een klein jongetje met zijn neus bovenop . Ik heb toen maar uitgelegd dat je alles mag bekijken en eraan voelen, maar niet als er andere mensen bij zijn. Heb gevraagd of ze andere mensen in de speeltuin zag met hun onderbroek uit. Nee, die waren er niet. Nou, zie je wel, die kijken allemaal thuis in hun onderbroek. Dochter ging eigenlijk kritiekloos akkoord, nooit meer buitenshuis gebeurd. Wel komt ze regelmatig met een verslagje van het plasgebeuren op het kdv, ze weet precies wie er een 'piemie' heeft (brr, vreselijk woord, dank je oma) en wie niet.
Hier gaat de interesse trouwens meer uit naar 'borstels', die zou dochter erg graag willen hebben.
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.