Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Soof

Soof

14-04-2020 om 22:01

Slaapprobleem, 16 maanden; krijsend naar bed

Onze dochter van 16 maanden is een heerlijk makkelijk kind. Vanaf geboorte geen ziektes, een goede eter, makkelijk in omgang en zeer goede lange slaper. Opeens sinds 2 weken gaat ze bij het zien van haar bed al huilen.
We hebben een vast slaap ritueel, tanden poetsen, liedje, knuffel erbij, speen enz. Niets in veranderd. Haar kamer donker ook niets veranderd. Ze slaapt niet meer smorgens. Smiddags wel. We proberen haar vroeg neer te leggen rond 12.30 u smiddags zodat ze savonds rond 19.30 echt moe is. Maar echt krijsend in bed, helemaal overstuur is ze dan. En oververhit heel warm voelt ze dan maar dit is door het huilen. Geen verhoging/koorts of ziek. Want als we haar oppakken is er niets aan de hand. Ze kan het behoorlijk lang uithouden. Soms laten we bv. Haar maar huilen, soms gaan we erheen: kus geven, liedje zingen enz.. niks helpt.

Tips!! Alles welkom want dit is behoorlijk uitputtend.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-04-2020 om 10:44

Oren/tanden

Heeft ze geen last van haar oren of doorkomende kiezen?
Kan je niet gewoon lekker samen in het grote bed ‘samen’ in slaap vallen en haar dan overleggen?

Ik zou vooral de makkelijkste weg zoeken nu.
Laten huilen is nergens goed voor.

Tine Winkel

Tine Winkel

15-04-2020 om 11:33

klinkt idd als last van de oren

en gaan liggen is dan echt een ramp. Zodra je je kindje oppakt, is de druk gelijk van de oren af en is het leven weer leuk(er). Is het mogelijk het hoofdeind van het bed wat hoger te plaatsen - dan komt er veel minder druk op de oren te staan, dus minder pijn. Eventueel wat neusspray geven zodat de luchtwegen wat vrijer zijn en er ook op die manier minder druk op de oren komt?

Soof

Soof

15-04-2020 om 23:43

Waarschijnlijk geen oorpijn....

Ik geloof niet dat er wat is. Overdag merk ik niets aan haar. Het begint al zodra ze haar bed ziet en zet het dan op een huilen. Echt krijsen. Soms een half uur, soms 2 uur. Puur gedrags dingetje. Angst? Eenkennig? Verlatingsangst? Pff in ieder geval vermoeiend. Gisteren sliep ze pas rond 22u ruim 2 uur aan het tobben geweest. Het gekke is dat het opeens is onstaan terwijl er niets veranderd is. Zowel bij mijn man als bij mij.

Max

Max

16-04-2020 om 09:45

Dat kan vanalles zijn, maar is ook wel de leeftijd dat angsten ontstaan. Ze begint een 'zelf' te ontwikkelen en vandaar uit ook een gevoel van verlating als jullie er niet zijn.
Ik zou er bij blijven, en het heftige gedrag proberen voor te zijn.. Als eea weer wat rustiger is kun je weer wat afbouwen.

Max

Max

16-04-2020 om 09:46

Hoewel

Dat 'afbouwen' bij ons wel, op en af gaande, jaren gekost heeft haha.
Maar als je kind van nature makkelijk is dan kom je wrs ook vrij makkelijk door deze fase.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

16-04-2020 om 09:54

2 uur tobben

2 uur tobben is te lang en je wint er niks mee.
Ik ging met zoon, die naar bed gaan nergens goed voor vond, vaak nog een blokje om. Hond uitlaten, hij zijn pyjama al aan in de wagen die op de chillstand stond. Soms nog een fles met een pyjamapapje. Bij thuiskomst kon ik m zo overleggen in zijn bed.

Het gaat over en tot die tijd moet je het niet te moeilijk maken.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

16-04-2020 om 09:55

Kiezen

Het kan trouwens heel goed dat je overdag niks merkt van oorpijn of doorkomende kiezen hoor.

Anemone

Anemone

16-04-2020 om 18:16

Wel oorpijn

Het kan echt wel oorpijn zijn, dat voel je alleen als je ligt. Dus dat bed is misschien inmiddels traumatisch geworden. Ik zou het zeker laten checken.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

16-04-2020 om 18:56

Bilpil

Misschien vanavond even een bilpil erin om te kijken of dat effect heeft?

40er

40er

16-04-2020 om 20:01

Hier

Is het rond zijn 2e drama geweest. We gingen er uiteindelijk ook bij zitten, niet gezellig doen ofzo, maar gewoon zitten en niks zeggen. Steeds iets verder weg van zijn bed. Heeft een maand of 3 geduurd, maar het heeft wel geholpen.
Als je zeker weet dat het geen pijn is gewoon rustig erbij blijven.

Pirata

Pirata

16-04-2020 om 20:23

hier

Hier ook voormalige krijserds bij het slapengaan.
Ik heb heel wat avonden naast het bedje dan wel in de deuropening doorgebracht. Steeds een stukje verder opschuiven. Zelf een boekje erbij en maar herhalen: "Sssssstttt, ga maar lekker slapen".
Het heeft denk ik wel een jaar geduurd (op en af). Ernaast of in de buurt blijven zitten kostte toch het minste energie. En nu krijg ik 'm zijn bed niet eens meer uit (bijna 18 )

Soof

Soof

16-04-2020 om 22:40

Vanavond ging beter!

Nou vanavond ging goed. Na het dichtdoen van de rolluiken, in bed gelegd. Meteen staan, boos haar knuffels en speen weggooien en krijsen. Liedje gezongen. Het huilen duurde 5 min. Op dr grond naast bed gezeten. Boekje gelezen hardop..ik kon mezelf amper verstaan zo hard krijste ze. Na 5 min gaf ze het op..toen ze rustig werd opnieuw liedje gezongen, over der hoofdje gewreven, tegen haar gepraat. Toen accepteerde ze het en zwaaide naar mij nadat ik welterusten zei.
Hopelijk morgen weer zo. Het lijkt echt verlatingsangst of besef dat ze moet slapen en dan haar zin door drammen? Maar we zijn positief!

Soof

Soof

16-04-2020 om 22:42

Al eerder zetpil gegeven

Al eerder zetpil paracetamol gegeven voorgaande avonden maar dit veranderde niets in het gedrag maar dank voor het meedenken!

Pirata

Pirata

17-04-2020 om 09:12

Mooi

Heel mooi Soof!
Nu hopen dat dit zo doorzet. En niet wanhopen als het niet doorzet, maar volhouden.
Ik had trouwens een matras naast het bedje gelegd. Kon ik zelf plat als het te lang duurde. Of als het nacht was.

Ik heb bij zoon

Een poosje klusjes gedaan boven bv staan te strijken op de gang als hij in bed ging. Of deed zacht zingend de badkamer.
Was voor hem na het zitten in de slaapkamer voor aantal dagen genoeg om te horen dat ik er was maar dat ik m niet uit bed haalde.

juf Ank

juf Ank

19-04-2020 om 00:31

Bij mijn zoon

wees dit gedrag er vaak op dat hij te veel prikkels had gehad die dag. Misschien wat meet structuur overdag; meer rustige dingetjes doen. Ik heb natuurlijk geen idee hoe je het verder doet met haar.

Soof

Soof

19-04-2020 om 08:31

Gestaag de goede kant op

Bedankt voor de tips

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.