Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
diane

diane

24-10-2010 om 19:52

Sijpelen/Kwijlen

Mijn zoontje van nu 2 jaar sijpelt heeel veel.

Heeft iemand ervaring met homeophatie?
om het sijpelen te verminderen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie

Marie

24-10-2010 om 20:21

Kwijlen?

Hallo
Wat is sijpelen??? Bedoel je daar kwijlen mee?
Kwijlen kan namelijk komen van een slechte mondmotoriek. Dus met veel met mond open lopen en slapen. En dat kan weer komen van duimen of veel met de speen in de mond lopen.
Een andere oorzaak kan vergrote/ontstoken neus- en/of keelamandelen zijn. Daar kunnen kinderen ook van gaan kwijlen.
Dus leg eerst uit wat je met sijpelen bedoelt, dan kunnen wij je wellicht verder helpen met tips.
Succes

diane

diane

25-10-2010 om 06:51

Kwijlen

Hallo

Ja idd ik bedoel kwijlen

Mijn zoontje is al verlost van keel/neusamnadelen en heeft buisjes
hij heeft alleen s'nachts een speen dia we als hij slaapt uit zijn mond halen
overdag letten we er zoveel mogelijk op dat hij de mond dicht houdt tijdens het spelen

ik zou graag iemand horen die ook dmv homeophatie een oplossing heeft gevonden voor het kwijlen.
mijn homeophaat zegt namelijk dat homeophatie een lange weg is voordat je de juiste korrel hebt gevonden.

Herkenning

Mijn dochter van 2 kwijlt ook en ik heb het eens voorgelegd aan de logopediste. Die zei dat het een kwestie van slechte mondmotoriek was en dat ze daar iets aan konden doen als ze "opdrachtrijp" is (zo tegen de 3 jaar). Overigens slaapt ze met haar mond dicht en heeft ze alleen bij het inslapen een speen, 's nachts heeft ze die klemvast in haar hand.

Inmiddels wordt het kwijlen wel duidelijk minder, alleen als ze achter de laptop een nijntje-liedje mag kijken is ze zo gebiologeerd dat het echt met straaltjes er uit loopt.

Van homeopathie tegen het kwijlen heb ik nog nooit gehoord eigenlijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.